Hij komt? wie komt?In 1893 werd in aftakking van de in 1884 geopende spoorlijn Groningen - Delfzijl de spoorlijn tussen Sauwerd en Roodeschool geopend. In 1993 werd het 100 jarige bestaan van deze spoorlijn gevierd door op 15 en 16 oktober stoomtreinen van de Stoom Stichting Nederland uit Rotterdam op dit traject te laten rijden. Op 15 oktober reed de 52 3879 met een goederentrein van Onnen naar de Eemshaven en terug en op 16 oktober werd meerdere malen met reizigersmaterieel tussen Groningen en Roodeschool gereden, waarvoor speciale treinkaartjes werden verkocht. Ik heb beide dagen geluidsopnamen van deze stoomtreinen gemaakt, waarbij een lokaal boertje die ook naar de stoomtreinen kwam kijken het een en ander riep. Daarvoor had ik in september op de laatste dag dat er treinen over het luchtspoor van Rotterdam reden ook geluidsopnamen gemaakt van de 65 018. Nadien heb ik deze geluidsopnamen verwerkt in een muzieknummer. De titel "Hij Komt" is gebaseerd op een van de uitroepen van dat boertje. Hij komt!