Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:43:34
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Frits C
Vandaag om 17:40:54
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
TAMS PZS-2.2 door Japie
Vandaag om 16:33:57
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Rico [momfer]
Vandaag om 16:30:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door GD
Vandaag om 16:20:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:32:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door AlbertG
Vandaag om 15:21:13
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nighttrain1
Vandaag om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
Loksound downloads door Jaelro
Vandaag om 10:01:53
  

Auteur Topic: The Linden Valley Railroad  (gelezen 9523 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9038
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #30 Gepost op: 09 October 2014, 20:53:30 »
Nounou Hijlco, 2 mooie gevels en een torentje(daar kom ik later op terug :-*)
En wat grond is niet zo' n drama als je het kan recyclen.

Ben benieuwd naar de Pheunix.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #31 Gepost op: 09 October 2014, 20:55:20 »
Het zal de herfst zijn, een weemoedig seizoen.  8)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1713
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #32 Gepost op: 09 October 2014, 21:00:35 »
Hoi,
@ jerrytrein, ik snap 'm niet. En daarbij de bouw van schaduwstations kost teveel tijd.
@ Hijlco, i did it before and will do it again. Het deed me weinig, ik ben meer een bouwer en rijder dan verzamelaar, daarbij begon de baan kuren te krijgen na een jaar of 5. Dit wordt versie 4. Ook was ik niet meer tevreden over het totaalbeeld, de baan was te vol.

Wat ga ik doen, vooralsnog is het idee om op de korte kant 1 grotere industrie te plaatsen. Op de lange zijde komt dan een rangeer en opstelterrein met weinig bebouwing. Treinen rijden via de korte kant in en uit cassettes,  die heb ik in dit draadje al eens laten zien. Vandaag heb ik alles gesloopt, moet een deel van de onderbouw vervangen! Verder heb ik zeer therapeutisch rails schoongemaakt. De totale sloopschade was 1 wissel, de rest is weer bruikbaar.
Binnenkort meer, Gert-Jan

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1713
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #33 Gepost op: 09 October 2014, 21:05:08 »
Pheunix? Is dat mijn nieuwe hardloopschoen? En tegen herfstdip is een remedie! Hardlopen en modelbanen bouwen.  ;D
G-J

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #34 Gepost op: 09 October 2014, 21:49:29 »
Ehhhh hardlopen? Been there done that, maar nu niet meer.

Herfstdip? Op de motor in de herfstzon door de blaadjes crossen, meer mijn remedie. Zo hebben we allemaal wat.

Jerrytrein bedoeld vast; achter de schermen = in het schaduwstation  ;D
 
Door de foto's die je maakte van allerlei kleine scenery-stukjes leek de baan niet volgebouwd. Maar dat is het oog van de fotograaf natuurlijk. Die doet vreemde dingen met het space-time continuum.

1 grotere industrie? Ha dat beloofd wel wat. Ben benieuwd. Op zich is dit ook wel een manier van bouwen. Kortere banen en om de zoveel jaar een andere invulling. Zo fine tune je misschien ook wel steeds meer je wensen. Of je wensen veranderen elke 5 jaar. En de ultieme baan komt er nooit, of steeds elke 5 jaar een andere ultieme baan. Het is maar net wat voor je werkt. We wachten maar op de foto's. Sommige mensen doen dat ook bij mijn draadje. 8)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5935
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #35 Gepost op: 09 October 2014, 21:53:03 »
Yes
zonde van de sloop
maar zal iets moois voor terug komen
volg dit meest in stilte  ;)

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1713
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #36 Gepost op: 10 October 2014, 22:06:38 »
Hoi, even kort uitleggen waarom ik de baan te vol vond.


De lange zijde meet 3 meter, omgerekend is dat 270 meter. dat is ongeveer de omtrek van een voetbalveld, op deze 3 meter had ik gebouwd: een diesel tankplaats, meubelfabriek, een metaalbewerkingsbedrijf, een garage, een landbouwcoöperatie, een graansilo en een brandstofhandel. Beetje veel. Op de foto staat het meubelfabriekje. Hoeveel meubelen moet je maken om 1 boxcar te vullen? De inhoud van de wagen is ongeveer even groot als het oppervlak van de fabriek!

Op veel banen zie je dit, inclusief de mijne. natuurlijk kan het maar het betekend dan ook dat bij een realistisch rangeerbedrijf de fabriek misschien 1 maal per.... bedient wordt. En denk ik dat je beter grote bestemmingen kunt plaatsen met meerdere deuren. Zie ook in mijn Hatzum draadje.


Op mijn moderne Amerikaanse stilgelegde project, staat een loods (kartonnen doos) met 7 bestemmingen. 4 laaddeuren, 2 kranen voor tankwagens en een silo voor meel. Samen vormt dit een industriële bakkerij. en als er een wagen deur 1 blokkeert en je moet een lege tankwagen voor plantaardige olie oppikken van tankplaats 5, dan moet je rangeren.  :D

Groet, Gert-Jan

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9038
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #37 Gepost op: 10 October 2014, 22:26:29 »
Wijze les GertJan, van mij mag ie nog hoger (y).

Maar ik lees dat je ook niet zomaar wat neerzet Het moet logisch zijn.

Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #38 Gepost op: 11 October 2014, 11:44:42 »
Yep, hier is over nagedacht. Toch de wens om alles een beetje reëel te houden. En dat geeft gewoon weer andere mooie oplossingen met de scenery.

Je ziet het ook in de keuze die Koen heeft gemaakt. Niet zomaar losse industrie bij elkaar vegen, maar een logische combinatie maken en die helemaal goed uitwerken.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1713
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #39 Gepost op: 13 October 2014, 20:25:00 »
Hallo,

Langzaam kan ik weer aan opbouwen denken. Alle rails is weer bruikbaar, nieuwe ondergrond en het stukje onderbouw wat gesloopt moest worden vervangen.

Meteen rails gaan leggen en in versie 1 meteen weer teveel willen, hier een wissel dan kan daar de graansilo. En dat wilde ik nu juist voorkomen. En dus.. Linden Valley 4 bevat 3 wissels en geen omloopspoor.


Op de lange zijde liggen 2 wissels. 1 naar het laad en los spoor (teamtrack) en 1 naar de industrie op de korte kant.


Op de korte kant staan een aantal gebouwen van mijn vorige Amerikaanse banen, ze behoeven nog wel wat werk. De twee sporen op de voorgrond zullen verbonden worden met mijn cassettes.


Close upje.

Rijden zal ik weer doen met bestemmingskaarten, korte treinen, korte rangeersessies! Ik las op het blog van Lance Mindheim een nieuw begrip. The one hour operation session, bij mij zal dat iets korter worden denk ik.

Groet, Gert-Jan


Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18277
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #40 Gepost op: 13 October 2014, 20:53:38 »
 (y)

Afbreken en opnieuw opbouwen hoort er bij. Succes! :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #41 Gepost op: 13 October 2014, 21:03:56 »
Ik vind het nu al mooi!
Koen, maak je notities!!! Dit industriegebouw kan zo om jouw rookkanaal heengevouwd worden (ongeveer  ;)).

Is het een amerikaans bouwpakket Gert-Jan, Walthers of zoiets?

Ik snap ook eindelijk wat de term teamtrack betekend.  ;D
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18277
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #42 Gepost op: 13 October 2014, 21:13:25 »
Is het een amerikaans bouwpakket Gert-Jan, Walthers of zoiets?


Lijkt op DPM.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9038
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #43 Gepost op: 13 October 2014, 21:36:24 »
Ik zat g-j al te porren voor Cornfield Yard, maar hij heeft de bouwer al binnen (y) He, Ronald. Long time no spoken. 8)
Hijlco, tuurlijk volg ik het hier op de voet.

Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #44 Gepost op: 13 October 2014, 21:39:44 »
Hijlco, tuurlijk volg ik het hier op de voet.

Mooi zo. ;D
Heb je het hout van Gert-Jan al binnen?  ;)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander