Mijn ervaring is: doet de trein het niet een geeft hij geen kortsluiting, dan is de decoder nog goed.
Roelco,Ik neem aan dat de rail op voldoende punten is aangesloten en dat de toevoer vanuit de booster dik genoeg is.
Een ander probleem kan zijn dat er tussen de boosters onderling een te hoge spanningsval is. Kun je ook eenvoudig nameten maar doe dit zowel belast als onbelast. Hier mag niet te veel verschil in zitten.
Als laatste kan het zijn, maar dan zijn de booster en het verste punt in de baan ver (meer dan 7 meter) van elkaar verwijderd, dat het digitale signaal vervormd kan zijn. Ook dit kan decoder soms vernielen.Bij een goede boosters zul je daar weinig last van hebben, maar je weet maar nooit. Dit kun je eigenlijk alleen maar met een scoop controleren.
Wil je het zekere voor het onzekere dan kun je op het uiteinde van de digitale boosterlijn een serie geschakelde weerstand en condensator op de lijn aansluiten. Waarde van de weerstand 100 tot 50 ohm (1W) condendensator ongeveer 100nF.Willem.
[...]Als laatste kan het zijn, maar dan zijn de booster en het verste punt in de baan ver (meer dan 7 meter) van elkaar verwijderd, dat het digitale signaal vervormd kan zijn. Ook dit kan decoder soms vernielen.Bij een goede boosters zul je daar weinig last van hebben, maar je weet maar nooit. Dit kun je eigenlijk alleen maar met een scoop controleren.[...]