Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27

Auteur Topic: Roco 1107  (gelezen 16549 keer)

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Roco 1107
« Reactie #15 Gepost op: 19 February 2014, 10:12:06 »
Jamie je vergist je : de geel-grijze 1100 zonder neus met 3e pit heeft een andere mal dan de blauwe 1100 zonder neus met 3e pit. Immers de blauwe heeft nummerschild en sierstrips vanaf de lampringen, geel-grijze niet. Dit zou dus malvariant 5 zijn.

Overigens weer een hoop zuurpruimerij hier... bij sommige merken mag je niets zeggen (Artitec...), maar Roco krijgt er weer vol van langs terwijl het tot nu toe een goed kloppend model lijkt te zijn.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #16 Gepost op: 19 February 2014, 10:30:31 »
.. maar Roco krijgt er weer vol van langs terwijl het tot nu toe een goed kloppend model lijkt te zijn.
Dat is in Nederland nou eenmaal volkssport nummer één, zeiken om het zeiken. En dan zijn we hier nog mild, ga maar eens reacties kijken op VW tests bij autoweek.nl, dat zijn echt alleen maar kreten op eencellig niveau omdat het makkelijk is de grootste het hardste te 'bashen'.
Beetje jammer, maar zo zitten we blijkbaar in elkaar tegenwoordig. Je kunt het ook negeren natuurlijk, ik lees de meeste van die commentaren niet eens meer.
RETROBAHN A.G.

Richey

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 19 February 2014, 11:15:19 »
Het spijt me dat ik het zeg, maar omdertussen vragen ze er ook om.
Elke keer wordt er vanalles geschreven op fora wat niet goed of netjes is aan een loc en ze lijken het volledig te negeren. Beter gezegd: het lijkt alleen maar een grotere bak ellende te worden, voor steeds meer geld.
Waarom moeten er nu ineens weer schuitjes opzitten die eigenlijk geen gezicht zijn, terwijl je voor de 1145 wel mooie schuitjes had. En waarom zou je er niet een printplaatje met gele ledjes in zetten.
Met de roco plan T zie je nog dat mensen het ding gekocht hebben in de veronderstelling dat het nog wel goed zou komen met de draaistellen, maar het lijkt er ernstig op dat ze zich daar in oosten rot zitten te lachen en een dikke middelvinger naar al die domme Nederlandsers op steken.

En ach... Artitec lees ik niet eens meer... Zodra je daarop reageert over kwaliteit is het net alsof je op een hooiberg een peuk zot te roken: de vlammen springen er meteen vanaf 😋.

Groet,

Richard

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 19 February 2014, 11:50:52 »
Maar ook 179,- vind ik wel erg veel voor een heroplage (Rocky-Rail kan er een nieuw ontwikkeld model voor leveren).

Nou... ik kreeg gisteren een bericht dat twee rijtuigen van een zeker Belgisch merk, die ik in bestelling heb staan, maar liefst 10% en 20% duurder waren geworden. €62 en €70, respectievelijk. Dus ik vind €180 voor een loc met aangepaste mal behoorlijk meevallen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 19 February 2014, 13:39:35 »
Vergeleken met de prijs van die rijtuigen wel.
Al is die prijs natuurlijk ook bezopen. :'(.

Tinus.

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #20 Gepost op: 19 February 2014, 14:29:08 »
Overigens weer een hoop zuurpruimerij hier... bij sommige merken mag je niets zeggen (Artitec...), maar Roco krijgt er weer vol van langs terwijl het tot nu toe een goed kloppend model lijkt te zijn.
Goh, het duurde nog tot de eerste bijdrage op de tweede pagina voordat mensen weer te horen krijgen dat ze hun *** moeten houden en gewoon klakkeloos hun zuur-verdiende geld moeten neertellen voor het Roco-(mis)management - volstrekt welke argumentatie dan ook negerend (zie de opmerking m.b.t. Rocky Rail).
Overigens heb ik nog niemand voorbij zien komen die Artitec bashte maar nu klaagt over Roco - dat klagen deed ik ook bij Artitec als daar reden voor was (en ik heb recent volgens mij een hoop meer geld naar Artitec laten vloeien dan naar Roco, maar dat geeft me vast weer geen enkel recht bij de modelbaanpolitieke-correctheidspolitie hier...).
Voortaan maar weer niemand op de plaatjes wijzen (voor eigen oordeel! Maar dat is natuurlijk ook ongewenst, *** houden en kopen) en geruisloos niet kopen die handel - kan Roco straks als een echte platenindustrie vol geveinsde verbazing klagen dat er tegenwoordig zo weinig belangstelling is (voor het subsidieren van dikke deuren).

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #21 Gepost op: 19 February 2014, 14:42:07 »
@ JAB en Richey: laten we het echte model in de winkel afwachten. Dan weten we zeker wat er wel en niet aan klopt. Aan de hand van handmodellen en photoshops valt soms weinig te zeggen.

@ Bessel: Misschien hangt de hoeveelheid kritiek samen met de gestegen prijzen van de fabrikanten? Je hebt gelijk dat er altijd wel iets te mekkeren valt voor sommigen onder ons, maar ik kan me een kritischer houding van veel modelspoorder jegens duurder wordende modellen wel voorstellen. Hoe hoger de prijs, des te meer we iets perfects verwachten. Zeker bij een heroplage. En dat werkt soms ook andersom: Volgens mij waren de meesten hier op het forum redelijk lovend over de 2400 van Roco: absoluut niet duur, wel mooi. Het kan dus wèl, waarvoor Roco wat mij betreft in dat geval dan ook de credits verdient.

Overigens is klagen echt geen typisch Nederlands verschijnsel, hoor. De buren bij Drehscheibe, Forums LR Presse en RMweb kunnen d'r ook wat van!  ;)

Groeten, Geoffrey

JAB van Ree

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 19 February 2014, 14:47:28 »
Richey jouw verhaal klopt even totaal niet : het zijn niet de Chinezen (of wie je ook bedoelt met "daar in het Oosten" ... ) maar gewoon de mensen bij Roco op de ontwerpafdeling die ervoor kiezen om deze panto's te gebruiken. Idem met de verlichting enzo. En wat verlichting betreft : de print uit de botsneus-1100 past niet in de neusloze 1100, dat zou dus een extra nieuwe ontwikkeling vragen met wederom meerkosten.

Illya het *** woord heb ik nergens genoemd, alleen het gezeur over prijzen komt mij een beetje de strot uit. Als het te duur is koop je het niet, simple as that. Vraag en aanbod. Waarom moet men dat toch altijd weer zo luidkeels laten weten, alsof het Roco ook maar iets kan schelen. Verkopen doet het toch wel.

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #23 Gepost op: 19 February 2014, 15:10:19 »
...alleen het gezeur over prijzen komt mij een beetje de strot uit. Als het te duur is koop je het niet, simple as that. Vraag en aanbod. Waarom moet men dat toch altijd weer zo luidkeels laten weten, alsof het Roco ook maar iets kan schelen. Verkopen doet het toch wel.

JAB, het is maar net welke invalshoek je hanteert en wat je belangrijk vindt. Jouw hierboven gequote zin kun je net zo makkelijk van toepassing laten zijn op andere modelgerelateerde zaken:
...alleen het gezeur over [prijzen/gietnaden/details] komt mij een beetje de strot uit. Als het [te duur/te lelijk/niet kloppend] is koop je het niet, simple as that. Vraag en aanbod. Waarom moet men dat toch altijd weer zo luidkeels laten weten, alsof het [vul in: naam fabrikant] ook maar iets kan schelen. Verkopen doet het toch wel.

;)

Groeten, Geoffrey

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #24 Gepost op: 19 February 2014, 15:16:42 »
Ja als je op deze manier je modellen gaat bestuderen dan valt er altijd wel wat op te merken, en fabriekanten gaan beter hun best doen om en dat merk je dan gelijk in de prijs.

Aan een (1) bril hadden deze heren nog niet genoeg ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jamie

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 19 February 2014, 15:53:22 »
@Jab van Ree je hebt helemaal gelijk,ik pas het gelijk aan.
Mvg jamie diks

henk

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 19 February 2014, 15:58:51 »
Zou dit een productiemodel zijn? Zo te zien zitten er standaard Sommerfeldts op en die heeft Roco al tig jaar niet meer gebruikt op een 1100.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 19 February 2014, 16:12:20 »
Hoe 'tig' jaar ? De startset 1134 had ze gewoon...

Richey

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 19 February 2014, 19:32:09 »
Ik bedoelde met "oosten" ook niet de Chinezen, maar ik ben nu even kwijt of Roco nu Duits of Oostenrijks is... 😋. Aangezien het beide in het Oosten ligt koos ik de veilige weg 😊.

Groet,

Richard

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #29 Gepost op: 19 February 2014, 20:09:15 »
Van mijn kant uit geen bashing, slechts verwondering.....
De blauwe 1134 uit de STARTSET had inderdaad ook de oude schuitjes.
Maar normaliter word de klant gelokt voor een startset met een aantrekkelijke prijs. Dit gaat ook wel eens samen met een versimpelde uitvoering. De nu uitgebrachte 1107 is GEEN startset model, maar een E-shop model en het blijft raar dat de blauwe 1122 (63896) die volgens mij als laatste werd uitgebracht (en volgens mij nog in de ramsj bij een bekende winkel in de Rotterdamse regio) wel de fraaiere schuitjes heeft gekregen. Ik snap derhalve in combinatie met de forse prijs niet de stap terug.....