Als het niet ten koste gaat van... dan is er geen overkill, genieten van een hobby heet dat.... en ja, het is afgezaagd, maar je leef maar 1 keer
Grappige draad dit en zo herkenbaar... Ik denk dat van overkill sprake is wanneer de hebzucht het wint van het inzicht. Ik heb jarenlang 1/43 modelauto's verzameld en als er één branche is waar je artikelen koopt 'voor de heb' is het dat wel, je kunt er namelijk verder niks anders mee dan neerzetten en de gevoelsmatige beperking die dat meebrengt ondervang je alleen met nieuwe aankopen. Zo heb ik dat eigenlijk ervaren, ik vond het per saldo geen bevredigende hobby. Bovendien is het waardeverlies vergelijkbaar met echte auto's
Treinen moet je mee rijden...
.......Dit was alleen even een voorbeeld om aan te geven dat ik het pure 'verzamelen' altijd wel een beetje gek blijf vinden. Treinen moet je mee rijden, sneakers moet je op lopen! En zo vind ik dus ook dat modelauto's op zijn minst af en toe een kleed of garage moeten zien....
Je kunt ook overstappen naar een duurdere schaal en/of segment Scheelt een hoop doosjes en je koopt gegarandeerd minder (tenzij het geld over de plinten klotst natuurlijk, dan zou ik zeggen gaan met die banaan!)...