Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:31:23
Martin's geknoei met groen.. door bosje77
Vandaag om 16:26:48
Roco 2020, nieuws van de fabrikant door Bartje81
Vandaag om 16:20:44
Breedte divers Nederlands H0 materieel door Bartje81
Vandaag om 16:14:38
Bahnstrecke 5867 door Dave.......
Vandaag om 16:02:06
Depot + vervolg Vlieringen-2 door HRP
Vandaag om 15:34:28
Artitec CSA-1, stadsbus door Daan de leeuw
Vandaag om 14:42:46
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:38:55
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288 door VAM65
Vandaag om 14:24:41
Peco wisselmotor PL 10, hoe te temperen. door meino
Vandaag om 14:16:44
Flachdorf (430x100 cm) door bask185
Vandaag om 13:59:18
Nummerbordjes en schildjes NS 2400 H0 nog ergens verkrijgbaar? door VAM65
Vandaag om 13:56:33
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Gerco van Beelen
Vandaag om 13:52:17
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door spoor0
Vandaag om 13:46:04
Wat vragen over het bouwen van een spoordijkje door MOVisser
Vandaag om 13:38:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 13:36:19
Laag-Baarlo door Ronald Halma
Vandaag om 13:07:32
Frans diorama (Spoor 0e) door tijgernootje
Vandaag om 12:50:51
Mauritsburg (H0) door mcnjasper
Vandaag om 12:40:53
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 12:24:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 12:24:39
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 11:56:59
Frans loodsje et cetera door Ric
Vandaag om 11:55:12
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
Vandaag om 11:52:05
Digikeijs DR80015 Functiemappen door Bert_Apd
Vandaag om 11:12:53
Sluiting of stilstand, multimaus, tweetje en een beginner...... door Ronald Halma
Vandaag om 11:06:47
Ronald bouwt aan een echte Micro Layout! door Ronald Halma
Vandaag om 11:04:55
Gezocht: gemotoriseerd onderstel Piko, LGB voor zelfbouwproject door LGB
Vandaag om 10:03:40
Spanning aandrijfeenheid 36105 Piko door LGB
Vandaag om 10:03:14
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 09:59:55
  

Auteur Topic: Rivarossi 2014 (h0)  (gelezen 65496 keer)

Gromit

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #30 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:28:55 »
@Chris,

Gevonden :-X De beruchte kleine lettertjes. Dat mag van mij de volgende keer iets groter/duidelijker.


Dat er verschillende subseries Mu zijn, wist ik al voor dat ik bestelde. Gelezen op de site van Martijn Hamam. (y) De site is altijd erg leuk en informatief om te lezen.
Ik heb al een Mu (Acme 50960) en de getoonde nummers zijn uit andere subseries. Daarom leken mij deze nummers/rijtuigen wel leuk. Wat mij betreft mogen het deze nummers/rijtuigen zijn/blijven.
mvg Just

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1066
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #31 Gepost op: 22 augustus 2014, 13:26:43 »
Aardig om te vermelden is nog dat het rijtuig wat nu wordt aangekondigd een combinatie lijkt te zijn van de verschillende MU-rijtuigen uit het assortiment van Rivarossi. Zo is het dak afkomstig van de eerder door Rivarossi uitgebracht NS-slaaprijtuigen. De wagenbak is gelijk aan die van de rijtuigen die door Rivarossi in FS uitvoering worden aangeboden: http://www.hornbyinternational.com/en/rivarossi/2622-fs-set-of-two-sleeping-cars-mu-type.html
Het nieuwe model is dus niet een remake van het oude NS model.

Martijn

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2632
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #32 Gepost op: 22 augustus 2014, 14:08:11 »
En dat maakt het dus beter?
Martijn

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1066
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #33 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:02:26 »


Niet beter, maar anders.

Het model wat ik in de kast heb staan is slaaprijtuig 51 84 72-70 512-9 4774 (Rivarossi 3592). Dat model heeft net als het origineel schortplaten want komt uit een andere subserie dan de rijtuigen die nu worden aangekondigd. Overigens klopt dat oude model ook niet 100%, maar dan kom je weer in de discussie wat je acceptabel vindt of niet.

Het punt wat ik wilde aanstippen is dat de nieuwe rijtuigen geen exacte herproductie zijn van de oude modellen met een ander nummer.

Martijn

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2632
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2014, 15:13:10 »
Dat maakt het overwegen waar. Ik heb deze ook en de 3607 en dus de LSM versie.

Eigenlijk al te veel, maar ach, het is nog maar polsen he ;D

Martijn
Martijn

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1764
  • Roco Fccpps vriend
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #35 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:35:25 »
Komend weekend ook maar bestellen.

Wel leuk die nieuwe aankondigingen, maar is er nog nieuws over de Avmz?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2632
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #36 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:50:36 »
Dat is een goeie ja. Die staan hoger op mijn lijst.
Martijn

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17950
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #37 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:51:59 »
Albert : Wat ik begrepen heb (maar onder voorbehoud) na de VIRM modellen, dus ergens aan het eind van het jaar.

Corné81

  • Online Online
  • Berichten: 333
  • NS TP IVb (1986)
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #38 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:59:23 »
De 1316 wanneer wordt die ongeveer verwacht ?
Gelijkstroom 1:87 NS 1986

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17950
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #39 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:06:38 »
De belofte, en dan met name belofte is gedaan voor eind 2014.

Corné81

  • Online Online
  • Berichten: 333
  • NS TP IVb (1986)
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #40 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:10:46 »
Ok afwachten dus , hoop wel dat de het nr 1316 op de zijkant van de loc dicht tegen elkaar staat zoals het hoort op de fotos van neurenberg stonden ze iets uit elkaar
Gelijkstroom 1:87 NS 1986

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1370
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #41 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:15:23 »
Als ik de foto uit de mailing vergroot ziet ik dat er op de modellen twee nummers staan:
61 84 72-80 622-0  4815
61 84 72-71 328-7  4815

Ik neem aan dat dit een soort van proefmodellen zijn, want de combinatie van computernummer, CIWL-nummer en uitvoering klopt niet helemaal.
Overigens is het goed om te weten dat de 328 en 622 verschillende series rijtuigen afkomstig zijn. Kijk maar eens naar de verschillende draaistellen (die bij de twee modellen op de foto in de mailing ook verschillend zijn).

Martijn

Niet alleen de draaistellen.
Bij de 622 aan het gangpad thv de keuken heeft ook 1 klein raam minder dan de overige rijtuigen.
Daaraan was dit rijtuig al van veraf te herkennen.
Zie hier de 622 http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/kmooij_foto08_tn2.jpg 
Zie hier 1 van de andere https://images.beneluxspoor.net/bnls/Screenshot_2014_08_22_20_31_29_1.jpg

Mvg jamie diks

P.s voor nog meer foto's van deze rijtuigen zie hier pag 1 t/m 4 
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=17&t=2494&sid=f93813a78db4fa6cfd4a98bf4eec17db
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 20:38:23 door Jamie »

Will

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #42 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:31:59 »
Is er al meer bekend over de levering van de Kroningstrein?
De laatste kreet die ik hoorde was augustus, maar die is nu ook bijna voorbij.

Will

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #43 Gepost op: 22 augustus 2014, 22:51:47 »
Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht over het bestaan van verschillende series.
Door de verzamelnaam MU kan de indruk ontstaan dat alle rijtuigen aan elkaar gelijk zijn. Maar er zijn diverse subseries die van elkaar afwijken. De afwijkingen zitten niet alleen in de draaistellen, maar bijvoorbeeld ook de aanwezigheid van schortplaten, de vorm van de onderrand van de wagenbak, de positie van de roosters naast de rangeerderhandgreep in de zijwand, verdeling van de raamspijlen in het toiletraam etc.

Voor zover ik het kan zien zijn de twee het Rivarossi modellen gebaseerd op dezelfde wagenbak. Die laat aan de onderzijde van de wagenbak een oplopende lijn zien boven de draaistellen en een halfronde uitsparing bij de vulopening. Dit komt overeen met het uiterlijk van de 622.

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden een plaatje voor een vergelijking:


Maar goed. Het hangt er dus vanaf welk nummers er uiteindelijk uitgebracht worden door Rivarossi.
En het belangrijkste is hoe kritisch je bent over een model. De photoshop afbeelding toont een rijtuig dat onmiskenbaar een slaaprijtuig type MU is. Wil je alleen modellen die 100% conform de werkelijkheid zijn, dan moet je voor jezelf bedenken of je de rijtuigen wilt aanschaffen.

Martijn

Het bovenste rijtuig is van oorsprong een M. Deze rijtuigen hadden slechts twee bedden per compartiment (alleen 1e klas dus; single of double). In tegenstelling tot sommige jongere uitvoeringen hadden deze rijtuigen al airco. Ze reden voornamelijk in Italië.
NS heeft medio jaren negentig circa tien van deze wagens door Wagons Lits Oostende laten ombouwen tot MU, dus met drie bedden per compartiment (ook tweede klas mogelijk; touriste).

« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 23:01:34 door mDDM »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17950
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi 2014 (h0)
« Reactie #44 Gepost op: 23 augustus 2014, 00:16:30 »
kroningstrein binnen 3 weken. Verscheping is gaande.

bron : Overbeek