Uit mijn hoofd had ik gezegd dat er in het middenspoor ook nog een hoog sein thv sein 66 stond, maar ik ga er vanuit dat Sven z'n zaken op orde heeft.
Maar het kan ook heel goed voor spoor 3 hebben gegolden, vlak voor het kruiswissel.
Het lijkt het er voor mij toch op dat daar in 2005 nog steeds perronseinen staan, die binnenkort vervangen worden door de nog afgekruiste dwergen. Vandaar.
Hoi Paul,Sven heeft vast zijn zaakjes op orde, maar ik zie alleen de plaatjes van nu, niet van 1980 of 1990. Op mijn netvlies staat inderdaad een hoog sein ergens midden onder de kap, ik denk op spoor 2 halverwege, rijdend richting Amsterdam, om linksafslaand verkeer naar de tuin te beschermen.Maar het kan ook heel goed voor spoor 3 hebben gegolden, vlak voor het kruiswissel.Op het NX-tableau stond geen sein voor het kruiswissel (geen hoog en geen dwerg)Dank voor je bijdrage t.o.h / m. vr. gr.
Trouwens, het NX tableau staat op zn kop.
Hoi Ericja dat weet ik wel, heb ik voor de lezers gedaan. Mensen - Hagenaars uitgezonderd- zijn gewend aan Noord boven.Ik heb me er altijd over verbaasd dat het NX-paneel van Haarlem op zijn kop stond, dwz spoor 1 boven. Stond het dan ook voor het bedienend personeel met Amsterdam in het westen ?? (op het NX paneel dan)
Post T in Haarlem zat zodanig gesitueerd op spoor 3 (..)
@Erik: Je slaat de spijker op zijn kop. Deze seinen zijn inderdaad verwijderd om het aantal STS-passages te verminderen. Het probleem was dat ze midden in een wisselstraat stonden en daarom 99 van de 100 keer bij nadering uit de stand stop stonden. Alleen die enkele keer dat ze dat niet stonden, werden ze juist door hun positie gemist.Groeten,Peter