Enige totaal niet te verklaren wijziging als ik de Groterdam foto's bekijk is dat het lijkt of er aan de zijkant net voor de cabinedeuren ineens kleine sleufjes zijn verschenen. Mijn oudere Roco 1100'en (botsneus 1145/1103, turkooise 1150, blauwe eerste editie, A-sein blauw en geel/grijs) hebben deze sleufjes niet.
Maar mag ik voor die 60 euro extra dan wel de betere stroomafnemers en twee extra LED-jes voor het omgekeerde L-sein?
Het is geen fout, het is een keuze.Bij en tijdens het ontwerp van de lok is al aangegeven dat deze L sein nodig heeft.Het is dus een kostentechnische overweging.Hoe, wat, waarom en verstandig = ieder zijn mening.Dat DigiKeijs het nu op gaat pakken en gelijk voor alle neusloze 1100
Hoeveel meer had het nu voor Roco gekost om de lichtgeleiders door te knippen en dan in de kap te drukken en twee extra LEDjes op de printplaat te solderen?
Extra kosten voor de stroomafnemers is lariekoek.
Dan moeten die stroomafnemers wel voorhanden zijn Jeroen. Misschien lag er nog gewoon een voorraad van die standaard dingen, weten wij veel.
Ik had het puur over de verlichting.Alle min punten = jammer.Ik had het ook graag anders gezien.Jeroen : Geloof verder wat je wil geloven.Je gelooft mij duidelijk niet als het gaat over de verlichting, en dan heeft verder babbelen geen zin.
Als je nou eerst leest voor je reageert met meningvormen, dan zie je dat ik een logische verklaring voor de stroomafnemers heb gegeven en Chris beaamt dat er een economische keuze mbt de verlichting is gemaakt.Dan kun je het er nog honderd keer mee oneens zijn, maar dat is op dat moment niets meer dan een persoonlijke keuze zonder nieuwswaarde voor anderen.
en m.i. de enige logische verklaring voor bv. de stroomafnemers is dat men niet meer over de in China geproduceerde (mooiere) exemplaren kan beschikken wegens dispuut met de fabrikant.