Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 19:19:06
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen  (gelezen 12671 keer)

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 772
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2014, 19:47:23 »
In hoever zou een zesdeurs D mogelijk zijn in deze trein?
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5410
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2014, 21:45:28 »
Zeker mogelijk. De Philosophie laat foto's zien van turquoise 6 deurs D in Gare du Nord in Parijs. D 7722 op 27 juli 1951. Hij staat daar gekoppeld aan een 2e klas CIWL rijtuig. Onderschrift van de fotograaf is dat in het Gare du Nord eveneens de D 7525 is gespot.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 772
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #17 Gepost op: 20 mei 2014, 21:47:30 »
Hmm dat bied perspectieven voor de toekomst (y) (y)
Mocht ik een zesdeurs tegenkomen dan heb ik in ieder geval een excuus om hem aan te schaffen:-)

 
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #18 Gepost op: 20 mei 2014, 22:05:39 »
Artitec heeft 'm aangekondigd he  ;)

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 772
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2014, 22:08:46 »
Zoals wel meer ;)
Maar tegenwoordig wordt Philotrain ook wel eens tegen scherpe bedragen aangeboden.
Geduld hebben en wachten dan komt alles goed:-)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 772
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #20 Gepost op: 20 september 2015, 11:18:22 »
Uiteindelijk is dit hem geworden (y) (y)

Met hulp van Artitec,Rivarossi,LSM en drie schitterende modellen van REE models (y)

Dirkjan , dank voor de tip`s en de levering van sommige modellen ;)

Had hem ook al ergens anders geplaatst maar hier past hij beter (y) (y)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #21 Gepost op: 20 september 2015, 17:24:30 »
Ziet er leuk uit zo. Nu die turquoise 1100 met laag nummer nog ervoor

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 772
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #22 Gepost op: 20 september 2015, 17:36:46 »
Die staat in de vitrine, naast de rivarossi 1300 in het turkoois
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2016, 23:48:46 »
Hallo naoorlogsNS,

Even een vraagje: Je toont vlak hiervoor (niettemin een bericht al van 20 september 2015) een D-trein Paris Nord-Amsterdam v.v. waarin ook Franse DEV's van het merk REE zijn opgenomen. Ik weet uiteraard niet of jij er prijs op stelt dat jouw treincombinaties kortgekoppeld gaan rondrijden, en heb je in bevestigend geval die REE-rijtuigen al eens aan elkaar of met een van de andere rijtuigen kortgekoppeld? En was je over die kortkoppeling tevreden?

Ik stel je de vraag omdat in een Frans forum een heftige discussie is ontstaan dat de vormgeving van de kopeinden (inclusief het kortkoppelsysteem)  van die REE-rijtuigen het kortkoppelen in de zin dat het ook écht kortgekoppeld is zonder kunstgrepen onmogelijk maakt. De buffers steken daarvoor bijvoorbeeld verder uit dan de uitgevouwen vouwbalgen, terwijl het net andersom had moeten zijn en dat is een opvallende beginnersfout van REE geweest. Het zijn uiterlijk overigens prachtige rijtuigen hoor, daar niet van.

Ik ben benieuwd,

Gegroet,

Rob van Kooy

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2016, 12:08:37 »
Zijn die LS rijtuigen nog wel te verkrijgen, of is het het bekende verhaal? Het is namelijk een leuk treintje. :)

- Peter
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2016, 23:12:12 door Peter Korsten. Reden: Faudje »
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4229
    • Modeltrein projecten
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #25 Gepost op: 22 januari 2016, 12:44:27 »
eBay.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2016, 12:54:06 »
Zeker een mooie trein. Benieuwd wat er allemaal in Brussel bij kwam, en misschien in Aulnoye? Tegen de tijd dat de trein in Parijs aankomt kan hij zomaar 2x zo lang zijn geworden.

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 772
    • DV modelspoor
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2016, 08:54:14 »
Beste Rob,

Ik heb eerder wel gehoor cq gelezen dat er wat problemen met REE zouden zijn.
Maar aangezien die alleen technisch zijn heb ik er niet zoveel aandacht aan besteedt.
Optisch zijn ze goed en dat is voor mij het belangrijkste  (y)

Deze trein staat mooi in de vitrine en daar zal hij denk ik gewoon blijven wonen ;D
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2016, 18:29:08 »
Hallo naoorlogsNS,

Ik heb de grauwe theorie er maar eens grondig op nagelezen en begrijp daardoor dat in een vitrine opgestelde rijtuigen niet noodzakelijkerwijs van een koppeling hoeven te zijn voorzien. Je kunt ze daardoor buffer tegen buffer dan wel vouwbalg tegen vouwbalg neerzetten zonder het geringste ontsporingsgevaar.  ;D

Ik wens je nog vele mooie treinsamenstellingen in je vitrine toe. En ik zal graag de foto's ervan willen bewonderen. Mocht je op een later moment toch met die rijtuigen op een modelbaan willen gaan rijden, dan horen we dat ongetwijfeld van je!

Gegroet,

Rob van Kooy

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Amsterdam - Parijs in 1951, turquoise, blauw en groen
« Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2016, 15:30:31 »
Rob, de kortkoppel-mechaniekjes van de REE DEV'tjes zijn inderdaad niet goed, ze laten dik 2mm teveel ruimte over - bij stilstand! Als de trein in beweging komt wordt dat nog meer. Heel irritant. Omdat op mijn modelbaan de minimale radius 75 cm wordt, hoop ik iets te kunnen regelen met permanent aan elkaar gelijmde nem-schacht-stekkers. Als dat gaat lukken zal ik er wel een draadje over beginnen (eerst even een baan bouwen.. ::)).