Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 23:34:51
booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 23:33:01
DDAR op basis van een Artitec DDM door Duikeend
Vandaag om 23:30:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:29:13
Edelweisz in model door odaoda
Vandaag om 23:07:44
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door 1200blauw
Vandaag om 22:50:45
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
Vandaag om 22:47:17
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 22:42:28
Zelf gebogen brug maken door schipcas
Vandaag om 22:28:23
Interieur ideeën voor gebouwen door Ronald69
Vandaag om 22:08:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 21:56:39
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:26:08
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:45:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:14:32
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 19:53:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:29:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
Vandaag om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
Vandaag om 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
Vandaag om 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
Vandaag om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 14:11:18
Site Uhlenbrock door VAM65
Vandaag om 13:58:47
  

Auteur Topic: Nederlands spoor krijgt ERTMS  (gelezen 7346 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Gepost op: 11 April 2014, 16:05:27 »
Kijk eens aan:

Spoor krijgt nieuwe beveiliging

Kosten 2,5 miljard, materieel in 2022, een aantal hoofdlijnen in 2030. Oftewel, het zal wel tot 2050 duren eer het overal ligt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1193
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #1 Gepost op: 11 April 2014, 16:12:20 »
Jaa hoorr, zeg maar gedag ten museumtreinen op de hoofdlijnen... :(  en sowieso is er dan niet genoeg  geld voort een steun aan de museumstichtingen
dus dan staan ze op eigen houtje dat gevaarlijk is voor evt faillissementen.

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #2 Gepost op: 11 April 2014, 16:20:26 »
Misschien mogen die af en toe nog gewoon met de hand rijden. Tenslotte kunnen we ook nog steeds een echte papieren brief posten, die dan door zo'n echte postbesteller bij iemand in de brievenbus gestopt wordt. Met de hand.

Maar dat het gevaarlijk is voor faillissementen is wel een prettige bijkomstigheid!  :D

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #3 Gepost op: 11 April 2014, 16:25:40 »
Ze kunnen voorlopig nog genoeg sparen! Al begrijp ik dat het een enorme schep geld kost wat niet op te hoesten is voor de museumorganisaties. Misschien met sponsoren of gulle gevers uit het bedrijfsleven?
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #4 Gepost op: 11 April 2014, 16:28:30 »
Tja, en ik maar denken dat dit allerlei voordelen zou bieden voor de veiligheid, efficiënter gebruik van het spoor en het voorbereid zijn op 25kV. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

wimke

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #5 Gepost op: 11 April 2014, 16:29:10 »
voor wat betreft de museums met eigen lijn is er niks aan de hand
voor de de museums die alleen op de hoofdlijn rijden is er iets in ontwikkeling
wat nog enigzins betaal baar is
de bron hier van is vertrouwlijk
« Laatst bewerkt op: 11 April 2014, 16:37:27 door wimke »

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #6 Gepost op: 11 April 2014, 17:34:34 »
 ;D
dit heeft enorme langedraadjespotentie.

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3481
    • modulebaan.nl
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #7 Gepost op: 11 April 2014, 18:12:09 »
Inderdaad!
  • Heeft slechts zijdelings met modelspoor te maken
  • Degenen die precies weten hoe het zit, laten zich hier niet horen => eindeloos speculaas
  • Planning loopt tot 2030
  • Het is een ICT-project van een (semi)-overheidsinstelling => altijd langdurig entertainment
  • Museumlijnen en andere hobbyïsten krijgen er mee te maken
;D

Yep, langdurig draadje  ;D

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #8 Gepost op: 11 April 2014, 19:00:01 »
*pakt chips en bier*
Voordeel is dat we dan af zijn van maar liefst vier ATB-systemen (ATB-EG / ATB-E, ATB-NG en de aanvulling ATB-vv). Als Duitsland tegen die tijd ook over is hoef je nog maar één kastje in je museumding te stoppen in plaats van een stuk of drie met allemaal hun eigen opnemers en bekabeling ;)

Landsee

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #9 Gepost op: 11 April 2014, 20:21:41 »
Hoi Tjalling

je schrijft:

•Het is een ICT-project van een (semi)-overheidsinstelling => altijd langdurig entertainment

Helaas moet ik je hierin teleurstellen, het is geen feestje van ProRail, zoals je beweerd. Het wordt aangeschaft bij de grotere fabrikanten zoals Bombardier, Alstom, Siemens of eventueel andere leveranciers, volgens Europese specificaties.

 Uiteraard blijft het wel een interessant project.

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #10 Gepost op: 11 April 2014, 21:41:32 »
Gaat het dan om level 1 of 2? En van die 2,5 miljard zal wel alleen het spoor omgebouwd gaan worden, ik neem aan dat de vervoerders zelf voor de niet geringe kosten van de ombouw van het materieel opdraaien...

Gr. Dennis

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #11 Gepost op: 11 April 2014, 22:01:22 »
Yep, langdurig draadje  ;D

Aargh, waar ben ik aan begonnen... :)

Helaas moet ik je hierin teleurstellen, het is geen feestje van ProRail, zoals je beweerd. Het wordt aangeschaft bij de grotere fabrikanten zoals Bombardier, Alstom, Siemens of eventueel andere leveranciers, volgens Europese specificaties.

En door wie wordt het aangeschaft? Precies. :)

Het kan wel, hoor, kijk maar naar de Hanzelijn. Maar hier hebben we het over het voorzien van bestaand (en erg druk) spoor van ERTMS, terwijl ATB in al zijn incarnaties gewoon moet blijven werken.

Inderdaad maar alvast cola en chips inslaan...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3481
    • modulebaan.nl
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #12 Gepost op: 11 April 2014, 22:05:14 »
Hoi Tjalling

je schrijft:

•Het is een ICT-project van een (semi)-overheidsinstelling => altijd langdurig entertainment

Helaas moet ik je hierin teleurstellen, het is geen feestje van ProRail, zoals je beweerd. Het wordt aangeschaft bij de grotere fabrikanten zoals Bombardier, Alstom, Siemens of eventueel andere leveranciers, volgens Europese specificaties.

 Uiteraard blijft het wel een interessant project.

Ik heb nooit beweerd dat het een feestje van ProRail is. Lees de tekst die citeert nog maar eens.

Jij beschrijft wel precies de ingrediënten voor langdurig vermaak: Europese specificaties (opgesteld onder auspiciën van de EU?) en ingekochte bij grote, gerenommeerde firma's als Siemens, AnsaldoBreda, of welke andere winnaar van een Europees aanbestedingstraject  ;D

Appels of peren, maakt niks uit, als je ze kookt wordt het moes (y)

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #13 Gepost op: 11 April 2014, 22:38:03 »
Vooralsnog gaat het alleen over de druk bereden routes die het moet krijgen voor 2030 en lang niet heel Nederland, dus zo'n vaart zal het voorlopig allemaal nog niet gaan lopen...

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Nederlands spoor krijgt ERTMS
« Reactie #14 Gepost op: 11 April 2014, 23:11:16 »
Uit het artikel van de NOS:
Citaat
Het gaat dan om het spoor in de Randstad en de trajecten in de richting van Arnhem, Almelo en Vlissingen.

Vreemd genoeg wordt Noord-Brabant niet genoemd, of men zou dat tot de Randstad moeten rekenen. Maar tussen Boxtel en Eindhoven rijden toch aardig wat treinen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40