Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuws 2026 Brekina, PCX 87 door Remco vM
Vandaag om 00:00:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 November 2025, 23:43:51
Sankt Georgen. door AndrevdG
05 November 2025, 23:19:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
05 November 2025, 23:17:45
Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
05 November 2025, 23:14:55
Baan in Los Angeles door AndrevdG
05 November 2025, 23:10:03
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
05 November 2025, 22:56:07
Roco model 63138 door Charles_
05 November 2025, 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
05 November 2025, 22:20:45
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
05 November 2025, 21:42:10
Rondom Charlois door Alewijn
05 November 2025, 21:32:14
HSM D1715 door vpeters1984
05 November 2025, 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door Thom
05 November 2025, 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
05 November 2025, 21:03:20
Lodewickshaven door Ronald Halma
05 November 2025, 21:01:32
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november door CKLX
05 November 2025, 20:31:52
Station Roodeschool door Torikoos
05 November 2025, 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door MOVisser
05 November 2025, 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
05 November 2025, 18:53:01
Raadplaatje door Klaas Zondervan
05 November 2025, 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
05 November 2025, 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 November 2025, 17:55:45
Acme nieuwe ICNG door Edgar
05 November 2025, 17:46:02
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
05 November 2025, 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
05 November 2025, 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Herb73
05 November 2025, 13:46:25
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 November 2025, 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
05 November 2025, 11:22:21
  

Auteur Topic: OV Apeldoorn Zutphen  (gelezen 924 keer)

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
OV Apeldoorn Zutphen
« Gepost op: 03 April 2014, 21:27:53 »
Voor wat betreft Apeldoorn-Zutphen.

De provincie Gelderland wil graag een OV opwaardering Apeldoorn-Arnhem. Lang werd de Emperboog overwogen, bij Zutphen, om een rechtstreekse treinverbinding mogelijk te maken. Dit plan is definitief van de baan. Daarna kwam een waterstof bus in beeld en een hybride bus. De huidige status is een HOV bus verbinding (bus type, route, uitvoering infra allen nog onbekend), waarbij nog moet worden bezien of die ingepast zal worden in de huidige concessie Veluwe (tot dec. 2016, met beslissing deze zomer over evt. verlenging tot dec. 2020) of dat dit een separate aanbesteding wordt (met vast en zeker gevolgen voor het huidige lijnennet en bijbehorende frequenties en bedieningstijden).

Mvg, Michel (lid OR Syntus Veluwe)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7763
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: OV Apeldoorn Zutphen
« Reactie #1 Gepost op: 03 April 2014, 21:50:14 »
Spoorlijntje reactiveren? Even wat roetwalmende-barbecues-op-wielen aan de kant schoffelen en je hebt een prachtig lijntje Apeldoorn-Dieren-Arnhem, toch? :-)

Reinout - die heel hart bukt...
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: OV Apeldoorn Zutphen
« Reactie #2 Gepost op: 03 April 2014, 22:49:50 »
De provincie Gelderland blijft verbazen. Nog niet zo lang geleden werd de toekomst van de spoorverbinding Apeldoorn-Zutphen op het spel gezet - er zou geen geld meer zijn voor het exploitatieverlies.

Gisteren een artikel in de krant, dat de provincie bussen een achterhaald vervoermiddel vindt en overweegt alle streekbussen op te heffen - Het reizigersaanbod zou in korte tijd zijn gehalveerd waarmee, volgens de provincie, aan wordt getoond dat bussen geen vervoermiddel van deze tijd meer zijn. De exploitatiebijdrage zou de provincie niet meer op kunnen hoesten.

En vandaag wil men opeens investeren in een nieuwe verbinding.
Heußenstein : HO, DB 1957

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: OV Apeldoorn Zutphen
« Reactie #3 Gepost op: 03 April 2014, 23:37:51 »
Laat ik als OR lid maar niet uitwijden over de uitholling van het OV door de zittende concessiehouder en vorige concessiehouder, of toch wel?

Als je een hoeveelheid DRU's (Dienstregelinguren) per jaar aanbied, en die blijken in de uitvoering toch beduidend duurder dan gedacht, en je gaat creatief boekhouden, zodat het aantal uren overeind blijft, maar je veel minder kilometers gaat rijden (langzamer rijden door onnodig ruime rijtijden, onnodige slingers in routes bedenken, allerlei onnodig lange wachttijden inbouwen EN tegelijkertijd daar door ook nog eens allerlei al jaren bestaande een goed gebruikte overstap mogelijkheden mee om zeep helpt - uit een in jaren goed geëvolueerd lijennet met bijbehorende dienstregeleing - lees VAD/Midnet/Connexxion) en de de provincie slikt dit alles voor zoete koek, dan krijgt de opdrachtgever, de belastingbetaler en de echte reiziger, dus steeds minder waar voor zijn geld. Een minder goed product willen nu eenmaal minder mensen gebruik van maken, en hé presto, we hebben weer een goed excuus als overheid om weer ergens onze handen en budgetten in deze maatschappij vanaf te trekken. Weer meer geld over voor interne salarisverhogingen en bonussen .......  :-\ :-[ ??? >:(

Dit beleid kost op termijn mobiliteit mogelijkheden voor een grote groep van de bevolking en heel veel werkgelegenheid, maar ach, daar heeft onze maatschappij toch al bakken te veel van ......

Dit onderwerp is trouwens niet door mij gestart, maar was vanwege de Emperboog een bijdrage in het Fyra onderwerp, over opwaardering van Apeldoorn-Zutphen, als alternatieve omleidingsroute. Het modurators team heeft e.e.a gesplitst. Vraag me niet waarom, want over niet spoorgerelateerd OV gaat het op dit forum toch helemaal niet?

Mvg, Michel