Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ronald69
Vandaag om 09:37:57
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Janse
Vandaag om 08:27:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Marc tramt
Vandaag om 08:08:29
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23

Auteur Topic: Hoe was ONTRAXS en welk moois ging mee huiswaarts?  (gelezen 51551 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Hoe was ONTRAXS en welk moois ging mee huiswaarts?
« Reactie #195 Gepost op: 10 March 2014, 20:45:18 »
Andere beurzen? Hebben die na Ontraxs 2014 überhaupt nog bestaansrecht dan?   ;)

Ja, dat hebben ze. Elke show in Nederland heeft zijn eigen publiek en doet het op zijn eigen manier. Uiteraard is er onderlinge concurrentie maar die is eerlijk. Van Leo Hendriksen (Eurospoor) kregen we het compliment dat er 30 voor Nederland nieuwe modelbanen stonden die nooit eerder hier te zien waren. Kijk, zo gaat het ook en daarmee verdienen alle organisatie's hun bestaansrecht.

Op naar 2015, de eerste banen hebben zich alweer gemeld ;)

Nou heb ik er zaterdag meerdere uren rondgelopen (en uiteraard gekeken  8) ) maar die foto's heb ik dan compleet gemist  ???

Wereld 4, tegenover Maerklin ;)

« Laatst bewerkt op: 10 March 2014, 20:47:12 door Ronald Halma. Reden: quote toegevoegd »

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #196 Gepost op: 10 March 2014, 20:47:00 »
Nog niet vaak genoemd hier, ook niet door mijzelf, maar de tentoonstelling van foto's van de bouwers vond ik buitengewoon fraai. Mooi om de bouwers in hun eigen domein in opperste concentratie aan het werk te zien.  (y)

Inderdaad marc! Helemaal vergeten! Ze hingen tegen de wand van de kluisjes. Daar heb ik op zondagochtend eens rustig naar gekeken. Mooi!  (y)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Gert1

• Gast
« Reactie #197 Gepost op: 10 March 2014, 20:55:42 »
O, maar er zal best publiek zijn dat nog steeds graag naar tientallen meters grasrollen, dranghekken, slecht verlichte hallen, modeltreinen die kennelijk niet eens zo heimelijk liever Scalextric-racewagentjes waren geweest en kilometers marktkraampjes, danwel veel te nauwe gangpaden langs kilometers volgestouwde tafels gaat kijken, maar ik persoonlijk ben daar na ruim 100 bezoeken wel van genezen...

Dankjewel Marty, Ontraxs 2014 was het perfecte medicijn!   8)

mvg,
Gert

Station W

• Offline Offline
  • ... to boldly go where no one has gone before ...
« Reactie #198 Gepost op: 10 March 2014, 21:03:14 »
Henk, jammer dat we elkaar gemist hebben en je de Bergpoort misgelopen bent.
Maar dat snoepie van Roadster hoort eigenlijk te rijden tussen Ede en Wageningen vindt je ook niet ;

Maar Hans...
Ik heb naar je uitgekeken. Ik vond het al zo gek dat ik je niet zag. Zeker even geen zin meer na die wedloop van vorig jaar in de Bbthk. Zat je dan niet bij de Mitropa-boys? Ik had de Bergpoort toch niet kunnen missen.

Ja natuurlijk hoort de 6500 in Wageningen thuis. Even Jan lief aankijken..........

Helaas gemiste kans
Groeten en excuus
Henk

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #199 Gepost op: 10 March 2014, 22:04:24 »
Overigens stond er wel een baan op Ontraxs die behoorlijk uit de toon viel; een racebaan op de Märklin-stand.  ;D.
Die had aan belangstelling van de jeugd overigens niet te klagen..  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #200 Gepost op: 10 March 2014, 22:29:14 »
Lachen was dat, ja.
Van mij verdienen ze een rode lantaren ;D
Bij o.a. Artitec kon je zien, hoe een product ook kan worden gepresenteerd, waarvoor hulde.
Misschien een suggestie voor die racebaan om er ook iets mooiers van te maken?

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #201 Gepost op: 10 March 2014, 22:39:32 »
O, maar er zal best publiek zijn dat nog steeds graag naar tientallen meters grasrollen, dranghekken, slecht verlichte hallen, modeltreinen die kennelijk niet eens zo heimelijk liever Scalextric-racewagentjes waren geweest en kilometers marktkraampjes, danwel veel te nauwe gangpaden langs kilometers volgestouwde tafels gaat kijken, maar ik persoonlijk ben daar na ruim 100 bezoeken wel van genezen...

Dankjewel Marty, Ontraxs 2014 was het perfecte medicijn!   8)

mvg,
Gert

Ik heb op eurospoor toch ook regelmatig juweeltjes gezien, zoals een compleet werkende haven met fanfare en tewaterlating etc. Of een baantje met een compleet werkende mijn uit Italië. En inderdaad, ander publiek, veel meer gericht op familie en kinderen. Maar goed, als purist ontgroei je soms sommige dingen (alhoewel ik ook met plezier naar eurospoor ga). Overigens maak ik die fase ook in privé modelspoorland mee, gisteren zei ik nog tegen Gert Arkema, eerst speelde ik met treintjes, nu speel ik met philotraintjes ;D zo gaat dat soms...
Spoor 0 adept

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #202 Gepost op: 10 March 2014, 22:55:14 »
Nou, dat Eurospoor meer voor gezinnetjes is, ben ik niet zo met je eens eigenlijk
Op Eurospoor lopen veel kinderen , maar het gros moet mee van pappa
In het museum, en niet alleen tijdens Ontraxs lopen heel veel kinderen, waarbij pappa, mamma en opoe mee moet van de koters.
Dat is wel een wezenlijk verschil, en verklaring waarom de kinderen zich over het algemeen beter gedragen en naar mijn idee nog geïntrigeerd naar de banen kijken, ondanks dat er soms even niks rijd
Op Ontraxs waren er 11 banen waar kinderen zelf konden rijden, en zelfs een maus in hun hand gedrukt  kregen, zelfs als ze nee zeiden als het hen werd gevraagd ( want meneer de baaneigenaar moest zo nodig even roken, ik noem verder geen namen), en dat helpt toch wel mee om de kinderen er warm voor te krijgen, al is het maar voor een uurtje, de startsets vlogen in ieder geval weg uit de winkels.
En dat is nou net weer de reden waarom we vonden dat de winkels wel meer mochten verkopen, goedkope startsets, bij voorkeur goedkoper dan een nintendo spelletje
Mvg Marty,

guest7823

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: 10 March 2014, 23:08:54 »
Op Ontraxs waren er 11 banen waar kinderen zelf konden rijden,
Ik hem me niet gerealiseerd dat het er zoveel waren,, maar dat is een indrukwekkend percentage

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #204 Gepost op: 10 March 2014, 23:35:02 »
Nu had ik mijn zoontje van 9 (of dochter van 11) deze keer niet mee. 1x per jaar mag pappa in z'n eentje naar een beurs, voor de rest (rail/eurospoor/valkenburg) mag het kroost mee.

Dat zoontje heeft de neiging bij elke baan te vragen of hij ook even mag rijden. Nu heb ik de indruk dat het gros van de banenbezitters daar niet op staat te wachten. Als ik nu lees dat er ruim 10 banen kinderen lieten rijden... Is dat ontraxs of is dat algemener? Kunnen de dames/heren banenbezitters daar iets van zeggen?

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #205 Gepost op: 10 March 2014, 23:38:46 »
Yep Tom, niet van dat benauwde. Ik vond en vind zowel Driebergen-Zeist als Lunetten nog steeds mooi en inspirerend, die heb ik enkel op Rail / Eurospoor gezien. En zo zijn er nog meer banen die zeer de moeite waard zijn. Feit is alleen dat er een groter variëteit in kwaliteit n afwerking is op deze beurzen, dat heb je met OT minder.
BTW, het wordt tijd om ook kinderen es een blauwe muis in handen te drukken om met Philotraintjes te spelen, zo schrijdt de beschaving voort!

@Reinout, het wordt tijd dat je je es meldt. Elke keer prima filmpjes maken en niet eens even een handje geven, tsssss  >:(  ;).
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #206 Gepost op: 10 March 2014, 23:39:36 »
Wij hebben het dit jaar niet gedaan  maar ach als ze me het netjes vragen heb ik daar geen moeite mee.

Gert je bent me voor  ;D

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #207 Gepost op: 10 March 2014, 23:50:07 »
Gert: ik was het van plan, maar van de vier keer dat ik bij de baan stond was je drie keer in geen velden of spoorwegen te bekennen en de vierde keer stond je in een hoekje met twee rijen bewonderaars als bescherming die met je kletsten :-)

Maar ik beloof de volgende keer nog beter mijn best te doen je wel een hand te schudden. Wat is de volgende beurs?

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #208 Gepost op: 11 March 2014, 00:09:42 »
nnb

Gert1

• Gast
« Reactie #209 Gepost op: 11 March 2014, 00:38:49 »
BTW, het wordt tijd om ook kinderen es een blauwe muis in handen te drukken om met Philotraintjes te spelen, zo schrijdt de beschaving voort!

Vraag ik me toch af wat daarvoor de belangrijkste vereiste is: stalen zenuwen of geld teveel?   8)

Maar zonder dollen: Als er één beurs is waar kinderen echt een goeie kans lopen de hobby in te worden gezogen, dan ik het Ontraxs wel!
Hulde voor al het geduld en de bereidwilligheid van de exposerende modelspoorders.

mvg,
Gert