gewoon mijn specialiteit zeg je dus, lomp geweld...moet lukken, ben texels kampioen zwaargewicht judo de afgelopen jaren, dus dat komt helemaal goed, maar ik wilde gewoon voorzichtig aan doen, je weet maar nooit!Timo
gewoon mijn specialiteit zeg je dus, lomp geweld...Nou dat lompe geweld laat maar achterwege!!!!Dit is niet een lok die iedereen zomaar eventjes opent.Ik heb dan ook het volgende met succes gedaan.Allereerst haal je de pinnetjes uit de wielen waar de drijfstangen mee zijn bevestigd los van de lok daarna de schroef die middenop het frame zit verwijderen.Hierna kun je de drijfstangen los halen van het frame en de wielen.Je haalt aan de motorzijde het middelste grote wiel van de as.alvorens je dit doet maak je met een scherp mes een kras in de lak van het wiel en de as. zodat je na reparatie het wiel weer op de juiste standmonteert.Vervolgens kun je het motorschild verwijderen.Nadat het motorschild is verwijderd ga je met een scherp mes aan de onderkant van de koolborstel-houders zo'n 2mm van het motorschild doorsnijden of met een Dremel doorslijpen.Vervolgens de collector schoonmaken (pas op dat je hetplastic ringetje wat om het asje van de collector zit niet verliest) en dan de nieuwe koolborstels plaatsen.Vervolgens zet je de lok weer inelkaar.Mocht je het niet aandurven vraag dan iemand van de club die denodige ervaring heeft met dit soort lokomotieven.Timo