Klaas, dan kan ik je verder niet van dienst zijn, en zul je zelf opzoek moeten gaan naar meer informatie. Alles wat er over bekend is, is in deze draad al genoemd.
Het enige wat ik kan toevoegen is dat de blokscheidingen bestaan uit 2 (twee) isolaties in het rechterspoor op 15 mm achter elkaar, dit slechts om te voorkomen dat wielen secties kunnen doorverbinden.
ik ben er (gisterenavond) wel achter gekomen dat AL mijn decoders erop reageerden en ginge langzamer rijden, bij1 om 2 en 1 om 4 diodes.ze gingen patsboem langzamer rijden (40 denk ik), maar stopten wel niet op de stopsectie, en reden daarna weer op volle kracht door.
Ik ga Lenz toch maar eens mailen of ze zelf wel weten dat er zonder een BM2 of 3 ook langzaam gereden kan worden door 2 diodes kort te sluiten. Ben heel benieuwd wat daar de reaktie op wordt....
ABC is met een BM1 voor mij een vernaggeld signaal, oncontroleerbaar (juist bij Lenz), en met de BM2 of 3 een gestuurd signaal, dus gecontroleerd. Dat blijkt wel uit deze inmiddels tiende pagina.En voor wie het dan wil weten, maar niet van een nitwit (Maarten) afhankelijk wil zijn: waarom koop je dan zelf geen BM2 of zijn die al uit de handel ? Er valt niets aan te vernielen, het kapje kun er met gemak afklikken en er is niets ingegoten. Alles is open en bloot zichtbaar, behalve natuurlijk het inwendige van de IC's zelf en voor heel slimme jongens: misschien kun je de zachtwaar wel uitlezen
en behoudens die Ludmilla is het gedrag overal hetzelfde.