Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27

Auteur Topic: Roco 1107  (gelezen 16559 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re: Roco 1107
« Reactie #30 Gepost op: 19 February 2014, 22:20:53 »
Goh, het duurde nog tot de eerste bijdrage op de tweede pagina voordat mensen weer te horen krijgen dat ze hun *** moeten houden en gewoon klakkeloos hun zuur-verdiende geld moeten neertellen voor het Roco-(mis)management - volstrekt welke argumentatie dan ook negerend (zie de opmerking m.b.t. Rocky Rail).

Tja, de nuance is in het bovenstaande ook ver te zoeken.

Kijk, ik kan niet in het hoofd van Roco kijken, hoe ze aan een bepaalde prijsstelling komen. Wat ik wel kan doen is naar vergelijkbare modellen kijken en dan komt Roco helemaal niet als absurd duur uit de bus.

Is €180 veel geld? Ja, dat wel. Maar dat heb je toch met deze hobby. Het betekent dat je niet alles kunt krijgen dat je zou willen hebben. Maar dat houd je toch, met alles eigenlijk.

Wat die schuitjes betreft, daar heb ik geen kijk op, maar dat is een bekend probleem bij Roco waar ze toch echt iets aan zouden moeten doen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #31 Gepost op: 19 February 2014, 22:54:32 »
Die 'nieuwe' 1122 had ik gemist, maar dat zijn dezelfde brakke en foute sleepstukken (Frans model, wat echt totaal anders is) als op de 1103 en 1145 met neus. Dus of dat nou zo'n verbetering is... dan liever dezelfde sleepstukken als Rivarossi/Electrotren op hun 1300'en monteert.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Teun60

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 19 February 2014, 23:28:51 »
Speculeren over details is niet nodig, de 1107 is afgelopen oktober al in de handel gebracht. Ging echter gedeeltelijk of geheel retour vanwege lakproblemen. Maar er zijn vast wel mensen met foto's.

Prijsstelling van het relatief eenvoudige model is voor mij wel een raadsel, zeker als je vergelijkt met bijvoorbeeld
http://www.roco.cc/de/product/224468-0-0-1-1-400-0-002002/products.html
Met vriendelijke groet,
Teun

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #33 Gepost op: 20 February 2014, 08:21:40 »
Illya het *** woord heb ik nergens genoemd, alleen het gezeur over prijzen komt mij een beetje de strot uit. Als het te duur is koop je het niet, simple as that.
"Het gezeur over het door mensen geven van hun mening over een aspect van een modeltrein op een modeltreinenforum (!) komt mij een beetje de strot uit. Als de mening je niet interesseert, dan reageer je niet".
Met andere woorden: je zit te zeuren dat andere mensen zitten te zeuren, en waar je zegt dat ze "te duur" (of "niet goed") gewoon geruisloos voorbij moeten laten gaan, vind je het kennelijk volstrekt normaal dat jij datgene wat jou dwars zit NIET geruisloos voorbij laat gaan.
Het verschil is: de mening over de prijs is on-topic voor dit forum. De mening over de mening niet, want het is geen filosofisch forum.

Vraag en aanbod. Waarom moet men dat toch altijd weer zo luidkeels laten weten, alsof het Roco ook maar iets kan schelen. Verkopen doet het toch wel.
Ja, dat hebben we aan al die dump-acties gezien ja.
Misschien zou je het steeds stijgen van de prijzen (en verkleinen van oplages) ook kunnen zien als indicaties dat het "in the bigger picture" juist niet "toch wel verkoopt" en dat men probeert de omzet op peil te houden door de prijs te verhogen. Daar komt men zichzelf dan wel tegen - alleen zijn dan weer allerlei mensen hun baan kwijt en wij een leverancier van modellen.
Maar kennelijk mag je over de relatie tussen prijs en geleverde niets zeggen op dit modelspoorforum, "verkopen doet het toch wel". Alleen... waar bestaat dit forum dan nog voor?
Reclame maken voor wat toch wel verkoopt?

Illya Vaes

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 20 February 2014, 08:35:47 »
Tja, de nuance is in het bovenstaande ook ver te zoeken.
Kennelijk is zelfs deze "ongenuanceerdheid"** niet voldoende om mensen zo ver te krijgen (al dan niet met hulp van Team Forummoderators) niet meer telkens on-topic meningen over aspecten van modelspoortreinen op een modelspoortreinenforum af te fakkelen omdat ze het er niet mee eens zijn.
Er wordt dan niet gezegd "ik ben het daar niet mee eens, ik vind het een billijke prijs [want ...]". Nee, "je moet niet zeuren".
Dat heb ik nu een paar jaar meegemaakt en dat eeuwige off-topic meta-gezeur (zeuren over "zeuren") van die professionele mensen-uit-het-forum-wegjagers hangt me werkelijk mijlenver de strot uit.

** Volgens mij was het een redelijk nauwkeurige weergave van de essentie en sfeer van de boodschap - dat je het niet wilt zien, maakt het niet ongenuanceerd. Sterker nog, de genuanceerdheid die er nogmaals in zat (de verwijzing naar Rocky Rail) wordt ook in alle reacties hierop weer volstrekt genegeerd. Ik kan niet anders dan concluderen dat de nuance helemaal niet gezocht wordt door de meta-zeurders.

Kortom: s.v.p. alleen nog on-topic reacties (en als er gezambonied wordt in de berichten, dan dus niet alleen deze en die "ongenuanceerde" van mij maar vooral ook die eerste van JAB van Ree, dat was de eerste off-topic: niet over een aspect van de 1107, niet over modelspoortreinen maar over de vermeende onwenselijkheid van een mening over de prijs van de 1107).
Dank U

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #35 Gepost op: 20 February 2014, 09:23:30 »
Prijsstelling van het relatief eenvoudige model is voor mij wel een raadsel, zeker als je vergelijkt met bijvoorbeeld

Misschien heeft dat te maken met een lage oplage, Roco zal net als ieder verstandig bedrijf een voorcalculatie maken.
Vele NL rijders hebben genoeg aan een gele 3 pitter, en  misschien is dat ook de verwachting bij Roco?
Vr. groeten,
Bob

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 20 February 2014, 10:06:35 »
Het verschil is: de mening over de prijs is on-topic voor dit forum. De mening over de mening niet, want het is geen filosofisch forum.

Wat wel of niet on-topic is, is ter beoordeling van de moderatoren. Als je moeite met een bericht hebt, meld je het aan de moderator via de betreffende link. Ik heb niets voorbij zien komen.

Kennelijk is zelfs deze "ongenuanceerdheid"** niet voldoende om mensen zo ver te krijgen (al dan niet met hulp van Team Forummoderators) niet meer telkens on-topic meningen over aspecten van modelspoortreinen op een modelspoortreinenforum af te fakkelen omdat ze het er niet mee eens zijn.

Waarom het om gaat is dat een behoorlijk aantal gebruikers het ondertussen beu beginnen te worden dat zoveel draadjes in "het is te duur" verzanden.  En als moderatoren begint het ook vermoeiend te worden om steeds draadjes af te moeten splitsen omdat sommigen over de prijs willen praten en anderen over het model zelf.

Met andere woorden: we weten het nu ondertussen wel.

- Peter

Illya Vaes

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 20 February 2014, 15:14:00 »
Goh, de moderatoren hier kunnen/willen niet zelfstandig over off-topic-gehalte een oordeel vormen?
De prijs is iets dat volledig los staat van hoe het model gerealiseerd is? Als je daarin meegaat, veroorzaak je je eigen meerwerk en moet je niet klagen over vermoeiend zijn ervan.
Het is bovendien gewoon niet waar, want ook opmerkingen over (vermeende) tekortkomingen van het model zelf worden begroet door hetzelfde gezeur "zeur niet, wees blij dat Merk X [geld aan je verdient]".
Het verzandt telkens in gezeur over vermeend gezeur en dat mag dus nu officieel wel - als het niet in superscript of subscript is tenminste.

Of "we" het nu wel weten, weet ik niet, maar ik weet wel, dat ik het nu wel weet.
Dikke "doei!" dus. Veel succes met de Beavis-and-Butthead-modelbesprekingen ("Yo, Roco has a new model", "Cool!", "Yeah!", "Me too!").

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 20 February 2014, 15:59:19 »
Illya, met alle respect,

We kunnen een model bespreking zien als een technische bespreking. Wat is goed, wat is niet goed. Hoe rijdt een model, en wat kost het model.

Maar het blijkt uit de laatste modellen die besproken zijn in 'Materieelbespreking' dat zo'n draadje continu verzandt in een welles-niettus over de prijs-kwaliteitsverhouding. En dat laatste is heel persoonlijk en voegt aan de technische details weinig toe. Gaan we het dan verbieden OP HET FORUM, zo al jij eerder meldde? Nee! Alleen is dit niet het juiste draadje om daar over door te gaan. Zijn er alternatieven? Jazeker, kijk maar eens in dit draadje: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,56733.0.html :-[

We bekijken deze discussie al een tijdje, en we zijn toch echt tot de conclusie gekomen dat we gewoon een 2-scheiding willen maken: techniek hier, en prijs in het andere draadje.

Verder wil ik er aan toevoegen dat:
Citaat
Het is bovendien gewoon niet waar, want ook opmerkingen over (vermeende) tekortkomingen van het model zelf worden begroet door hetzelfde gezeur "zeur niet, wees blij dat Merk X [geld aan je verdient]".
dit juist NIET door ons wordt tegengehouden. Sterker nog, diegenen die klagen dat we "teveel klinknageltellers zijn en dat we daarmee op moeten houden" krijgen over het algemeen een berichtje van ons dat we daar niet blij mee zijn.
Met vriendelijke groet,

Bert van Gelder
« Laatst bewerkt op: 20 February 2014, 16:07:50 door Bert van Gelder. Reden: aanpassing 2 »

Bert de Jongh

• Offline Offline
  • Wat een gezeur hier !!
« Reactie #39 Gepost op: 20 February 2014, 17:09:07 »
Verder wil ik er aan toevoegen dat:dit juist NIET door ons wordt tegengehouden. Sterker nog, diegenen die klagen dat we "teveel klinknageltellers zijn en dat we daarmee op moeten houden" krijgen over het algemeen een berichtje van ons dat we daar niet blij mee zijn.
Met vriendelijke groet,

Bert van Gelder

Beste Bert

Je slaat de plank helemaal mis. Klagers een berichtje sturen dat jullie niet blij zijn met hun klacht werkt averechts. Je werkt hiermee het geouwehoer alleen maar in de hand in plaats van de je het beteugeld.  Neem nu dit draadje...het is een voor aankondiging en direct wordt het model de grond in geboord. Niemand heeft en definitieve model gezien of in handen gehad en nu druipt de kots er al vanaf. Je geef de azijnzuurzeikers ruimbaan. Ik dacht deze site en metname dit soort draadjes informatief waren, maar als je ze de laatste tijd lees dan durf je het model al niet meer te bestellen. 

Ik bekijk een model altijd bij aanschaf. Dat zou iedereen moeten doen. Is een model dan echt zo slecht zoals hier beweerd worden dan kan je altijd nog afzien van aankoop. Dat zou tevens dit soort draadjes een stuk gezelliger maken!!!

Dit moest ik even kwijt, amen

Bert

p.s je hoef mij geen berichtje te sturen hoor als je het er niet mee eens ben......

« Laatst bewerkt op: 20 February 2014, 20:35:38 door Bert de Jongh »
Geachte psycholoog, ik kan u melden dat ik niet spoor. Uit zelfanalyse blijkt dat ik geen trein ben.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #40 Gepost op: 20 February 2014, 17:23:26 »
Die 'nieuwe' 1122 had ik gemist, maar dat zijn dezelfde brakke en foute sleepstukken (Frans model, wat echt totaal anders is) als op de 1103 en 1145 met neus. Dus of dat nou zo'n verbetering is... dan liever dezelfde sleepstukken als Rivarossi/Electrotren op hun 1300'en monteert.

Hmmm, nuance is ver te zoeken geloof ik  :-\
Mag dan een frans model zijn, in mijn ogen oogt het stukken beter dan die standaard sleepstukken van Sommerfeldt, dus inderdaad een verbetering "in MIJN ogen"

Illya Vaes

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 20 February 2014, 19:11:43 »
Maar het blijkt uit de laatste modellen die besproken zijn in 'Materieelbespreking' dat zo'n draadje continu verzandt in een welles-niettus over de prijs-kwaliteitsverhouding. En dat laatste is heel persoonlijk
Ik ben het er volledig mee eens als het daarbij gaat over waar iemand's grens ligt tussen wel/niet het geld waard.
Het is echter wel degelijk een op feiten gebaseerde (of minstens te baseren) discussie waarom er sprake is van een andere verhouding, zoals ik probeerde aan te geven met de vergelijking met Rocky Rail's 6400. Een nieuwe ontwikkeling vergeleken met een wat aangepast decennia-oud model, dat lijkt me een relevante input voor die individuele keuze.
Mensen moeten zich dan wel onthouden van het oordeel (te veel/te weinig).
Maar ook bij "technische" feiten komt het uiteindelijk toch snel op het vlak van "vind je het blokkerend?" en ook daar komt (kwam???) dan snel gezeur dat het gezeur is.
Gaan we het dan verbieden OP HET FORUM, zo al jij eerder meldde?
Dat mag je even aanwijzen dan, want over moderatoren heb ik alleen gezegd dat ze effectief goedkeuring verlenen aan klagen-over-"klagen" (het meta-zeuren).
Waar het mee begon, is dat ik constateerde dat het zowaar tot de 2e pagina duurde voor het tot meta-zeuren kwam.
Verder wil ik er aan toevoegen dat:dit juist NIET door ons wordt tegengehouden. Sterker nog, diegenen die klagen dat we "teveel klinknageltellers zijn en dat we daarmee op moeten houden" krijgen over het algemeen een berichtje van ons dat we daar niet blij mee zijn.
OK, (de gevolgen van) dat beleid heb ik dan nog niet ervaren - de laatste keer dat ik bij zoiets betrokken was, was het volgens de toenmalige meta-zeurders "not done" om te klagen over door Artitec geleverde prestaties (en niet over de prijs, maar over de "technische" feiten.

Enniewee, dan technisch gezien <handoverhart> nog een tip: Kuijper's Hobbyhuis in Utrecht heeft een aantal pantografen van Electrotren 1300-en los te koop, grijs en turquoise, voor ik meen 10,- per paar, dus als je die liever op de 1107 hebt...</handoverhart>.

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 20 February 2014, 19:46:12 »
Ik had de chips en cola al klaargezet, maar mis in het NS 4700 draadje die tig pagina's met gezeur over de prijs  ::) :P ;D
Voor die prijs moet ie echt wel soepel en vloeiend rijden, toch?

Maar goed, dit is het Roco 1107 draadje

Misschien heeft dat te maken met een lage oplage, Roco zal net als ieder verstandig bedrijf een voorcalculatie maken.
Vele NL rijders hebben genoeg aan een gele 3 pitter, en  misschien is dat ook de verwachting bij Roco?
Hier een vroeg jaren '70 verzamelaar, dus een gele 2 pitter staat hier hoog op het verlanglijstje  (y)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Rob68

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 20 February 2014, 19:53:37 »

Enniewee, dan technisch gezien <handoverhart> nog een tip: Kuijper's Hobbyhuis in Utrecht heeft een aantal pantografen van Electrotren 1300-en los te koop, grijs en turquoise, voor ik meen 10,- per paar, dus als je die liever op de 1107 hebt...</handoverhart>.

Of je zet er een schuitje van Bernd (Fissy) erop.

Rob
« Laatst bewerkt op: 20 February 2014, 19:55:47 door Rob68 »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 20 February 2014, 21:52:11 »
Goh, de moderatoren hier kunnen/willen niet zelfstandig over off-topic-gehalte een oordeel vormen?

Oh jawel hoor. Maar we gaan niet modereren in draadjes waar we zelf aan deelnemen, dus ik ga hier niet modereren.

Maar ik kan je dus wel vertellen dat jij heel zeker niet gaat bepalen wat wel en niet in een draadje kan.

- Peter