Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
Vandaag om 18:56:50
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 18:55:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:20:51
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Reinout van Rees
Vandaag om 17:16:07
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 16:05:27
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel  (gelezen 14593 keer)

tbrandsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
  • stroomlijners
BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Gepost op: 28 January 2014, 23:39:51 »
Hallo mensen

Even voorstellen

Ed van den Berg niet brandsma want dat is een heel verhaal apart.
Ik ben nu na  40 jaar bier en 0.0 bier rondgebracht  te hebben, mijn jubileum gevierd te hebben
geniet ik van de prevut dus een heleboel tijd.
Tijd om mijn treinstellen die ik in de loop van z"n 30 jaar gebouwd heb om die eens grondig onderhanden
te nemen.
Bbij de railclub Utrecht heb ik enthousiast meegedaan met  modules maar het bouwen van treinen had toch mijn voorkeur.
Bij opendagen van de club verzorgde ik de de zelfbouwstand liet de mensen zien hoe je een trein of
zelf kon bouwen.
Nu na z'n 30 jaar zijn het een behoorlijk aantal stellen geworden.


Dit is nog maar een gedeelte van het aantal stellen.
Het rood omlijnde treinstel een mat 40 tweewagenstel periode III word van een interieur voorzien en de draaistellen aangepast.
Ook worden nieuwe treeplanken geplaatst aan een kant nieuwe schortplaten onder de kop.
Alvast een kijkje hoe het een en ander gaat worden.



Volgende keer weer meer tot dan.
Groet Ed
« Laatst bewerkt op: 30 January 2014, 13:04:44 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #1 Gepost op: 29 January 2014, 10:40:08 »
Mooie collectie. Ben benieuwd naar het verloop van dit draadje.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11621
    • Mijn fotoarchief
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #2 Gepost op: 29 January 2014, 10:42:00 »
Geweldige collectie inderdaad, ik denk meteen weer terug aan de ingebonden railhobbies die ik in de bibliotheek las en alle verbouwingen die er in stonden. Op basis van Lima hondekoppen en mastica-setjes.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #3 Gepost op: 29 January 2014, 12:57:34 »
ja die reeks heb ik destijds ook verslonden. Meer stroomlijnplaatjes aub! (en veel plezier met superen!)

tbrandsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
  • stroomlijners
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #4 Gepost op: 29 January 2014, 15:16:39 »
Meer stroomlijnplaatjes aub! (en veel plezier met superen!)

Hallo daar
Er komen nog meer stroomlijners voorbij!!!!
heb genoeg in huis,
tweewagenstellen driewagen-stellen vierwagen-stellen en vijfwagenstellen.
Sommige zijn al opgeknapt maar er moeten er nog een paar gedaan worden,
zoals een mat 46 vierwagenstel,daar moet nog een heel interieur in en wat verzwaring om het stel een beetje
stabiel te laten rijden.
Maar alles op z'n tijd.
Wel leuke reacties alvast bedankt.
Zo dat was het wel weer even.
tot gauw
Groet Ed

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7445
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #5 Gepost op: 29 January 2014, 15:28:29 »
Maar Floris, als je zo van stroomlijn verbouwingen houdt waarom sta je dan toe dat Artitec in een keer alle versies van de Pec uitbrengt?  Bij slechts 1 of 2 hadden we weer reden gehad om er een zaag in te zetten (de deuken zijn eenvoudig aan te brengen met een soldeerbout)  ;D ;D

Mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1117
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #6 Gepost op: 29 January 2014, 15:36:57 »
Dit smaakt naar meeer!
En het volk hier is gek op plaatjes 8).
Dit ga ik zeker volgen,
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #7 Gepost op: 29 January 2014, 16:51:04 »
Hallo Ed

Als het goed is heb ik je diesel 5 voor het eerst gezien in de bibliotheek in Maarssenbroek, anno 1987 ongeveer. Was toen als reclame voor Railclub Utrecht in een vitrine gezet. Daardoor ben toen eens naar Boomstede gegaan waar de Railclub toen zat. Ben toen meerdere jaren lid geweest, tot ik vertrok richting Zwitserland. In die tijd was dat toen ook mijn doel, die diesel 5 na te bouwen. Had daarvoor een kudde Lima hondekoppen aangeschaft als donoren...en daar bleef het helaas ook bij ;-) Heb toen eerst maar een set modules gebouwd waar ik samen met de railclub toen een paar keer mee heb tentoongesteld. Grootste tentoonstelling was toen iets in de Brabanthallen...

Leuk dat treinstel/jou hier weer terug te zien :-)

Groeten uit Zwitserland

Bas

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #8 Gepost op: 29 January 2014, 17:25:33 »
Maar Floris, als je zo van stroomlijn verbouwingen houdt waarom sta je dan toe dat Artitec in een keer alle versies van de Pec uitbrengt?  Bij slechts 1 of 2 hadden we weer reden gehad om er een zaag in te zetten (de deuken zijn eenvoudig aan te brengen met een soldeerbout)  ;D ;D

Mvg, Paul
ik wacht met spanning op je Dec en ex-Dec-Pec  ;D

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7445
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #9 Gepost op: 29 January 2014, 17:27:51 »
Regel jij een extra kap voor me om een stukje uit te halen? Een Dec is nog een meter langer dan de langste Pec.  ;D

Groeten, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #10 Gepost op: 29 January 2014, 17:36:25 »
ja, das slimme marketing, wie een dec wil moet gewoon 2 pecs kopen  ;D

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #11 Gepost op: 29 January 2014, 18:51:22 »
Een dec?

ik word hier nieuwsgierig van.



Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7445
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #12 Gepost op: 29 January 2014, 18:53:34 »
Een stroomlijn fietsenrijtuig. Wegens gebrek aan succes al snel verbouwd tot Pecs. Ook toen bleken ze niet erg succesvol omdat er maar een kleine sorteerafdeling in kon worden ondergebracht.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4529
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #13 Gepost op: 29 January 2014, 18:58:23 »
Aha een pec voor fietsen dus.

nog nooit van gehoord.

bedankt.

Groet Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

tbrandsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
  • stroomlijners
Re: BNLS-Werkspoor - Facelift stroomlijn materieel
« Reactie #14 Gepost op: 29 January 2014, 19:16:44 »
Hallo Bas
Dat klopt helemaal 't is wel heel lang geleden.
weet dat het een tentoonstelling was maar wat en hoe weet  ik niet meer.
Ik heb het stel onlangs ook een face-lift gegeven en gelijk ook een andere kleur
n.l. blauw,dus de periode begin 60er jaren de klasseborden moeten er nog op.
Het rooie stel had ns pictogrammen en blauwe reclame banen maar geen interieur, maar nu wel.
Ben rond 1998 uit de club gestapt.
Heb in de jaren veel voor de club gedaan, vervoer van en naar evenementen
en vaak de "zelfbouw stand.
Bas ik kan me je bijna nieet voor de geest halen stuur eens een foto per PB.
Leuk dat je het nog herinnert.
Bas ik ga wel eens van je horen.
Groet Ed