Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 22:44:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
Vandaag om 22:41:11
Goede wensen voor 2026 door Frank 123
Vandaag om 22:26:36
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje door Reinout van Rees
Vandaag om 22:19:32
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Ido Peter
Vandaag om 22:19:04
Modellbau Lingen 2026 door Frank 123
Vandaag om 22:13:49
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:10:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:07:35
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 21:44:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 21:42:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 21:39:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:26:59
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Boerammetje
Vandaag om 20:54:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
Vandaag om 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
Vandaag om 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
Vandaag om 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 20:38:46
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 19:59:34
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
  

Auteur Topic: The Linden Valley Railroad  (gelezen 9706 keer)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #30 Gepost op: 09 October 2014, 20:53:30 »
Nounou Hijlco, 2 mooie gevels en een torentje(daar kom ik later op terug :-*)
En wat grond is niet zo' n drama als je het kan recyclen.

Ben benieuwd naar de Pheunix.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #31 Gepost op: 09 October 2014, 20:55:20 »
Het zal de herfst zijn, een weemoedig seizoen.  8)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1718
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #32 Gepost op: 09 October 2014, 21:00:35 »
Hoi,
@ jerrytrein, ik snap 'm niet. En daarbij de bouw van schaduwstations kost teveel tijd.
@ Hijlco, i did it before and will do it again. Het deed me weinig, ik ben meer een bouwer en rijder dan verzamelaar, daarbij begon de baan kuren te krijgen na een jaar of 5. Dit wordt versie 4. Ook was ik niet meer tevreden over het totaalbeeld, de baan was te vol.

Wat ga ik doen, vooralsnog is het idee om op de korte kant 1 grotere industrie te plaatsen. Op de lange zijde komt dan een rangeer en opstelterrein met weinig bebouwing. Treinen rijden via de korte kant in en uit cassettes,  die heb ik in dit draadje al eens laten zien. Vandaag heb ik alles gesloopt, moet een deel van de onderbouw vervangen! Verder heb ik zeer therapeutisch rails schoongemaakt. De totale sloopschade was 1 wissel, de rest is weer bruikbaar.
Binnenkort meer, Gert-Jan

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1718
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #33 Gepost op: 09 October 2014, 21:05:08 »
Pheunix? Is dat mijn nieuwe hardloopschoen? En tegen herfstdip is een remedie! Hardlopen en modelbanen bouwen.  ;D
G-J

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #34 Gepost op: 09 October 2014, 21:49:29 »
Ehhhh hardlopen? Been there done that, maar nu niet meer.

Herfstdip? Op de motor in de herfstzon door de blaadjes crossen, meer mijn remedie. Zo hebben we allemaal wat.

Jerrytrein bedoeld vast; achter de schermen = in het schaduwstation  ;D
 
Door de foto's die je maakte van allerlei kleine scenery-stukjes leek de baan niet volgebouwd. Maar dat is het oog van de fotograaf natuurlijk. Die doet vreemde dingen met het space-time continuum.

1 grotere industrie? Ha dat beloofd wel wat. Ben benieuwd. Op zich is dit ook wel een manier van bouwen. Kortere banen en om de zoveel jaar een andere invulling. Zo fine tune je misschien ook wel steeds meer je wensen. Of je wensen veranderen elke 5 jaar. En de ultieme baan komt er nooit, of steeds elke 5 jaar een andere ultieme baan. Het is maar net wat voor je werkt. We wachten maar op de foto's. Sommige mensen doen dat ook bij mijn draadje. 8)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #35 Gepost op: 09 October 2014, 21:53:03 »
Yes
zonde van de sloop
maar zal iets moois voor terug komen
volg dit meest in stilte  ;)

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1718
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #36 Gepost op: 10 October 2014, 22:06:38 »
Hoi, even kort uitleggen waarom ik de baan te vol vond.


De lange zijde meet 3 meter, omgerekend is dat 270 meter. dat is ongeveer de omtrek van een voetbalveld, op deze 3 meter had ik gebouwd: een diesel tankplaats, meubelfabriek, een metaalbewerkingsbedrijf, een garage, een landbouwcoöperatie, een graansilo en een brandstofhandel. Beetje veel. Op de foto staat het meubelfabriekje. Hoeveel meubelen moet je maken om 1 boxcar te vullen? De inhoud van de wagen is ongeveer even groot als het oppervlak van de fabriek!

Op veel banen zie je dit, inclusief de mijne. natuurlijk kan het maar het betekend dan ook dat bij een realistisch rangeerbedrijf de fabriek misschien 1 maal per.... bedient wordt. En denk ik dat je beter grote bestemmingen kunt plaatsen met meerdere deuren. Zie ook in mijn Hatzum draadje.


Op mijn moderne Amerikaanse stilgelegde project, staat een loods (kartonnen doos) met 7 bestemmingen. 4 laaddeuren, 2 kranen voor tankwagens en een silo voor meel. Samen vormt dit een industriële bakkerij. en als er een wagen deur 1 blokkeert en je moet een lege tankwagen voor plantaardige olie oppikken van tankplaats 5, dan moet je rangeren.  :D

Groet, Gert-Jan

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #37 Gepost op: 10 October 2014, 22:26:29 »
Wijze les GertJan, van mij mag ie nog hoger (y).

Maar ik lees dat je ook niet zomaar wat neerzet Het moet logisch zijn.

Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #38 Gepost op: 11 October 2014, 11:44:42 »
Yep, hier is over nagedacht. Toch de wens om alles een beetje reëel te houden. En dat geeft gewoon weer andere mooie oplossingen met de scenery.

Je ziet het ook in de keuze die Koen heeft gemaakt. Niet zomaar losse industrie bij elkaar vegen, maar een logische combinatie maken en die helemaal goed uitwerken.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1718
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #39 Gepost op: 13 October 2014, 20:25:00 »
Hallo,

Langzaam kan ik weer aan opbouwen denken. Alle rails is weer bruikbaar, nieuwe ondergrond en het stukje onderbouw wat gesloopt moest worden vervangen.

Meteen rails gaan leggen en in versie 1 meteen weer teveel willen, hier een wissel dan kan daar de graansilo. En dat wilde ik nu juist voorkomen. En dus.. Linden Valley 4 bevat 3 wissels en geen omloopspoor.


Op de lange zijde liggen 2 wissels. 1 naar het laad en los spoor (teamtrack) en 1 naar de industrie op de korte kant.


Op de korte kant staan een aantal gebouwen van mijn vorige Amerikaanse banen, ze behoeven nog wel wat werk. De twee sporen op de voorgrond zullen verbonden worden met mijn cassettes.


Close upje.

Rijden zal ik weer doen met bestemmingskaarten, korte treinen, korte rangeersessies! Ik las op het blog van Lance Mindheim een nieuw begrip. The one hour operation session, bij mij zal dat iets korter worden denk ik.

Groet, Gert-Jan


Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18583
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #40 Gepost op: 13 October 2014, 20:53:38 »
 (y)

Afbreken en opnieuw opbouwen hoort er bij. Succes! :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #41 Gepost op: 13 October 2014, 21:03:56 »
Ik vind het nu al mooi!
Koen, maak je notities!!! Dit industriegebouw kan zo om jouw rookkanaal heengevouwd worden (ongeveer  ;)).

Is het een amerikaans bouwpakket Gert-Jan, Walthers of zoiets?

Ik snap ook eindelijk wat de term teamtrack betekend.  ;D
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18583
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #42 Gepost op: 13 October 2014, 21:13:25 »
Is het een amerikaans bouwpakket Gert-Jan, Walthers of zoiets?


Lijkt op DPM.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9108
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #43 Gepost op: 13 October 2014, 21:36:24 »
Ik zat g-j al te porren voor Cornfield Yard, maar hij heeft de bouwer al binnen (y) He, Ronald. Long time no spoken. 8)
Hijlco, tuurlijk volg ik het hier op de voet.

Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: The Linden Valley Railroad
« Reactie #44 Gepost op: 13 October 2014, 21:39:44 »
Hijlco, tuurlijk volg ik het hier op de voet.

Mooi zo. ;D
Heb je het hout van Gert-Jan al binnen?  ;)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander