Totaal aantal stemmen: 192
Tot mijn teleurstelling moet ik jullie berichten dat, m.i., de haalbaarheid van crowdfunding voor een Hondekop 4 er (op dit moment?) niet inzit. Alle potentiële deelnemers hierbij van harte bedankt voor hun aanmelding. Of er een Hondekop 4 nog ooit komt weet ik niet. Gezien het lage aantal enthousiastelingen lijkt het mij zelfs voor Piko een riskante onderneming. Maar goed, dat is/wordt hun keuze.
Om die reden heb ik de kit voor de hondekop-vier zó geconstrueerd dat de vier geheel messing kappen reeds helemaal gesoldeerd zijn; de soldeerbout is voor de casco’s dan ook niet meer nodig.De kappen kunnen eenvoudigweg op de bestaande Piko-onderstellen geplaatst worden.Dit maakt het bouwen van de kit niet veel lastiger dan het superen van een Piko hondeko-twee.Bovendien zitten in de kit nog een aantal interessante onderdelen, zoals 6-polige kortkoppelingen (ter vervanging van de huidige 5-polige). Optioneel zijn de BBC-pantografen.
Het bouwen van de kit ging mij – als gemiddelde modelbouwer – vrij goed af. Tomas
Waar vind ik informatie over de Frie hondekoppen?