Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:11
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07

Auteur Topic: Hoe was ONTRAXS en welk moois ging mee huiswaarts?  (gelezen 51435 keer)

Mudhen

• Offline Offline
  • AKA Genx Diorama
Re: Hoe was ONTRAXS en welk moois ging mee huiswaarts?
« Reactie #15 Gepost op: 07 March 2014, 19:17:22 »
Als ik het allemaal zo lees moet ik me behoorlijk druk maken voor zondag met die kleine vent. #ikheberzinin  ;D
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

HenkN

• Het hoeft niet zo groot te zijn! Eindstation Daarhuizen
  • Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 07 March 2014, 19:31:53 »
Prachtige banen gezien en dat niet alleen wat de thema's betreft maar ook zeker qua afwerking.
In de achterste hal was het verre weg het drukst. Wolzerdange en Rhenen-Oosterbeek waren dan ook zeer de moeite waard. Wat een details. Ook in de achterste zaal staat de "Even tussendoorbaan". Engels thema, zeer verzorgd en mooi door z'n eenvoud. Ik noem deze drie zonder alle anderen tekort te willen doen. Het is zeer de moeite waard.

En druk? Ja, veel drukker dan vorig jaar op vrijdag en de kinddichtheid was groot terwijl toch alleen het zuiden van het land nog vakantie had. Hoe dan ook, wat langer wachten, een rugzak tegen je neus voor lief nemen en verder gewoon genieten.
Groet,
Henk
Eindstation Daarhuizen. Kleine pendelbaan. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #17 Gepost op: 07 March 2014, 19:37:57 »
Ook dit jaar niet gegaan, jammer :'( Heb ook echt nooit tijd.
Ik geniet van de foto's en video's  (y)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #18 Gepost op: 07 March 2014, 20:20:08 »

Geweldig die kleine kinderen!

Menig kind heeft vandaag met mijn Multimuis mogen spelen, toeteren, sissen, etc etc. Ik geniet van de ademloze interesse van al die mennekes en meiskes.
Bovenstaand jongetje, ik weet helaas zijn naam niet, had na één keer uitleggen de muis direct door. Hij reedt zó netjes en beheerst dat ik buiten een sigaretje ben gaan roken. Na 20 minuten kwam ik terug een zag hoe hij aan het genieten was. Zijn opa vond het ok als ik de foto zou gebruiken.

Het was inderdaad erg druk, maar wat willen we als modelbouwers nog meer.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

MaVe

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 07 March 2014, 20:29:49 »
Best eens leuk om de reactie van een "fotograaf" te lezen. Ik begrijp dat er ergens een jeugdtrauma zit dat je vroeger niet vooraan mocht kijken als kleine vent maar omdat nou anderen ook te gunnen...?

Ik vind verder dat er bijvoorbeeld van 09:00 tot 11:00 of van 15:00 tot 17:00 ruimte is voor de mensen die een complete foto en film inrichting nodig hebben om de hobby te beleven en de rest van de tijd die dingen gewoon verboden zijn... Komop een telelens van hier tot tokio... Je staat er zowat met je neus op  (y)

Ik hoop verder dat iedereen geniet en kan genieten van Ontraxs en dat men de komende dagen rekening houd met elkaar, we zijn toch geen hooligans  ;D

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #20 Gepost op: 07 March 2014, 20:31:09 »
Het niveau is dit jaar hoger dan ooit, echt prachtige kunstwerken. Hoewel ik zelf de mitropa demo-stand haast niet uitkon omdat er ontzettend veel gekletst moest worden heb ik 's middags toch nog even een rondje gemaakt om van de tracés te genieten.
Frappant dat de banen die breken met de standaard cliche's blijkbaar niet zo begrepen worden. Zoals de licht aangevroren baan op stand 1 (dus geen zomer maar ook geen meter sneeuw) en daardoor heel subtiel ijskoud lijkt: gewoon een topstuk. Of Sdr Omme, het stukje Denemarken wat als saai ervaren werd. Wie ooit in Denemarken is geweest ziet hoe perfect het plaatje klopt.
Maar er was veel meer fraais te zien. Rhenen en Oosterbeek zijn al genoemd, maar de volgende stukjes vond ik ook zeer de moeite waard:

Wuelzerbech, heel overtuigend stukje Luxemburg;

Gare de Talleyrac, licht bevroren;

De niggende saligheyt, met veel drukte..;

Herberts Crossing, waarvan alleen de loc's al de moeite waard zijn om er heen te gaan;

Maar dit is niet het enige, anders zou ik de rest tekort doen. Er zijn dit jaar gewoon geen banen die niet Ontraxs waardig zijn.
En wat de drukte betreft: dit jaar had de openingsdag bijna 2x meer bezoekers dan de tegenvallende vrijdag van vorig jaar. Dat is dus goed nieuws voor de organisatie, en jammer voor hen die even moesten wachten. Het verklaard wel waarom de bezoekers die een rustige vrijdag verwachtten, niet op hun weken bediend werden, iedereen zal elkaar een beetje ruimte moeten gunnen.
Nog twee dagen genieten...
RETROBAHN A.G.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #21 Gepost op: 07 March 2014, 20:32:53 »
Ha Sebas,

Als ik het allemaal zo lees moet ik me behoorlijk druk maken voor zondag met die kleine vent. #ikheberzinin  ;D

Dan stal je die voor een uurtje bij Paul en mij voor het in elkaar plakken van een huisje  ;D ;D Hoef je daar ook geen zorgen over te hebben.

Voor de hele grote kinderen die het ook te druk vinden mogen ook wel even komen uitpuffen in de goederenloods. Niets beters dan even lekker rustig plakken, even tot rust komen.  ;D  (y)

Vervolgens wacht ik net zo als ieder ander om om 10. uur naar binnen te gaan.

Dat is vreemd.... Ik begreep dat de eerste mensen al om kwart voor tien binnen waren. Ze waren een kwartiertje eerder open gegaan.

Bij elke baan was het zo druk dat ik soms 15 tot 25 min moest wachten alvorens ik met mijn scootmobiel ergens mocht kijken met nadruk op mocht.
Want de mensen dit jaar hadden totaal geen zin om zo'n vervelende scootmobiel de kans te geven om ook van het moois te genieten.

Tja...  Normaal gesproken wacht iedereen even op zijn beurt. Dan kan je uitgebreid alles bekijken :) Ik heb hetzelfde hoor op de snelweg. Ik wordt nooit voorgelaten als ik in de file sta. Ze laten mij gewoon wachten. Als ik netjes toeter om er langs te mogen laten ze mij niet voorgaan. Ik wil graag op tijd op mijn werk zijn. Dat vind ik zo gek....  ???  ::)

Ik heb dus weinig meegekregen van de beurs zelf op deze dag. Geen tijd gehad om de beurs goed te bekijken. Sorry Steef :) Ik zal eens kijken of ik morgen nog een paar minuten bij jou kan rijden zodat je even en pitstop kan maken  (y)

In ieder geval heelveel blije gezichten, zowel van de bouwers als de familieleden, gezien na het gereed komen van een mooi huisje. Dat natuurlijk mee naar huis mocht!

In ieder geval: #ikhebermorgenweerzinin!

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 07 March 2014, 20:34:22 »
Ik was er ook vandaag op uitnodiging van Jan Bosman en ik heb GENOTEN! Het was echt fantastisch leuk en ik kom misschien toch zondag weer. Lekker gekletst met mensen van the litterbin ;D en zelfs nog een erg mooi cadeau gehad van Leen Verkaik (nog hartelijk bedankt Leen!), ja, de hele dag was 1 grote meet and greet en voor mij een fantastische dag. Leuk, leuk, leuk...
Spoor 0 adept

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 07 March 2014, 20:35:41 »
Citaat
Menig kind heeft vandaag met mijn Multimuis mogen spelen, toeteren, sissen, etc etc. Ik geniet van de ademloze interesse van al die mennekes en meiskes

Jaja, Jajo werd belaagd door het kleine grut, en ook wel door wat groter grut, al dan niet met een kleine afwijking in de chromosoomhuishouding. Ik heb er een poosje met genoegen naar staan kijken, en omdat ik de idylle niet wilde verstoren ben ik verder gelopen (nou ja, geschuifeld) zonder even dag te zeggen.

Even verderop een glimp van de Gretsch-kuif-met-bril in Mara Harbor waargenomen, maar dichterbij gekomen bleek die vogel gevlogen.

Anderen bleken door de drukte evenmin bereikbaar, slechts enkele woorden gewisseld (overigens zonder dat dat een woordenwisseling was) met Tjalling in Wolzerdange. Aangenaam.

Ook nog tegengekomen de broertjes/neefjes/zusjes/buurtjes/weetikveelwat Hans en Eric OmbC, en nog een stel ouwe bekenden.

Oogst: behalve een hoop indrukken van mooie banen een doos blaadjes en twee losse blaadjes.

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 07 March 2014, 20:45:28 »
De eerste dag zit erop, een zeer gezellige en geslaagde dag.
Vele mensen van het forum gesproken en gezien. De meeste namen
ben ik inmiddels al weer kwijt. Excuus daarvoor, maar de indrukken
zijn overweldigend deze dagen. Heb zelf naast de buurman, nog
maar bar weinig gezien. De module komt binnenkort in het
Modelspoor Magazine en in een Engels blad waarvan ik de naam
alweer kwijt ben. Morgenochtend komen zij de rest van de foto's maken.

Iedereen bedankt voor de leuke en complimenterende reacties.  (y)

*Op die ene zever na dan, maar ja... Ook koffie smaakt beter dan azijn*
« Laatst bewerkt op: 07 March 2014, 20:52:17 door Stedahult »
Mvh Steef

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 07 March 2014, 20:49:12 »
Menig kind heeft vandaag met mijn Multimuis mogen spelen, toeteren, sissen, etc etc.
Volgens mij de manier om met name de jeugd te boeien. Wat is er nou leuker dan zélf met zo een prachtige loc op een topbaan rijden?  (y)
Ooit, later, als ik groot ben en mijn Trambaantje af is (jaa... gaat echt gebeuren in 2015  8)) mogen de toeschouwers er ook mee aan de gang wat mij betreft. Multimaus eraan en rondjes rijden maar!
No dress rehearsel, this is our life.

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 07 March 2014, 20:50:10 »
Oja, Steef en de Mrs! Druk hoor, daar in Denemarken. Maar wel mooi, helemaal niet saai!

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #27 Gepost op: 07 March 2014, 20:57:49 »
Het niveau is dit jaar hoger dan ooit, echt prachtige kunstwerken. Hoewel ik zelf de mitropa demo-stand haast niet uitkon omdat er ontzettend veel gekletst moest worden heb ik 's middags toch nog even een rondje gemaakt om van de tracés te genieten.

Maar dit is niet het enige, anders zou ik de rest tekort doen. Er zijn dit jaar gewoon geen banen die niet Ontraxs waardig zijn.
En wat de drukte betreft: dit jaar had de openingsdag bijna 2x meer bezoekers dan de tegenvallende vrijdag van vorig jaar. Dat is dus goed nieuws voor de organisatie, en jammer voor hen die even moesten wachten. Het verklaard wel waarom de bezoekers die een rustige vrijdag verwachtten, niet op hun weken bediend werden, iedereen zal elkaar een beetje ruimte moeten gunnen.
Nog twee dagen genieten...

Volgens mij zijn de banen bij Ontraxs ieder jaar Ontraxs-waardig toch?? anders gaat er iets mis bij de selectie   ;D
Zie weer fraaie modelbouw, maar zijn er zoals vorig jaar ook nog banen waar wat langere treinen rondrijden??

Mbt de drukte verdeling; vandaag was het natuurlijk perfect Ontrax weer. Met het lenteweer dit weekend in het vooruitzicht hebben de potentiele weekendbezoekers denk ik gekozen voor een snippervrijdag.....

Weerd

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 07 March 2014, 21:09:35 »
Al die fotografen die vooraan willen staan! Moest verboden worden. ;D  (y)

Gerard

nijvedop

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 07 March 2014, 21:19:06 »
Aan de heren inrichters,
Een vraagje,voor een eventuele deelname aan het evenement in de volgende jaren.Wordt men gevraagd of moet men zijn kanidatuur aan de organizatie stellen?

Alvast bedankt,groeten eddy MSC de Kempen.