HmmmDan klinkt € 170,= voor die Trix ineens een stuk duurder.Beter doorsparen voor de Roco 73833 dus.
Ik ken niet de Trix-variant, maar alleen zijn Märklin-equivalent. Dat was de tweede variant die Märklin destijds uitbracht van de nieuwe reeks, na de grijsgele reno-1211. Beiden hebben een draaistelmotor. Het is een hele robuuste machine met een metalen kap (met een stevige schroef op het onderstel bevestigd), dus flink zwaar. Ze zijn veel sterker dan de Roco-exemplaren, dus al met al voor zware treinen prima geschikt.
Na verloop van tijd wordt het kunststof broos en breekt er iets af waardoor de kap beschadigt, niet meer sluit etc. Dat kan 10, 20, misschien 30 jaar duren, maar het gaat gebeuren.
Toevallig net vandaag mijn gisteren van een forumgenoot ontvangen Trix 1211 op mijn testbaantje zijn eerste rondjes laten rijden. Wel een lekker zware machine. Denk dat ie trekt als een malle, al is ie maar op 1 draaistel aangedreven. GroetenHendrik Jan
Wat een bak herrie! Als ik het zo bekijk, staan alle tandwielen droog. Die krijgen morgen eerst een lik vet. Daarna verder kijken en luisteren.Wel een lekker zware machine. Denk dat ie trekt als een malle, al is ie maar op 1 draaistel aangedreven. Verder lijkt hij wat hoog op de poten te staan. Maar een hele vooruitgang ten opzichte van de oude kapotte Fleischmann die hier ook nog ergens ligt.
Mijn ervaringen met de tweerailexemplaren zijn eigenlijk omgekeerd. Kan het zijn dat de drierail-Roco niet op alle assen is aangedreven?
Dat verschijnsel is eigenlijk bijna even schaars als zinkpest in een Zamac-kap.
3 plus 1 neem ik aan?
Was jij niet degene die zonder antislipbanden reed? Over die situatie kan ik niet oordelen.