Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:41:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:41:16
Trafo regelaar hulp
door
FraWi
Vandaag
om 18:38:14
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:26:12
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:37:21
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:12:28
Stalen rijtuigen van NS
door
ACTS1251
Vandaag
om 17:12:13
RhB H0m, Albulisch
door
Sylvester
Vandaag
om 17:00:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:48:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:45:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:27:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:24:49
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
GD
Vandaag
om 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 15:22:53
De Projecten van RetroJack
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:21:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:16:09
Eyro Interlaken
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 14:53:22
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 14:46:59
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
Benelux795
Vandaag
om 14:17:43
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
FritsT
Vandaag
om 13:25:08
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:08:41
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Duikeend
Vandaag
om 12:07:41
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
jan47
Vandaag
om 11:44:47
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 11:27:32
Update: baan in de tropen
door
Eric v C
Vandaag
om 11:22:15
MiWuLa
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:58:06
Probleem Fleischmann draaischijf 6152c
door
Voske
Vandaag
om 09:27:42
Esu Loksound - NS Wadloper?
door
Wijbe
Vandaag
om 09:10:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht. (gelezen 3481 keer)
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #15 Gepost op:
26 January 2014, 12:45:49 »
Heel begrijpelijk dat je terughoudend bent met het openschroeven van de loc. Gewoon wachten tot de winkel open is (maandag of dinsdag) en dan de telefoon pakken. Even het probleem voorleggen aan de winkelier en zijn advies afwachten.
Sander
Gelogd
Mudhen
Offline
Berichten: 976
AKA Genx Diorama
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #16 Gepost op:
26 January 2014, 12:59:19 »
Mijn ESU BR 215 is al twee keer terug geweest naar ESU. Goede service daar! Aangetekend versturen, aangetekend snel weer retour. Eerste keer nieuwe rookgenerator en fan, tweede keer nieuwe decoder. Je betaalt een smak geld voor een product wat (nog) op de rand is van wat mogelijk in h0, daar zijn nog wel eens kinderziektes bij. Bij ESU doen ze daar niet moeilijk over!
Wel balen kerel, herken het gevoel. Die van mij was ook net uit de doos toen zich het eerste probleem al snel voordeed. Btw: inderdaad niet zelf mee rommelen zonder instructies van ESU in verband met garantie! Succes.
«
Laatst bewerkt op: 26 January 2014, 13:01:41 door Mudhen
»
Gelogd
-1- Sebas
Beneluxspoor
USA shelf layout
Youtube:
Genx Diorama
Martijn1974
Offline
Berichten: 868
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #17 Gepost op:
26 January 2014, 13:08:54 »
Het aanpassen van CV49 maakte geen verschil in het gedrag, dus die heb ik ook weer terug gezet naar originele instelling.
De motor wordt niet noemenswaardig warm. Het duurt even voordat warmte waarneembaar wordt door de metalen kap heen, maar na 10 minuten rondes rijden (zonder rookgenerator aan) was de zijkant van de loc net 'van de kou af'.
Wordt vervolgd...
mvg,
Martijn.
Gelogd
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #18 Gepost op:
26 January 2014, 13:34:53 »
Gewoon losschroeven.
ESU geeft zelf aan dit te doen.
Garantie blijft dan ook gewoon gelden.
Tinus.
Gelogd
Martijn1974
Offline
Berichten: 868
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #19 Gepost op:
27 January 2014, 14:00:21 »
Klopt. Deze aanpassing heeft geen nadelige gevolgen voor de fabrieksgarantie.
Ik mag van de verkoper deze tip gewoon toepassen, en als het geen effect heeft kan ik hem alsnog indienen.
Maar...nu ik er met de loc al zo'n 5 bedrijfsuren op heb zitten
(ik ben vrij en heb veel hobbytijd vandaag en morgen)
begint hij wel los te komen.
Hij rijdt als vanzelf al wat makkelijker en heeft ook meer kracht.
De olietrein is nu geen probleem meer voor hem.
http://www.youtube.com/v/V6nqrqFuM8I
Ik kijk het nog eventjes aan, maar misschien is het uiteindelijk helemaal niet nodig om de loc te openen.
mvg,
Martijn.
Gelogd
NS | H0 | DCC | ECoS-2.5 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl
lokpaint
Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #20 Gepost op:
27 January 2014, 14:20:46 »
Hoi
Ik kom er ook nog eens op terug.
Dat je niet mag sleutelen i.v.m. de garantie is natuurlijk een fabeltje.
Ten eerste zit er een instructie bij die je laat zien hoe je een lok dient te demonteren om onderhoud te kunnen plegen.
Ten tweede zeggen de garantiebepalingen:
Die Garantieansprüche erlöschen:
1. Bei verschleißbedingter Abnutzung bzw. bei üblicher Abnutzung von Verschleißteilen.
2. Bei Umbau von ESU-Produkten mit nicht vom Hersteller freigegebenen Teilen.
3. Bei Veränderung der Teile, insbesondere fehlendem Schrumpfschlauch oder direkt am Decoder verlängerten
Kabeln.
4. Bei Verwendung zu einem anderen als vom Hersteller vorgesehenen Einsatzzweck.
5. Wenn die von der Firma ESU electronic solutions ulm GmbH in der Betriebsanleitung enthaltenen Hinweise
nicht eingehalten wurden.
Dus zelfs al zouden er onderdelen afbreken terwijl je de ESU aanleiding volgt, dan heb je nog garantie.
Tja..en punt 4 kun je zo vrij interpreteren, dat zelfs als ik de lok omspuit, ik nog fabrieksgarantie zou hebben. Weet ik wat ESU verstaat onder vorgesehenen Einsatzzweck?
Overigens: Leuk olietreintje.
Hier mag de Class ook geen problemen mee hebben. Dat trek ik met mijn Köf nog weg.
Bart
«
Laatst bewerkt op: 27 January 2014, 14:24:58 door Lokpaint
»
Gelogd
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #21 Gepost op:
27 January 2014, 18:43:36 »
Zou toch de olie nog wel toevoegen.
Met de hoeveelheid en evt soort vet wat is toegepast door ESU kan het zo zijn
dat als de lok een poosje niet word gebruikt het probleem ook weer terug is.
Tinus.
Gelogd
lokpaint
Gast
Re: Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.
«
Reactie #22 Gepost op:
27 January 2014, 19:45:53 »
Hoi
Ik zou het ook doen. Al is het maar om de motor meer te ontlasten.
Bart
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Esu Engineering Edition loc mist trekkracht.