Totaal aantal stemmen: 192
Hmm, hier moet ik nog 'ns een nachtje over slapen. Mijn voorkeur zou overigens uitgaan naar een glaswolstel, de meerderheid hier denk ik niet.Gr. Erik.
Het idee vind ik nobel, maar ik zou het dan geen crowdfunding noemen.Crowdfunding vind ik iets wat meer een maatschappelijk doel dient (mag ook zeker wel een maatschappelijk commercieel doel zijn, bijv. om de locale economie aan te jagen/ banen te scheppen). Bij modeltreinen lijkt me dat geen juiste markt. Nog los van het risico dat crowdfunding bij dit project kwetsbaar is als je over 2016 praat. Een derde partij (lees een andere modespoorfabrikant) kan de pas afsnijden als er veel vraag is. Zie de 'dubbele of driedubbele uitgaves' van de TEE, RAM of de Plan W...of de Piko/Artitec Hondekop.
Het idee vind ik nobel, maar ik zou het dan geen crowdfunding noemen.Crowdfunding vind ik iets wat meer een maatschappelijk doel dient (mag ook zeker wel een maatschappelijk commercieel doel zijn, bijv. om de locale economie aan te jagen/ banen te scheppen). Bij modeltreinen lijkt me dat geen juiste markt. Nog los van het risico dat crowdfunding bij dit project kwetsbaar is als je over 2016 praat. Een derde partij (lees een andere modespoorfabrikant) kan de pas afsnijden als er veel vraag is. Zie de 'dubbele of driedubbele uitgaves' van de TEE, RAM of de Plan W...of de Piko/Artitec Hondekop.Heel misschien kun je de Philotrain methode toepassen door bestellingen op intekening met een aanbetaling. Zelfde effect, maar daar heet het ook geen crowdfunding.