Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:05:45
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 22:00:05
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:57:18
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:50:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:48:21
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 21:46:27
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronaldk
Vandaag om 21:30:34
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
Vandaag om 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 20:59:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:50:32
Yamorc 7001 dood door Menno
Vandaag om 20:33:08
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door Jos B.
Vandaag om 20:19:42
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
Vandaag om 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
Vandaag om 19:50:14
Modelwensen 2026 door Forever Rocofan
Vandaag om 19:22:24
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
Aansluiting Bezetmelding door Ronaldk
Vandaag om 17:47:08
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5 door HACI
Vandaag om 17:19:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:12:17
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 16:48:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:39:44
  

Auteur Topic: OV Apeldoorn Zutphen  (gelezen 950 keer)

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
OV Apeldoorn Zutphen
« Gepost op: 03 April 2014, 21:27:53 »
Voor wat betreft Apeldoorn-Zutphen.

De provincie Gelderland wil graag een OV opwaardering Apeldoorn-Arnhem. Lang werd de Emperboog overwogen, bij Zutphen, om een rechtstreekse treinverbinding mogelijk te maken. Dit plan is definitief van de baan. Daarna kwam een waterstof bus in beeld en een hybride bus. De huidige status is een HOV bus verbinding (bus type, route, uitvoering infra allen nog onbekend), waarbij nog moet worden bezien of die ingepast zal worden in de huidige concessie Veluwe (tot dec. 2016, met beslissing deze zomer over evt. verlenging tot dec. 2020) of dat dit een separate aanbesteding wordt (met vast en zeker gevolgen voor het huidige lijnennet en bijbehorende frequenties en bedieningstijden).

Mvg, Michel (lid OR Syntus Veluwe)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7804
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: OV Apeldoorn Zutphen
« Reactie #1 Gepost op: 03 April 2014, 21:50:14 »
Spoorlijntje reactiveren? Even wat roetwalmende-barbecues-op-wielen aan de kant schoffelen en je hebt een prachtig lijntje Apeldoorn-Dieren-Arnhem, toch? :-)

Reinout - die heel hart bukt...
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: OV Apeldoorn Zutphen
« Reactie #2 Gepost op: 03 April 2014, 22:49:50 »
De provincie Gelderland blijft verbazen. Nog niet zo lang geleden werd de toekomst van de spoorverbinding Apeldoorn-Zutphen op het spel gezet - er zou geen geld meer zijn voor het exploitatieverlies.

Gisteren een artikel in de krant, dat de provincie bussen een achterhaald vervoermiddel vindt en overweegt alle streekbussen op te heffen - Het reizigersaanbod zou in korte tijd zijn gehalveerd waarmee, volgens de provincie, aan wordt getoond dat bussen geen vervoermiddel van deze tijd meer zijn. De exploitatiebijdrage zou de provincie niet meer op kunnen hoesten.

En vandaag wil men opeens investeren in een nieuwe verbinding.
Heußenstein : HO, DB 1957

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: OV Apeldoorn Zutphen
« Reactie #3 Gepost op: 03 April 2014, 23:37:51 »
Laat ik als OR lid maar niet uitwijden over de uitholling van het OV door de zittende concessiehouder en vorige concessiehouder, of toch wel?

Als je een hoeveelheid DRU's (Dienstregelinguren) per jaar aanbied, en die blijken in de uitvoering toch beduidend duurder dan gedacht, en je gaat creatief boekhouden, zodat het aantal uren overeind blijft, maar je veel minder kilometers gaat rijden (langzamer rijden door onnodig ruime rijtijden, onnodige slingers in routes bedenken, allerlei onnodig lange wachttijden inbouwen EN tegelijkertijd daar door ook nog eens allerlei al jaren bestaande een goed gebruikte overstap mogelijkheden mee om zeep helpt - uit een in jaren goed geëvolueerd lijennet met bijbehorende dienstregeleing - lees VAD/Midnet/Connexxion) en de de provincie slikt dit alles voor zoete koek, dan krijgt de opdrachtgever, de belastingbetaler en de echte reiziger, dus steeds minder waar voor zijn geld. Een minder goed product willen nu eenmaal minder mensen gebruik van maken, en hé presto, we hebben weer een goed excuus als overheid om weer ergens onze handen en budgetten in deze maatschappij vanaf te trekken. Weer meer geld over voor interne salarisverhogingen en bonussen .......  :-\ :-[ ??? >:(

Dit beleid kost op termijn mobiliteit mogelijkheden voor een grote groep van de bevolking en heel veel werkgelegenheid, maar ach, daar heeft onze maatschappij toch al bakken te veel van ......

Dit onderwerp is trouwens niet door mij gestart, maar was vanwege de Emperboog een bijdrage in het Fyra onderwerp, over opwaardering van Apeldoorn-Zutphen, als alternatieve omleidingsroute. Het modurators team heeft e.e.a gesplitst. Vraag me niet waarom, want over niet spoorgerelateerd OV gaat het op dit forum toch helemaal niet?

Mvg, Michel