Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
_Sjors_
Vandaag
om 22:37:43
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 22:37:30
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
Vandaag
om 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Thom
Vandaag
om 22:18:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Looney Tunes
Vandaag
om 22:10:03
zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
janw
Vandaag
om 21:51:07
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat)
door
sncf231e
Vandaag
om 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 20:49:44
Tram reageert niet
door
phdirk
Vandaag
om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Jelmer
Vandaag
om 20:40:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 20:10:53
Pendel module
door
Golden Oldie
Vandaag
om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen
door
Chrisjantje
Vandaag
om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762)
door
Chrisjantje
Vandaag
om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124
door
Wumpus
Vandaag
om 17:36:11
Märklin 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:33:50
Klompentrein
door
Huup
Vandaag
om 17:06:34
TurnControl: aansluiting verwijderen
door
Eenerspoor
Vandaag
om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025
door
Caterpillar
Vandaag
om 15:58:29
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 14:57:19
De wijntrein
door
Frits C
Vandaag
om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
thevandijks
Vandaag
om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam
door
bmwpiet
Vandaag
om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Ronald69
Vandaag
om 13:28:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht. (gelezen 3535 keer)
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #15 Gepost op:
26 January 2014, 12:45:49 »
Heel begrijpelijk dat je terughoudend bent met het openschroeven van de loc. Gewoon wachten tot de winkel open is (maandag of dinsdag) en dan de telefoon pakken. Even het probleem voorleggen aan de winkelier en zijn advies afwachten.
Sander
Gelogd
Mudhen
Offline
Berichten: 968
AKA Genx Diorama
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #16 Gepost op:
26 January 2014, 12:59:19 »
Mijn ESU BR 215 is al twee keer terug geweest naar ESU. Goede service daar! Aangetekend versturen, aangetekend snel weer retour. Eerste keer nieuwe rookgenerator en fan, tweede keer nieuwe decoder. Je betaalt een smak geld voor een product wat (nog) op de rand is van wat mogelijk in h0, daar zijn nog wel eens kinderziektes bij. Bij ESU doen ze daar niet moeilijk over!
Wel balen kerel, herken het gevoel. Die van mij was ook net uit de doos toen zich het eerste probleem al snel voordeed. Btw: inderdaad niet zelf mee rommelen zonder instructies van ESU in verband met garantie! Succes.
«
Laatst bewerkt op: 26 January 2014, 13:01:41 door Mudhen
»
Gelogd
-1- Sebas
Beneluxspoor
USA shelf layout
Youtube:
Genx Diorama
Martijn1974
Offline
Berichten: 868
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #17 Gepost op:
26 January 2014, 13:08:54 »
Het aanpassen van CV49 maakte geen verschil in het gedrag, dus die heb ik ook weer terug gezet naar originele instelling.
De motor wordt niet noemenswaardig warm. Het duurt even voordat warmte waarneembaar wordt door de metalen kap heen, maar na 10 minuten rondes rijden (zonder rookgenerator aan) was de zijkant van de loc net 'van de kou af'.
Wordt vervolgd...
mvg,
Martijn.
Gelogd
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #18 Gepost op:
26 January 2014, 13:34:53 »
Gewoon losschroeven.
ESU geeft zelf aan dit te doen.
Garantie blijft dan ook gewoon gelden.
Tinus.
Gelogd
Martijn1974
Offline
Berichten: 868
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #19 Gepost op:
27 January 2014, 14:00:21 »
Klopt. Deze aanpassing heeft geen nadelige gevolgen voor de fabrieksgarantie.
Ik mag van de verkoper deze tip gewoon toepassen, en als het geen effect heeft kan ik hem alsnog indienen.
Maar...nu ik er met de loc al zo'n 5 bedrijfsuren op heb zitten
(ik ben vrij en heb veel hobbytijd vandaag en morgen)
begint hij wel los te komen.
Hij rijdt als vanzelf al wat makkelijker en heeft ook meer kracht.
De olietrein is nu geen probleem meer voor hem.
http://www.youtube.com/v/V6nqrqFuM8I
Ik kijk het nog eventjes aan, maar misschien is het uiteindelijk helemaal niet nodig om de loc te openen.
mvg,
Martijn.
Gelogd
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl
lokpaint
Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #20 Gepost op:
27 January 2014, 14:20:46 »
Hoi
Ik kom er ook nog eens op terug.
Dat je niet mag sleutelen i.v.m. de garantie is natuurlijk een fabeltje.
Ten eerste zit er een instructie bij die je laat zien hoe je een lok dient te demonteren om onderhoud te kunnen plegen.
Ten tweede zeggen de garantiebepalingen:
Die Garantieansprüche erlöschen:
1. Bei verschleißbedingter Abnutzung bzw. bei üblicher Abnutzung von Verschleißteilen.
2. Bei Umbau von ESU-Produkten mit nicht vom Hersteller freigegebenen Teilen.
3. Bei Veränderung der Teile, insbesondere fehlendem Schrumpfschlauch oder direkt am Decoder verlängerten
Kabeln.
4. Bei Verwendung zu einem anderen als vom Hersteller vorgesehenen Einsatzzweck.
5. Wenn die von der Firma ESU electronic solutions ulm GmbH in der Betriebsanleitung enthaltenen Hinweise
nicht eingehalten wurden.
Dus zelfs al zouden er onderdelen afbreken terwijl je de ESU aanleiding volgt, dan heb je nog garantie.
Tja..en punt 4 kun je zo vrij interpreteren, dat zelfs als ik de lok omspuit, ik nog fabrieksgarantie zou hebben. Weet ik wat ESU verstaat onder vorgesehenen Einsatzzweck?
Overigens: Leuk olietreintje.
Hier mag de Class ook geen problemen mee hebben. Dat trek ik met mijn Köf nog weg.
Bart
«
Laatst bewerkt op: 27 January 2014, 14:24:58 door Lokpaint
»
Gelogd
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #21 Gepost op:
27 January 2014, 18:43:36 »
Zou toch de olie nog wel toevoegen.
Met de hoeveelheid en evt soort vet wat is toegepast door ESU kan het zo zijn
dat als de lok een poosje niet word gebruikt het probleem ook weer terug is.
Tinus.
Gelogd
lokpaint
Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #22 Gepost op:
27 January 2014, 19:45:53 »
Hoi
Ik zou het ook doen. Al is het maar om de motor meer te ontlasten.
Bart
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.