Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Vreemd probleem door Josephes
Vandaag om 14:08:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door NS 1100
Vandaag om 13:38:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15

Auteur Topic: Hoe was ONTRAXS en welk moois ging mee huiswaarts?  (gelezen 51682 keer)

RobK

• Offline Offline
    • Blog: Eiland Waan (el. tram in 0)
Re: Hoe was ONTRAXS en welk moois ging mee huiswaarts?
« Reactie #120 Gepost op: 09 March 2014, 21:40:57 »
Veel dank aan de organisatoren van OnTraxs 2014! Ik heb zondag een fantastische dag gehad. Als trammodelbouwer, spoornuller, en smalspoorliefhebber ben ik ruimschoots aan mijn trekken gekomen. De locatie Spoorwegmuseum blijft onovertroffen.
In vergelijking met vorige edities lijkt de commercie wel steeds meer ruimte te krijgen, wat gezien de hoge kwaliteit van de aanbieders geen probleem is. Wel hoop ik dat het aandeel van prachtige modelbanen dan ook blijft groeien, zodat de verhouding modeltoppers/commercie ongeveer 50/50 blijft, zoals het OnTraxs betaamt.
O, en dan moet je hier ook nog vertellen welk moois er mee huiswaarts ging. Drie 0e-kipwagenkitjes van Dirkzwager, een spotgoedkoop aandrijfsetje van Kuijpers, een beurskoopje van ModelspoorMagazine, een schaftende 0-spoorarbeider van Hauser/Aumo.be, en bakkenvol inspiratie!

Chris80

• Offline Offline
    • Zeedoorn
« Reactie #121 Gepost op: 09 March 2014, 21:41:50 »
Allen,

Vandaag ben ik ook geweest. Had niet heel veel tijd, dus na alle banen goed bekeken te hebben weer snel naar huis. Wat mij opviel was de grote verscheidenheid in publiek (man, vrouw, jong en oud). En zo netjes als de jongeren zich gedroegen, zo debiel was menig ouderen. Veel foto's mislukt door geduw, ineens opzij lopen of gewoon half voor me neus gaan staan. Maar ach, de mooie banen vergoeden veel :). Bij deze wat wel gelukte foto's.

De blauwe brabander? zoeft voorbij

Wolerdange, mijn persoonlijke favouriet

Brrr, de kou straalt er vanaf....

Een treinenschilderij, erg mooi gemaakt en verzonnen!

Groet,
Chris

« Laatst bewerkt op: 09 March 2014, 22:04:54 door Chris80 »

Michel van den Hof

• Offline Offline
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
« Reactie #122 Gepost op: 09 March 2014, 22:33:30 »
Na die asociale €3185 die ik al in februari uitgaf aan mijn baan en op mijn verjaardag 8-3 ook nog eens een andere auto, bleef ik op 9-3 steken op een buit van maar 4 MZ rollers in H0 bij MTE.  ;) Er waren er trouwens nog 5. Zal wel komen door die vorige 3 .......  ;D

Mooie banen, handelaren aanbod wat mager. 1e rit in DEIII 114 in de coupé naast de motorruimte pure nostalgie. Rest van museum komt nog wel een keer, met mijn kleinzoon van 4.

Mvg, Michel

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #123 Gepost op: 09 March 2014, 22:46:22 »
1e prijs. De helluf van lijnelluf
2e prijs  Wolzerdange
3e prijs  Once apon a time the west

Van harte mannen (y)

Gefeliciteerd Thom en Gerco !!

Wie heeft de Kidsaward ? :)

Canal de Remainoul a Tournet

Thom en Gerco Gefeliciteerd met de 1 e prijs
gr Jan

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #124 Gepost op: 09 March 2014, 22:55:07 »
@Roadster: Het was geweldig even met jullie mee te mogen kijken. Wat een treinenfeest.

Ja ik heb ook een foto gemaakt:

Groeten Henk

Henk,
leuk om je weer eens te zien en te spreken.
Mooie plaat geworden zo van mn snoepie.
Kreeg meteen al pb `s met vragen over de bouw van de 6500?
Miin advies: begin er niet aan als je geen gevorderd instrumentmaker bent ;D
technisch zeer gecompliceerde lok die FLM Beathe.
Andere leuke reactie van een Winkelier die me belde dat hij sloop exemplaren had liggen.
ik mag ze komen ophalen (y)
Ga ik zeker doen , nog een hoop leuke ideeen met deze lok.

Gr Jan
« Laatst bewerkt op: 09 March 2014, 23:24:40 door roadster36 »

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #125 Gepost op: 09 March 2014, 23:14:00 »
Het was helemaal TOP! Heb mij uitstekend vermaakt en ben met een HB bus (Standaard streekbus Den Oudsten als CN 174 richting Haarlem NS), een Artitec catalogus en stelconplaten van Rail Kees - deskundige dochter hoor - weer naar het Delftse afgereisd. Ook nog even leuk gesproken met Steef (Stedahult) uit Pijnacker die wat mij betreft met zijn Sdr. Omme de eerste prijs had verdiend.
Groet, Frank

Roeltje!

• Offline Offline
« Reactie #126 Gepost op: 09 March 2014, 23:33:59 »
Hoe was Ontraxs?
Ge-wel-dige dag gehad (y)

Rond elf uur geparkeerd in de Uithof, even op de bus gewacht. Daarna onder een stralend zonnetje tien minuutjes door Utrecht gewandeld. Bij binnenkomst liep ik gelijk al Ronald Halma tegen het lijf, die ik na vandaag niet meer mag bedanken  :'(  Er blijft zo niet veel over, na Eurospoor mocht ik hem ook al geen meneer meer noemen ;D
Daarna gelijk bij Peetoom langs gegaan, tandwielkastje gekocht. Even een tijdje bij de familie Stedahult gekeken en de andere banen in de zaal. Hierna doorgelopen naar het Mitropa bolwerk. Natuurlijk even met RobbertJan(Scones please) gepraat, we zitten bij dezelfde club in Leek (y)  Bij Mara Harbor was John? Aan het rijden, na een paar minuten staan praten kwam Martin zelf opdagen. Zeer leuk gespek gehad over zijn baan en de plannen voor de toekomst. De volgende baan was Once upon a time in the West. Ik had het geluk dat de meester zelf aan de knoppen zat. Omdat ik deze baan op het forum compleet gevolgd had, was het extra leuk om Jaap in het echt te ontmoeten.
Beide heren ontzettend bedankt voor de fijne gesprekken (y)
Bij Locdepot nog wat messing buisjes gekocht, broodje beenham opgehaald. Samen met RobbertJan de prijsuitreiking bekeken, winnaars gefeliciteerd!
Bij Peard nog een mooi NYC bord gekocht, daarna nog even bij de stand van PicommiT staan te kletsen.
Op de valreep nog een wielset bij Peetoom gekocht en afscheid genomen.
Op de terugweg door Utrecht lag het park vol met mensen die genoten van het mooie weer (y)
Bij de bushalte had ik geluk, de bus kwam al voorrijden. Na anderhalf uur sturen weer thuis.
Hulde aan  de organisatie voor dit fantastische evenement, volgend jaar weer!

Groet, Roelof
« Laatst bewerkt op: 10 March 2014, 16:47:49 door Roeltje!. Reden: k moet c zijn »
Fleischmann fan, maar rijdt stiekum ook met andere merken...
New York Central fan.

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #127 Gepost op: 10 March 2014, 00:17:55 »

Prachtige foto, waar het effect van de doorlopende weg in de fotoachtergrond goed te zien is, bedankt!

Oosterbeek-Hoog, weer zo'n juweeltje. En ik was kennelijk niet de enige die er zo over dacht... belangstelling genoeg...

Wat doet dat schaap buiten de omheining? Losgebroken, of komt deze zich aansluiten bij de kudde?

Het is al leuk als je op het bouwmoment zo iets bedenkt, maar als het ook nog opgepikt word, vind ik nog een keer leuk!

Loslopende honden langs de spoorlijn...

Euh, dat witte ding is een schaap. Ik had ook beter zo'n dik exemplaar neer moeten zetten. Voor het contrast. ;D

Verder een top (lang)weekend gehad met Oosterbeek-Hoog en Rhenen. Ik heb zegge en schrijve wel 1 uur (het laatste uur) nog wat van de beurs meegekregen.

Mag ik op deze plek ook de bezoekers bedanken voor een zeer geslaagde beurs! Het lijkt wel alsof er een cultuuromslag heeft plaats gevonden, zo voorbeeldig hebben de bezoekers zich gedragen. Jullie hebben zelf kunnen zien dat er nauwelijks omheiningen om de banen stonden en dat men toch af en toe 7 rijen dik echt met de neus in het gras aan de baan stonden.

En ook een bedankje voor de gastvrijheid van het museum en moeite van de organisatoren. Ohja en de Mitropa boys, bedankt voor weer een onvergetelijk weekend!

En Maarten, sorry dat ik geen idee had wie jij bent...   ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #128 Gepost op: 10 March 2014, 00:18:26 »
Zo weer thuis. Na 4 dagen OntraXS.
Voor het eerst achter de schermen.
Ik heb mij prima vermaakt.
Veel mensen gezien en gesproken.
En ook veel mensen gezien, maar door de drukte niet kunnen spreken, sorry :)
Maar het was een geweldige editie.
Het samen ontbijten en avondeten is echt uniek en daar leg je zoveel leuke contacten. En je hebt natuurlijk ook gewoon lol.

Marty, Ronald, Jelle, dank voor de heel fijne samenwerking.
Leden van Mitropa, het was 4 dagen lachen.  :)

Paul, RonaldK en Harold, leuk jullie (weer) te hebben gesproken.

2015, hup, nog mooier, nog beter, ik zie er naar uit :)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #129 Gepost op: 10 March 2014, 00:19:21 »
Veel dank aan de organisatoren van OnTraxs 2014! Ik heb zondag een fantastische dag gehad. Als trammodelbouwer, spoornuller, en smalspoorliefhebber ben ik ruimschoots aan mijn trekken gekomen. De locatie Spoorwegmuseum blijft onovertroffen.
In vergelijking met vorige edities lijkt de commercie wel steeds meer ruimte te krijgen, wat gezien de hoge kwaliteit van de aanbieders geen probleem is. Wel hoop ik dat het aandeel van prachtige modelbanen dan ook blijft groeien, zodat de verhouding modeltoppers/commercie ongeveer 50/50 blijft, zoals het OnTraxs betaamt.

Dank je Rob, er was idd iets meer commercie maar ook ruimer opgezet. Het aantal modelbanen blijft het streven om er 25 tot 30 te willen hebben staan. Was zo, en zal ook zo blijven.

Bij deze wil ik namens de organisatie (NSM, TM, Marty, Chris, Jelle en ikzelf) iedereen bedanken die geweest is en ervoor gezorgd heeft dat OntraXS weer een daverend succes is geworden dit jaar. Met 10.867 bezoekers een doorslaggevend succes en hoopvol gestemd richting de toekomst. Persoonlijk vond ik deze editie de beste tot nu toe met een mooie variëteit aan modelbanen en commerciële deelnemers. Het vernieuwde concept heeft zijn vruchten duidelijk afgeworpen, niet in de laatste plaats door de inzet van nieuwkomer Chris van Diesen. Dank kerel!

Inderdaad was de winnaar van de OT award de baan van Thom Raven en zijn vriendengroep. Voorwaar een prestatie van formaat, zeker bij een primeurbaan als deze. De kids award was voor Didier Mozier uit Frankrijk. Onze hartelijke felicitatie's voor beide!

Het was vermoeiend maar weer geweldig. Ik dank iedereen die ik gesproken heb. We gaan alweer hard aan de slag voor de volgende editie in 2015, maar eerst een weekje rust.

Nogmaals; Allen dank voor jullie bezoek!!

Groeten, Ronald Halma namens de organisatie van OntraXS.
« Laatst bewerkt op: 10 March 2014, 00:31:39 door Ronald Halma »

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #130 Gepost op: 10 March 2014, 00:25:45 »
Dank je Rob, er was idd iets meer commercie maar ook ruimer opgezet. Het aantal modelbanen blijft het streven om er 25 tot 430 te willen hebben staan. Was zo, en zal ook zo blijven.

Nou onder die bovengrens ga je wel blijven hoor...  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #131 Gepost op: 10 March 2014, 00:31:51 »
Aangepast :) ;)

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #132 Gepost op: 10 March 2014, 07:35:16 »
Drie dagen lang mee kunnen genieten van de foto's en video's hier. Heb toch het gevoel er een beetje deel van te hebben uitgemaakt. Allemaal hartelijk dank!
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

NS6400

• Rangeerprediker
  • Offline Offline
« Reactie #133 Gepost op: 10 March 2014, 07:46:05 »
Dit jaar ook maar weer op bezoek in het NSM geweest. Was een erg geslaagde beurs  (y) Persoonlijk vond ik hem een tikje minder dan vorig jaar, maar dat kan er ook aan liggen dat de camera uit het niets besloot de geest te geven. Mijn persoonlijke favoriet was Willemspoort maar ook Herberts Crossing en die TT baan (weet de naam niet meer) vond ik erg mooi. Behalve het toegangskaartje heb ik niks aangeschaft. Wel nog wat overgenomen van een forumlid.

Volgend jaar weer  (y)

Groet,
Paul

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #134 Gepost op: 10 March 2014, 08:12:10 »
Ontraxs was echt het hoogtepunt dit spoorseizoen (y) Ik heb zelf de meeste tijd in het Mitropakasteel demo's mogen geven het dat was meer dan een genoegen. Tientallen mensen gesproken, ook van het forum dus ik probeer nu voor mezelf een beetje in kaart te brengen wie dat allemaal geweest zijn ;D
Erg leuk vond ik de Schoonhovenaar die mijn station in aanbouw op Rail al herkend had en mij hier op de stand spontaan een oud boekje over trammaterieel uit z'n collectie aanbood, erg sympathiek.
Leuke gesprekken gehad met andere bouwers en bezoekers uit alle lagen van de bevolking inclusief hun kroost. Kinderen reageren zoveel leuker als je in plaats van "afblijven" te roepen vraagt of ze het mooi vinden en ze laat vertellen wat ze zelf wel eens gemaakt hebben.
Verder ook nog even wat tijd gevonden om te genieten van de prachtige banen, ik denk dat qua bouwniveau dit jaar een nog niet eerder bereikt niveau is gehaald, niet in de laatste plaats door de gekoppelde kunstwerken Rhenen en Oosterbeek hoog. Ik kan niet wachten tot volgend jaar...
RETROBAHN A.G.