Als ik de foto uit de mailing vergroot ziet ik dat er op de modellen twee nummers staan:61 84 72-80 622-0 481561 84 72-71 328-7 4815Ik neem aan dat dit een soort van proefmodellen zijn, want de combinatie van computernummer, CIWL-nummer en uitvoering klopt niet helemaal. Overigens is het goed om te weten dat de 328 en 622 verschillende series rijtuigen afkomstig zijn. Kijk maar eens naar de verschillende draaistellen (die bij de twee modellen op de foto in de mailing ook verschillend zijn).Martijn
Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht over het bestaan van verschillende series.Door de verzamelnaam MU kan de indruk ontstaan dat alle rijtuigen aan elkaar gelijk zijn. Maar er zijn diverse subseries die van elkaar afwijken. De afwijkingen zitten niet alleen in de draaistellen, maar bijvoorbeeld ook de aanwezigheid van schortplaten, de vorm van de onderrand van de wagenbak, de positie van de roosters naast de rangeerderhandgreep in de zijwand, verdeling van de raamspijlen in het toiletraam etc.Voor zover ik het kan zien zijn de twee het Rivarossi modellen gebaseerd op dezelfde wagenbak. Die laat aan de onderzijde van de wagenbak een oplopende lijn zien boven de draaistellen en een halfronde uitsparing bij de vulopening. Dit komt overeen met het uiterlijk van de 622.Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden een plaatje voor een vergelijking:Maar goed. Het hangt er dus vanaf welk nummers er uiteindelijk uitgebracht worden door Rivarossi.En het belangrijkste is hoe kritisch je bent over een model. De photoshop afbeelding toont een rijtuig dat onmiskenbaar een slaaprijtuig type MU is. Wil je alleen modellen die 100% conform de werkelijkheid zijn, dan moet je voor jezelf bedenken of je de rijtuigen wilt aanschaffen.Martijn