Als je inlogt krijg je opeens bonuspuntenkorting. Zal wel een soort opbouwkorting voor vaste klanten zijn. Omdat ik tot nu toe alleen een paar keer zaken bij Lippe heb besteld die hier niet zo gemakkelijk verkrijgbaar zijn, blijkt mijn korting tot op heden een hele euro te zijn, ongeacht de prijs van het product. Echte vaste klanten zullen dan wel aan de maximale korting van vijf procent of zoiets kunnen komen. Net als in Nederland.
Vraag me af wàt er allemaal verboden is. Als fabrikant kun je natuurlijk bepaalde eisen aan je afnemer stellen en afspraken maken. De fabrikant is uiteindelijk niet verplicht om te leveren en kan besluiten om een dealer niet meer te bevoorraden als hij zich niet aan de afspraken houdt. Ik krijg een beetje het idee dat dat nu aan het gebeuren is. Roco dwingt de afnemers voor een bepaalde prijs te verkopen.
Betere kansen voor de kleine winkelier die niet kan opboxen tegen de hoge kortingen die de groten krijgen bij de inkoop...goed beleid..
Hiermee zal in mijn ogen dus niet de kleine winkelier, maar Roco zelf de winnaar zijn,
"Bij Piko trekken ze de champagne" en "overstappen naar piko" zie ik staan in de laatste berichten. Uiterlijk enzo zal wel goed zitten, maar is het rijgedrag van Piko inmiddels ook goed? Noot: ik ben al tevreden als het identiek is aan het roco niveau van 20 jaar geleden :-)Reinout