Toch wel leuk om te zien dat Märklin nooit iets aan de motor kon doen en nu Roco komt opeens een stille motor in het model zet.
OnzinMärklin is al veel langer bezig om oudere modellen van een middenmotor te voorzien. De 189 en Taurus bijvoorbeeld.Bart
Er staat middenmotor, dat is niet hetzelfde Maar dan zijn er nog steeds geen assymetrische draaistellen en veel te dikke handgrepen. En ik ben erg benieuwd welk prijskaartje er aan zal hangen ten opzichte van de aangekondigde Roco, ik geloof er niets van dat hij met nieuwe techniek gunstiger geprijsd zal worden. Resumerend: het is de fraaiste serie-1200 tot nu toe, maar er is hoop op beter.
Ja dat bedoel ik is toch opvallend dat ze het al eerder konden maar schijnbaar de moeite niet vonden maar nu opeens kan het wel. Ze hadden het veel eerder al kunnen en in mijn ogen al moeten doen.
Geen een fabrikant gaat roepen en publiceren dat de aandrijving wordt aanpast en gaat het dan niet doen.Ook niet om de concurrentie een hak te zetten. Marklin projecten lopen meestal al een aantal jaar voor dat het dan eindelijk op de markt komt. De roep om een aanpassing van de koffiemolen is er al een tijdje en enige tijd geleden blijkbaar opgepakt en nu eindelijk uitgevoerd. Dit is een kostbare aanpassing, dus er moet geld en draagvlak binnen een organisatie voor beschikbaar zijn.