Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Trix digital central control en lok control 2000 regeling door Leon Battelier
Vandaag om 15:24:27
Celeb's en modelspoor door Rinus H0
Vandaag om 15:21:01
Soldeerapparaat kopen, aanbevelingen? door eezacque
Vandaag om 15:15:44
S88 alleen signaal als de loc rijdt door Bert_Apd
Vandaag om 15:13:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 15:03:50
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door Duikeend
Vandaag om 14:53:23
Fleischmann Profi-rails, productie wordt gestaakt! door NS264
Vandaag om 14:49:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:27:29
Raadplaatje door Daan Neijenhuis
Vandaag om 14:23:18
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Joran
Vandaag om 14:21:56
VAM-materieel en de Roco nummers door HenkWinsum
Vandaag om 14:19:13
Verfraaien D-trein rijtuigen door Ronald69
Vandaag om 14:18:36
NS Modelbaan Amersveld 1999 - heden door JaJo
Vandaag om 14:12:07
Zware botsing met SNG-stel, 22-05-2020 door Erwin Lamens
Vandaag om 14:10:42
Nieuw in de winkel! door VAM65
Vandaag om 14:09:10
Prefo ET54/EB54 bouwpakket bouwen door ANDREUS
Vandaag om 14:09:09
Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door VAM65
Vandaag om 13:58:43
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
Vandaag om 13:55:47
VAM-overlaadstation, 3D door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:50:18
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:50:35
Littfinski keerlusmodule: Schakelt met één lok niet, wel met de anderen door hgr
Vandaag om 12:26:48
Verlichting bij pendeltreinen door Gerke
Vandaag om 12:00:43
Baan in Los Angeles door NS264
Vandaag om 11:55:55
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 11:52:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 11:17:43
Roco z21 verbinden met 10764 werkt niet! door St00mboy
Vandaag om 11:16:43
Roco wissels schakelen maar één kant op (DCC), maar analoog 14-16VAC beide kante door henk
Vandaag om 11:13:49
Station perron door Rob E.
Vandaag om 11:00:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:57:49
Rivarossi E424 oud model reparatie door Duizendpoot
Vandaag om 10:29:47
  

Auteur Topic: Rivarossi 2014 (h0)  (gelezen 64356 keer)

Gromit

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #30 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:28:55 »
@Chris,

Gevonden :-X De beruchte kleine lettertjes. Dat mag van mij de volgende keer iets groter/duidelijker.


Dat er verschillende subseries Mu zijn, wist ik al voor dat ik bestelde. Gelezen op de site van Martijn Hamam. (y) De site is altijd erg leuk en informatief om te lezen.
Ik heb al een Mu (Acme 50960) en de getoonde nummers zijn uit andere subseries. Daarom leken mij deze nummers/rijtuigen wel leuk. Wat mij betreft mogen het deze nummers/rijtuigen zijn/blijven.
mvg Just

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1011
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #31 Gepost op: 22 augustus 2014, 13:26:43 »
Aardig om te vermelden is nog dat het rijtuig wat nu wordt aangekondigd een combinatie lijkt te zijn van de verschillende MU-rijtuigen uit het assortiment van Rivarossi. Zo is het dak afkomstig van de eerder door Rivarossi uitgebracht NS-slaaprijtuigen. De wagenbak is gelijk aan die van de rijtuigen die door Rivarossi in FS uitvoering worden aangeboden: http://www.hornbyinternational.com/en/rivarossi/2622-fs-set-of-two-sleeping-cars-mu-type.html
Het nieuwe model is dus niet een remake van het oude NS model.

Martijn

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #32 Gepost op: 22 augustus 2014, 14:08:11 »
En dat maakt het dus beter?
Martijn

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1011
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #33 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:02:26 »


Niet beter, maar anders.

Het model wat ik in de kast heb staan is slaaprijtuig 51 84 72-70 512-9 4774 (Rivarossi 3592). Dat model heeft net als het origineel schortplaten want komt uit een andere subserie dan de rijtuigen die nu worden aangekondigd. Overigens klopt dat oude model ook niet 100%, maar dan kom je weer in de discussie wat je acceptabel vindt of niet.

Het punt wat ik wilde aanstippen is dat de nieuwe rijtuigen geen exacte herproductie zijn van de oude modellen met een ander nummer.

Martijn

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:13:10 »
Dat maakt het overwegen waar. Ik heb deze ook en de 3607 en dus de LSM versie.

Eigenlijk al te veel, maar ach, het is nog maar polsen he ;D

Martijn
Martijn

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1738
  • Roco Fccpps vriend
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #35 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:35:25 »
Komend weekend ook maar bestellen.

Wel leuk die nieuwe aankondigingen, maar is er nog nieuws over de Avmz?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #36 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:50:36 »
Dat is een goeie ja. Die staan hoger op mijn lijst.
Martijn

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17744
  • JULI-AUGUSTUS 2020!!!
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #37 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:51:59 »
Albert : Wat ik begrepen heb (maar onder voorbehoud) na de VIRM modellen, dus ergens aan het eind van het jaar.

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 337
  • NS TP Va (1994)
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #38 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:59:23 »
De 1316 wanneer wordt die ongeveer verwacht ?
Gelijkstroom 1:87 NS 1994

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17744
  • JULI-AUGUSTUS 2020!!!
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #39 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:06:38 »
De belofte, en dan met name belofte is gedaan voor eind 2014.

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 337
  • NS TP Va (1994)
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #40 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:10:46 »
Ok afwachten dus , hoop wel dat de het nr 1316 op de zijkant van de loc dicht tegen elkaar staat zoals het hoort op de fotos van neurenberg stonden ze iets uit elkaar
Gelijkstroom 1:87 NS 1994

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1295
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #41 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:15:23 »
Als ik de foto uit de mailing vergroot ziet ik dat er op de modellen twee nummers staan:
61 84 72-80 622-0  4815
61 84 72-71 328-7  4815

Ik neem aan dat dit een soort van proefmodellen zijn, want de combinatie van computernummer, CIWL-nummer en uitvoering klopt niet helemaal.
Overigens is het goed om te weten dat de 328 en 622 verschillende series rijtuigen afkomstig zijn. Kijk maar eens naar de verschillende draaistellen (die bij de twee modellen op de foto in de mailing ook verschillend zijn).

Martijn

Niet alleen de draaistellen.
Bij de 622 aan het gangpad thv de keuken heeft ook 1 klein raam minder dan de overige rijtuigen.
Daaraan was dit rijtuig al van veraf te herkennen.
Zie hier de 622 http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/kmooij_foto08_tn2.jpg 
Zie hier 1 van de andere https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot_2014_08_22_20_31_29_1.jpg

Mvg jamie diks

P.s voor nog meer foto's van deze rijtuigen zie hier pag 1 t/m 4 
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=17&t=2494&sid=f93813a78db4fa6cfd4a98bf4eec17db
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 20:38:23 door Jamie »

Will

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #42 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:31:59 »
Is er al meer bekend over de levering van de Kroningstrein?
De laatste kreet die ik hoorde was augustus, maar die is nu ook bijna voorbij.

Will

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #43 Gepost op: 22 augustus 2014, 22:51:47 »
Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht over het bestaan van verschillende series.
Door de verzamelnaam MU kan de indruk ontstaan dat alle rijtuigen aan elkaar gelijk zijn. Maar er zijn diverse subseries die van elkaar afwijken. De afwijkingen zitten niet alleen in de draaistellen, maar bijvoorbeeld ook de aanwezigheid van schortplaten, de vorm van de onderrand van de wagenbak, de positie van de roosters naast de rangeerderhandgreep in de zijwand, verdeling van de raamspijlen in het toiletraam etc.

Voor zover ik het kan zien zijn de twee het Rivarossi modellen gebaseerd op dezelfde wagenbak. Die laat aan de onderzijde van de wagenbak een oplopende lijn zien boven de draaistellen en een halfronde uitsparing bij de vulopening. Dit komt overeen met het uiterlijk van de 622.

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden een plaatje voor een vergelijking:


Maar goed. Het hangt er dus vanaf welk nummers er uiteindelijk uitgebracht worden door Rivarossi.
En het belangrijkste is hoe kritisch je bent over een model. De photoshop afbeelding toont een rijtuig dat onmiskenbaar een slaaprijtuig type MU is. Wil je alleen modellen die 100% conform de werkelijkheid zijn, dan moet je voor jezelf bedenken of je de rijtuigen wilt aanschaffen.

Martijn

Het bovenste rijtuig is van oorsprong een M. Deze rijtuigen hadden slechts twee bedden per compartiment (alleen 1e klas dus; single of double). In tegenstelling tot sommige jongere uitvoeringen hadden deze rijtuigen al airco. Ze reden voornamelijk in Italië.
NS heeft medio jaren negentig circa tien van deze wagens door Wagons Lits Oostende laten ombouwen tot MU, dus met drie bedden per compartiment (ook tweede klas mogelijk; touriste).

« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 23:01:34 door mDDM »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17744
  • JULI-AUGUSTUS 2020!!!
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #44 Gepost op: 23 augustus 2014, 00:16:30 »
kroningstrein binnen 3 weken. Verscheping is gaande.

bron : Overbeek