BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2014 => Topic gestart door: Tjeerd op 20 januari 2014, 12:54:34
-
De nieuwtjes van Rivarossi:
http://www.hornby.de/ftp/Neuheiten_Rivarossi_2014.pdf
Leuk! Veel DDR spul! (y)
Mvg, Tjeerd
-
Zit wel interessant spul tussen.
Nacco graanbakken en die tunneldelen lijkt me wel interessant.
Tenminste, zijn die wagens met tunneldelen ook in NL in te zetten, of zijn dat ander wagens?
Iemand een idee?
Romar
-
Lijkt me trouwens dat dit alleen de nieuwigheden voor de Duitse markt zijn ;)
-
Voor Nederland hoef je niks nieuws verwachten, alleen de al jaren geleden aangekondigde VIRM.
-
Nacco graanwagens (y)
-
Voor Nederland hoef je niks nieuws verwachten, alleen de al jaren geleden aangekondigde VIRM.
Hopelijk komen ze ook een keer echt uit.
Gr Jason
-
die tunnel delen zijn zeker leuk.
Volgens mij kun je die zo inzetten in NL, er rijden hier toch genoeg Duitse wagons.
-
Als ik DEZE (http://www.flickr.com/photos/25767139@N03/8386703937/in/photolist-dM73TK) foto bekijk kunnen die tunneldelenwagens wel achter een Piko 189 ;)
De Nacco graanwagens zijn leuk, maar eerder ook al eens door Electrotren uitgebracht hoor.
Lijkt overigens inderdaad wel een folder speciaal voor de Duitse markt te zijn..... iemand al iets gehoord van de ICL A-bak??
-
Zijn alleen wel andere wagens waar ze op liggen achter de 189.
Wel jammer, want die tunnel delen zien er goed uit!
Romar
-
Klopt, deze korte wagens heb ik in Nederland nog nooit gezien met tunneldelen... Graanwagens zijn wel leuk!!!
Die Tdrrs uit Oostenrijk op de laatste pagina komt wel in Nederland!
-
En de Avmz ?
Martijn
-
Die Tdrrs uit Oostenrijk op de laatste pagina komt wel in Nederland!
Leuk voor in een UC inderdaad. :)
Was mij nog niet eens opgevallen, dat het een setje van 2 Tds'en was in plaats van een Tdrrs. :P
Romar
-
er staat achterop de folder:
...Prospect beinhaltet ein unvollständige Auswahl der Neuheiten 2014 für den deutschen und österreichische Markt....Weitere Neuheiten nach Vorbilder z.B. der NS...im neuen aktuellen Hauptkatalog....Anfang Februar erhältlich.
Dus inderdaad geen Nederlandse nieuwtjesfolder.
mvg, Erich
-
Hoop wel dat er nog een nieuwe aankondiging komt, en niet door kauwen op de aankondigingen van 2012 :'( :'( :'(
-
En de Avmz ?
Martijn
Volgens de importeur (Overbeek) februari/maart in de winkel...
Grtz,
Rob
-
Volgende week leverbaar !
OV VIRM !
bron : Overbeek.
-
Eindelijk de VIRM, alleen wacht ik op de geel/blauwe, hopend dat deze snel volgt
-
Ik wacht ook op de geel/blauwe. Zal nog wel even duren. Op de site staat 2014 dus ze hebben nog zo'n 9 maamden ;D
Gr Jason
-
Bij voldoende belangstelling gaat rivarossi een set van 2 NS Mü met ster produceren. .... kosten rond de 130 euro. Ging LS models dit rijtuig eigenlijk ook niet maken?
-
Kan me toch goed herinneren dat ik in de mailing zette dat de prijs tussen de 120 - 125 zou schommelen.
-
Het is voor de kopers Prettiger als het achteraf blijkt mee te vallen toch? Dit gezien eerdere ervaringen. ...... :P
-
Chris
Heb ook een mail gestuurd hierover, maar wellicht is het antwoord hier ook relevant:
- weet jij welke nummers het gaan worden? Ik heb namelijk zo een exemplaar van lsm gebaseerd op rivarossi. Zou leuk zijn als het andere nummers zijn.
- worden het twee identieke wagens? Muv nummer dan. Dat maakt het eventueel interessant om te delen met iemand.
-
Als ik de foto uit de mailing vergroot ziet ik dat er op de modellen twee nummers staan:
61 84 72-80 622-0 4815
61 84 72-71 328-7 4815
Ik neem aan dat dit een soort van proefmodellen zijn, want de combinatie van computernummer, CIWL-nummer en uitvoering klopt niet helemaal.
Overigens is het goed om te weten dat de 328 en 622 verschillende series rijtuigen afkomstig zijn. Kijk maar eens naar de verschillende draaistellen (die bij de twee modellen op de foto in de mailing ook verschillend zijn).
Martijn
-
Ik durf het bijna niet te zeggen maar hoera , weer een set van 2 :'( .
Het wordt buiten een modelspoorhobby telkens weer een hobby op zich om iemand te vinden om een set te delen.
Anders gezegd, ik wil er geen 2, dus iemand met hetzelfde probleem aanwezig?
Groet René
-
Uuuuhhhh, ja dus.
Maar dat is dus afhankelijk van verdere details.
Martijn
-
Ik weet nog niet welke nummers het gaan worden.
Het is een photoshop bewerking, dus details kunnen niet kloppen.
-
Dat stond er niet bij dat het een photoshop was. :'(
Mede op basis van de foto ben ik tot bestelling over gegaan. Op de site van Martijn Hamam gekeken welke rijtuigen het dan zouden worden. Maar als de nummers niet kloppen, heb ik misschien iets besteld wat ik niet wil hebben. Daar ben ik niet zo blij mee. Graag hoor/lees ik wat dan wel de nummers worden.
p.s.: het rijtuignummer vind ik geen detail omdat dat bepaalt welk rijtuig het wordt.
-
Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht over het bestaan van verschillende series.
Door de verzamelnaam MU kan de indruk ontstaan dat alle rijtuigen aan elkaar gelijk zijn. Maar er zijn diverse subseries die van elkaar afwijken. De afwijkingen zitten niet alleen in de draaistellen, maar bijvoorbeeld ook de aanwezigheid van schortplaten, de vorm van de onderrand van de wagenbak, de positie van de roosters naast de rangeerderhandgreep in de zijwand, verdeling van de raamspijlen in het toiletraam etc.
Voor zover ik het kan zien zijn de twee het Rivarossi modellen gebaseerd op dezelfde wagenbak. Die laat aan de onderzijde van de wagenbak een oplopende lijn zien boven de draaistellen en een halfronde uitsparing bij de vulopening. Dit komt overeen met het uiterlijk van de 622.
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden een plaatje voor een vergelijking:
(http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/Slaaprijtuig_type_MU_zps7311965e.jpg)
Maar goed. Het hangt er dus vanaf welk nummers er uiteindelijk uitgebracht worden door Rivarossi.
En het belangrijkste is hoe kritisch je bent over een model. De photoshop afbeelding toont een rijtuig dat onmiskenbaar een slaaprijtuig type MU is. Wil je alleen modellen die 100% conform de werkelijkheid zijn, dan moet je voor jezelf bedenken of je de rijtuigen wilt aanschaffen.
Martijn
-
@Gromit
Rechts onderin bij de foto.
Nummers worden zo gekozen dat met eerdere nummers rekening zal worden gehouden.
Hoe en wat hoor ik later.
Aangezien niets vast ligt, kunt u hier zeker voorstellen doen, dan geef ik dat zeer zeker door.
-
Al iets bekend over de koningstrein VIRM?
Zou volgens mij September zijn, en dat is het zo...
Groetjes Hans
-
@Chris,
Gevonden :-X De beruchte kleine lettertjes. Dat mag van mij de volgende keer iets groter/duidelijker.
Dat er verschillende subseries Mu zijn, wist ik al voor dat ik bestelde. Gelezen op de site van Martijn Hamam. (y) De site is altijd erg leuk en informatief om te lezen.
Ik heb al een Mu (Acme 50960) en de getoonde nummers zijn uit andere subseries. Daarom leken mij deze nummers/rijtuigen wel leuk. Wat mij betreft mogen het deze nummers/rijtuigen zijn/blijven.
-
Aardig om te vermelden is nog dat het rijtuig wat nu wordt aangekondigd een combinatie lijkt te zijn van de verschillende MU-rijtuigen uit het assortiment van Rivarossi. Zo is het dak afkomstig van de eerder door Rivarossi uitgebracht NS-slaaprijtuigen. De wagenbak is gelijk aan die van de rijtuigen die door Rivarossi in FS uitvoering worden aangeboden: http://www.hornbyinternational.com/en/rivarossi/2622-fs-set-of-two-sleeping-cars-mu-type.html
Het nieuwe model is dus niet een remake van het oude NS model.
Martijn
-
En dat maakt het dus beter?
-
(http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Modelspoor/Rivarossi_3592_zpsde81f1a8.jpg)
Niet beter, maar anders.
Het model wat ik in de kast heb staan is slaaprijtuig 51 84 72-70 512-9 4774 (Rivarossi 3592). Dat model heeft net als het origineel schortplaten want komt uit een andere subserie dan de rijtuigen die nu worden aangekondigd. Overigens klopt dat oude model ook niet 100%, maar dan kom je weer in de discussie wat je acceptabel vindt of niet.
Het punt wat ik wilde aanstippen is dat de nieuwe rijtuigen geen exacte herproductie zijn van de oude modellen met een ander nummer.
Martijn
-
Dat maakt het overwegen waar. Ik heb deze ook en de 3607 en dus de LSM versie.
Eigenlijk al te veel, maar ach, het is nog maar polsen he ;D
Martijn
-
Komend weekend ook maar bestellen.
Wel leuk die nieuwe aankondigingen, maar is er nog nieuws over de Avmz?
-
Dat is een goeie ja. Die staan hoger op mijn lijst.
-
Albert : Wat ik begrepen heb (maar onder voorbehoud) na de VIRM modellen, dus ergens aan het eind van het jaar.
-
De 1316 wanneer wordt die ongeveer verwacht ?
-
De belofte, en dan met name belofte is gedaan voor eind 2014.
-
Ok afwachten dus , hoop wel dat de het nr 1316 op de zijkant van de loc dicht tegen elkaar staat zoals het hoort op de fotos van neurenberg stonden ze iets uit elkaar
-
Als ik de foto uit de mailing vergroot ziet ik dat er op de modellen twee nummers staan:
61 84 72-80 622-0 4815
61 84 72-71 328-7 4815
Ik neem aan dat dit een soort van proefmodellen zijn, want de combinatie van computernummer, CIWL-nummer en uitvoering klopt niet helemaal.
Overigens is het goed om te weten dat de 328 en 622 verschillende series rijtuigen afkomstig zijn. Kijk maar eens naar de verschillende draaistellen (die bij de twee modellen op de foto in de mailing ook verschillend zijn).
Martijn
Niet alleen de draaistellen.
Bij de 622 aan het gangpad thv de keuken heeft ook 1 klein raam minder dan de overige rijtuigen.
Daaraan was dit rijtuig al van veraf te herkennen.
Zie hier de 622 http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/kmooij_foto08_tn2.jpg
Zie hier 1 van de andere https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot_2014_08_22_20_31_29_1.jpg
Mvg jamie diks
P.s voor nog meer foto's van deze rijtuigen zie hier pag 1 t/m 4
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=17&t=2494&sid=f93813a78db4fa6cfd4a98bf4eec17db
-
Is er al meer bekend over de levering van de Kroningstrein?
De laatste kreet die ik hoorde was augustus, maar die is nu ook bijna voorbij.
Will
-
Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht over het bestaan van verschillende series.
Door de verzamelnaam MU kan de indruk ontstaan dat alle rijtuigen aan elkaar gelijk zijn. Maar er zijn diverse subseries die van elkaar afwijken. De afwijkingen zitten niet alleen in de draaistellen, maar bijvoorbeeld ook de aanwezigheid van schortplaten, de vorm van de onderrand van de wagenbak, de positie van de roosters naast de rangeerderhandgreep in de zijwand, verdeling van de raamspijlen in het toiletraam etc.
Voor zover ik het kan zien zijn de twee het Rivarossi modellen gebaseerd op dezelfde wagenbak. Die laat aan de onderzijde van de wagenbak een oplopende lijn zien boven de draaistellen en een halfronde uitsparing bij de vulopening. Dit komt overeen met het uiterlijk van de 622.
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden een plaatje voor een vergelijking:
(http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/Slaaprijtuig_type_MU_zps7311965e.jpg)
Maar goed. Het hangt er dus vanaf welk nummers er uiteindelijk uitgebracht worden door Rivarossi.
En het belangrijkste is hoe kritisch je bent over een model. De photoshop afbeelding toont een rijtuig dat onmiskenbaar een slaaprijtuig type MU is. Wil je alleen modellen die 100% conform de werkelijkheid zijn, dan moet je voor jezelf bedenken of je de rijtuigen wilt aanschaffen.
Martijn
Het bovenste rijtuig is van oorsprong een M. Deze rijtuigen hadden slechts twee bedden per compartiment (alleen 1e klas dus; single of double). In tegenstelling tot sommige jongere uitvoeringen hadden deze rijtuigen al airco. Ze reden voornamelijk in Italië.
NS heeft medio jaren negentig circa tien van deze wagens door Wagons Lits Oostende laten ombouwen tot MU, dus met drie bedden per compartiment (ook tweede klas mogelijk; touriste).
-
kroningstrein binnen 3 weken. Verscheping is gaande.
bron : Overbeek
-
Reeds uitgebrachte MU(n) nummers die ik heb kunnen vinden:
LS Models 5657 61 84 72-71 317-0
ACME 50960 (Mun) 61 84 70-90 204-9
ACME 90047 (Mun) 61 84 70-90 201-5
En in de andere (oudere) kleurstelling:
Rivarossi 3592 51 84 72-70 512-9
Rivarossi 3607 51 84 72-71 575-5
-
En nog ACME 50961(MUn) 61 14 70-90 202-8
-
Laten ze maar eens met de gewone VIRM komen, ik verwacht de DDZ ook wel van Rivarossi, ze hebben de MDDM set al, alleen de mal aanpassen.
-
En nog ACME 50961(MUn) 61 14 70-90 202-8
Maar dat is geen 'Nederlands' model. Het getal '14' laat zien dat het rijtuig bij CIWL in het materieelpark is ondergebracht. In deze uitvoering zonder NS logo hebben de rijtuigen voor ÖBB gereden.
Martijn
-
Chris, bedankt!
:)
-
Maar dat is geen 'Nederlands' model. Het getal '14' laat zien dat het rijtuig bij CIWL in het materieelpark is ondergebracht. In deze uitvoering zonder NS logo hebben de rijtuigen voor ÖBB gereden.
Martijn
De '14' verbaasde me al. Ik meende me te herinneren dat ACME een aantal varianten van de Nederlandse Mun had aangekondigd. Deze kon ik nog vinden op een webshop (http://www.reisezugwagen.eu/?p=17128) met foto van het rijtuignummer. Het rijtuig staat daar wel omschreven als Nederlands/NS, maar dat is dus niet helemaal correct begrijp ik. Was het rijtuig oorspronkelijk wel Nederlands? De 202-3 misschien?
-
Er zijn slechts vier rijtuigen van het type MUn gebouwd door Wagons-Lits. Deze vier rijtuigen zijn indertijd alle vier gehuurd door NS voor gebruik in de OverNightExpress, maar hebben ook in andere nachttreinen meegereden.
Zie: klik (http://www.martijnhaman.nl/internationaal.htm#mun) en klik (http://www.martijnhaman.nl/overnightexpress.htm)
Ten tijde van het gebruik door NS zijn de rijtuigen in het NS-materieelpark opgenomen. Zie het getal '84' in het nummer. Nadat de rijtuigen terug gingen naar Wagons-Lits zijn ze vernummerd in '14'. Wagons-Lits heeft de rijtuigen vervolgens aan ÖBB verhuurd. Daar hebben de rijtuigen een tijd in NS livrei gereden, in het begin zelfs nog met NS logo. Vervolgens kregen de rijtuigen het kenmerk '81' (=Oostenrijk). Uiteindelijk zijn de rijtuigen pas in 2012 tijdens een grote revisie in ÖBB kleurstelling gebracht.
Zie: klik (http://www.martijnhaman.nl/slaaprijtuigtypemuninoostenrijk.htm)
En nog een recenter plaatje van de A-ÖBB 61 81 70-90 204-2 WLABmz in Rome:
(http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2014_0692_zpsb0f51958.jpg)
Martijn
-
De MU is een aardig rijtuig voor in een Internationale trein. Die mag ook wel in N komen bij Arnold, met een ander nummer dan bij de vorige uitgave.
-
Hij is binnen lieve mensen. De Koningstrein van Rivarossi. (y)
En hij is mooi geworden. Erg mooi kan ik zelfs wel zeggen.
(https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10653807_806160719404581_2640065444249160649_n.jpg?oh=5ea0d5c7a20a0682c0c369ce81c29521&oe=54976E4A) (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.806185996068720.1073741852.204700436217282&type=1)
Klik op de foto voor meer detail foto's.
-
(y)
-
Goedemiddag,
Ze zijn inderdaad vandaag uitgeleverd en zijn leverbaar!
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze wederom prachtig is geworden.
Groeten Marcel Jonkman
-
Morgenmiddag ritje Vlaardingen, hij ligt klaar!
:D
-
Daar ook al ? Wat een pret ;)
-
Ik wacht op de blauw-gele versie, hoop dat ie dit jaar nog komt en dan volgend jaar de ddz :)
-
@Gromit
Rechts onderin bij de foto.
Nummers worden zo gekozen dat met eerdere nummers rekening zal worden gehouden.
Hoe en wat hoor ik later.
Aangezien niets vast ligt, kunt u hier zeker voorstellen doen, dan geef ik dat zeer zeker door.
Uuuhhh bestelnummer 4185b verdwenen van de MTE site. Slecht teken?
-
@Meppelspoor
DDZ?
Bron?
-
@Meppelspoor
DDZ?
Bron?
ik bedoel niet dat ie komt, maar moet komen "HOOP" :D ;) ;) ;)
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/HR4175_zps5cc803fc.jpg)
HR4175 NS Avmz, 1e klas geel/blauw
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/HR4177_zpsd5cda259.jpg)
HR4177 NS Avmz, 1e class blauw
Levering : Volgende week.
-
Cool, die kan de OverNight Express in. Al moet ik even opzoeken wat de plannen van LS Models waren, dus of die in een set gaat komen.
- Peter
-
Volgens de aankondigingen alleen de blauwe variant zonder gele lijn.............
Uiteraard wel in een set
-
@Chris,
Is de HR4175 NS Avmz, 1e klas geel/blauw een aankondiging of is hij inmiddels uitgeleverd ?
Kan niet echt duidelijkheid op internet vinden ???
-
Kan niet echt duidelijkheid op internet vinden ???
Levering : Volgende week.
Lezen is ook een kunst 8)
Hoef je niet eens heel internet voor af te struinen. Gewoon 3 berichten boven je ;D (y)
-
Hoop wel dat de ICL avmz een beetje op de roco ICL lijkt qwa kleur, anders krijg je zo'n kleur verschil.
-
Dat heb je in werkelijkheid toch ook ???
-
Volgens de aankondigingen alleen de blauwe variant zonder gele lijn.............
Maar wat hoort er nu in de ONE? Of maakt dat niet uit?
Uiteraard wel in een set
Uiteraard, maar de meeste daarvan kan ik gebruiken. Het ligt er een beetje aan of dit Rivarossi-model een betere keus is dan het model van LS Models, dat ooit op de markt komt.
- Peter
-
Rivarossi Avmz. De ramen van deze oorspronkelijke Lima's hebben iets raars. Te groot? Te grote rondingen van de hoeken?
-
Klopt mbt ramen. Reden om maar op LSM te wachten. Als ze toch de ONE uitbrengen zullen dezeook wel komen
-
Ik denk dat ik ook op LSM wacht.
-
In het kader van de raamdiscussie:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/08_04_2009_Asd_Avmz1115_raam.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/08_04_2009_Asd_Avmz1115_raam.jpg)
Ik denk inderdaad dat de hoeken een wat te ruime boog hebben, echter mag de geel-blauwe Rivarossi wel de Roco ICL-stam wel komen versterken (y)
-
bij Lippe is de geel/blauwe VIRM al binnen, het is wel de AC versie
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Rivarossi/11-4-007001-165230-0-0-0-22-11-1-0-gatt-nl-w-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Rivarossi/11-4-007001-165230-0-0-0-22-11-1-0-gatt-nl-w-0/ein_produkt.html)
-
Dat is op zijn zachtst...bizar.
Morgen eens bellen....
-
en klopt het dat de AC versie al leverbaar is of maakt Lippe een fout? raar dat anders de DC versie nog niet leverbaar is
-
Het is zowieso raar welke versie er dan ook bij Lippe zou liggen aangezien de verkoop aan welke winkelier dan ook via Overbeek moet gebeuren en die heeft hem nog niet eens binnen.
Aldus Overbeek.
Levering Treinstel staat nog wel netjes voor Oktober.
-
Ik weet niet wat het gebied is wat Overbeek bestrijkt.
ik dacht alleen de Benelux. Of doen ze ook meer landen?
Gr.
Ad
-
Nee, alleen BeNeLux, maar dit treinstel is in opdracht van Overbeek gemaakt, dus zijn ze rechthebbende verkopende partij.
Niet Rivarossi....
Dus in dit geval verdeling via Overbeek naar andere landen buiten de BNL.
-
Aha.... 8)
-
VIRM modelen geel-blauw zijn onderweg naar de winkels.
Waarschijnlijk komen die morgen aan.
-
(y)
-
Bij Lippe is het gelijkstroom model al uitverkocht :'( :'(
-
Wat een geluk dan he dat ie gewoon in Nederland is te verkrijgen...
-
kak ??? ;D
-
Ja, dat stond er maar sommige blijven dromen dus dat maar weggehaald.
-
Maar in Nederland is hij vele tientjes duurder, en met een kleine beurs is elke Euro er een.
-
Jaja, en Lippie is goeiekoop, scheelt ook maar 3 tientjes op de adviesprijs..bij de AC dan, lekker veel als er nog porto overheen komt...
-
VIRM modelen geel-blauw zijn onderweg naar de winkels.
Waarschijnlijk komen die morgen aan.
Zitten de Avmz-jes er ook bij?
-
Vele tientjes ?
Ik zie hem na 3 seconden zoeken slechts 1 euro duurder....
-
Zitten de Avmz-jes er ook bij?
geen idee
-
Wat reacties gezamboniseerd die niets met het topic te maken hebben.
Gr, Bert
-
Jaja, en Lippie is goeiekoop, scheelt ook maar 3 tientjes op de adviesprijs..bij de AC dan, lekker veel als er nog porto overheen komt...
En diezelfde mensen gaan dan volgend jaar weer klagen dat er nog meer Nederlandse winkeliers stoppen (y)
-
.....en je kunt er op wachten dat, als Rivarossi zich niet aan de eerder door Chris vermelde afspraak houdt, er door Overbeek (of eventuele opvolgers) met enige zekerheid GEEN nederlandse modellen meer in opdracht worden gegeven. Ontwikkelen kost nu eenmaal geld, dat blijkbaar door enkele consumenten niet wordt gewaardeerd.
Zo is de bij Lippie kopende nl consument weer de "jankende" :'( derde.
Wie verziekt hier nu de markt ??? ???
Allie
-
ik snap hem effe niet, hoezo maakt rivarossi geen nederlandse model meer en wat heeft lippe ermee te maken?
-
Deze discussie hoort niet in dit draadje thuis!
Vriendelijk doch dringend verzoek een nieuw draadje te starten.
Nieuwe, soortgelijke berichten in dit draadje gaan toch echt de prullenbak in!
Gr, Bert
-
@ Chris,
Zitten de AVmetjes er bij?
Zouden toch vorige week geleverd worden?
-
Nee....
Nu heb ik begrepen dat die vandaag bij Overbeek zouden binnen komen, maar dat zal ik eens navragen en hier vermelden.
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/HR4175_zps5cc803fc.jpg)
HR4175 NS Avmz, 1e klas geel/blauw
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/HR4177_zpsd5cda259.jpg)
HR4177 NS Avmz, 1e class blauw
Levering : Volgende week.
Levering verzet naar week 43
Bron : Overbeek.
-
Jammer, ik had de ONE graag laten rijden op onze tentonstelling... :'(
-
Chris,
Bedankt (y)
-
Levering verzet naar week 43
Bron : Overbeek.
Jaaaaaa, morgen ! (y)
-
Binnen.
-
Vanavond een verslag? ;D
-
Ik vrees eerder nacht :)
-
dus morgen lekker kijken... :)
-
Ben benieuwd!
Nu weet ik dat die blauwe in de OvernightExpress gereden heeft, maar zijn er nog meer treinsamenstellingen waar deze in reed?
-
Bv de trein (353?) van Amsterdam naar Praag/Berlijn van 11 oktober 2002
NS 1700
NS slaaprijtuig type P (Heris/LS Models)
Ns Bcvmh ligrijtuig (LS Models)
NS Avmz (rivarossi)
DBAG Bomz rood/wit (Tillig)
DBAG Bomdz rood/wit (Tillig)
DBAG Bvcmbz rood/wit (LS Models)
DBAG WLABmh rood/wit (Roco)
Groet, Cornelis
-
Zie materieel bespreking :)
of hier
Voor de liefhebbers en ramenkijkers
Rivarossi's Avmz rijtuigen (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1139:avmz&catid=78:rivarossi&Itemid=118)
-
@ Chris,
Zit er geen zakje met losse onderdelen bij de verpakking?
Zoals remslangen, trekhaak ?
Mvg Ad
-
Nope, zit er inderdaad niet bij.
Ik heb er diverse bekeken.
-
Thanks, maar zijn ze het vergeten bij te voegen? of worden ze nog na geleverd.
mvg Ad
-
Geen idee.
Ik kan het eens navragen.
-
Schijnt de kap door als je er interieurverlichting in bouwt ?
(http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa55801_644.jpg)
In model zie ik een soort matrixbordje staan, grootspoor heeft dat niet (naast de deur)
Foto bron : Google
-
Bij de DB-rijtuigen zat daar het koersbord. Ooit bij beide deuren, later werden dit er 1 per zijwand, en tegenwoordig zit hier een digitaal scherm.
Sowieso lijken ze voor de bovenbouw een mal te hebben gebruikt van oudere versie van de Avmz, aangezien de klapramen ook hele fijne verticale spijltjes hebben. Die zijn later bij de nieuwe ramen verdwenen.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/TEE_Rheingold_Zuglaufschild_1970.jpg)
(plaatje geleend van Wikipedia)
Was blijkbaar een soort van inzetruitje.
-
Dit weekend heb ik de door mij bestelde Avmz van Rivarossi opgehaald (de ICL-versie). Ik heb 'm gekocht, maar wat ik aantrof stelde mij teleur. Toen ik het voor mij bestemde model in de winkel uit de doos haalde om het te bekijken, zag ik een model met tal van vlekken, beschadigingen (krasjes, contactschade) en bekraste ramen. Uiteindelijk heb ik maar liefst vijf dozen moeten laten aanrukken voor ik een aanvaardbaar model in handen had. Het gaat hier wel om een aankoop van 50 euro.
Wat kan hier nou aan de hand zijn? Hebben anderen deze ervaring ook? Zo ken ik Rivarossi niet. Mijn VIRM-dubbeldekkers (Koningstrein, OV-chipkaart) zien er spic en span uit en dat geldt ook voor mijn Mat'46-ers, diverse elocs 1300 en de enkele goederenwagens die ik heb van dit merk. Rivarossi is één van de weinige merken die ik normaal gesproken eigenlijk ongezien durf te kopen. Maar goed dus dat ik dat ditmaal niet deed.
Groeten,
Arjen
-
Blijkbaar heeft niemand jouw ervaring ???
-
Helaas moet jouw ervaring ook delen;
putjes in de lak en kleine beschadigingen aan de raamranden.
Maar al klap op de vuurpijl was er stuk afgebroken wat los in de doos lag (waar geen ruimte is voor losse onderdelen).
Er valt buiten de luchtslangen en koppelingen ook niet veel aan te brengen. Handgrepen hoef je niet aan te brengen, die zijn meegegoten. Het bovendeel van de bak lijkt ook niet lekker aan te sluiten op het onderstel. (ik heb het model niet eens uit elkaar gehaald.)
Niet wat je mag verwachten bij dit vrij dure model...
-
Juist bij mij was de VIRM 4 Koningstrein een "maandagochtend" product. Inmiddels heb ik twee stellen in mijn handen gehad maar geen van tweeën was in perfectie conditie.
De slordigheden die ik heb geconstateerd waren: vingerafdruk in de lak, vegen op de ramen, afgebroken en zelfs niet in de doos aanwezige opstaptrede, putjes in de kap ter plaatse van de scheiding tussen bodem en kap, lakschade op de baanschuiver en een schuin gemonteerde loopas met als gevolg een uitgebogen draaistelframe.
Gelukkig was mijn winkelier erg behulpzaam om het e.e.a. in orde te maken. Maar voor ruim €330 toch een onplezierige ervaring.
-
De Hornby groep waar Rivarossi deel van is, is van 1 Chinese producent naar 15 producenten gegaan.
Die zullen niet allemaal even zorgvuldig produceren. ::)
Voorlopig koop ik geen producten meer van 1 van de merken van Hornby zonder dat ik zelf het product eerst goed bekeken heb.
-
De Hornby groep waar Rivarossi deel van is, is van 1 Chinese producent naar 15 producenten gegaan.
Hoe weet je dat? ???
-
Ik heb dit jaar voor wat ombouwprojecten 9 Rivarossi trams gekocht en de verschillen onderling waren al groot. Met name de afwerking van de onderdelen zijn wisselend zoals het niet ontbramen en zelfs kapotte onderdelen plaatsen. Ik heb draaistellen gehad waarin de wielen klem zaten omdat ze aan resten plastic bleven hangen en een motorhouder die scheef afgebroken zat of was gesmolten door een solderende chinees. Voor mij verder geen probleem om het op te lossen, maar heel netjes is het niet.
Verder heb ik al één motor moeten vervangen omdat hij in de motor liep te klapperen en kennelijk ergens wat los in zat. Aan een analoge trafo deed hij de motor het los aangesloten al raar. Wat ik wel erg jammer vind is dat de eerste serie een goede motor had en bij de 2e oplage ineens een andere motor zijn gaan gebruiken die digitaal extreme CV waardes vraagt om het rustig te laten lopen.
Ik kan natuurlijk alles terugbrengen voor garantie, maar doordat het via webshops in binnen en buitenland is gekocht, repareer ik het zelf wel. Is voor mij een deel van de hobby, maar ik kan mij voorstellen dat andere daar anders over denken. De trams zijn niet duur in aanschaf (90-130 euro) en dat compenseert het een beetje.
Groeten, Mark
-
Hoe weet je dat? ???
Dat heeft Hornby zelf bekend gemaakt, (http://www.express.co.uk/finance/city/538701/Hornby-models-posts-growing-profits) of het waar is kan ik niet bewijzen.
It has also been helped by increasing the number of its model rail manufacturers in China from one to 15 after it was hit by severe supply chain problems over the past couple of years.
Niet erg hoopgevend....
-
Dan zal het wel kloppen. Van één naar 15 fabrikanten is wel drastisch.
-
Spreid je wel de risico's
-
Even een vraag over de Rivarossi NS 1316 weet iemand of deze ook net als de Roco 1204 en 1219 afgezien van sound andere functies krijgt zoals cabineverlichting , rangeersein etc ?
-
Zover ik weet niet, de andere 1300en hadden dat ook niet.
-
de vorige 1300en hadden ook geen sound dus er is hoop ;D