Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
Vandaag om 11:20:11
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 11:15:07
23 augustus modelspoorbeurs Houten door ex-DR V100
Vandaag om 11:12:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 10:12:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 09:58:42
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Wat was jullie allereerste loc? door Fleischmann-H0-Fanaat
Vandaag om 09:48:03
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 08:50:13
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 01:01:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe? door hmmglaser
07 August 2025, 23:33:02
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door Ronald Halma
07 August 2025, 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
07 August 2025, 23:00:48
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
07 August 2025, 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
07 August 2025, 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
07 August 2025, 21:10:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
07 August 2025, 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
07 August 2025, 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
07 August 2025, 19:19:58
US diorama in H0 door wob
07 August 2025, 16:57:23
Rijnstraat door Gerco van Beelen
07 August 2025, 16:44:29
  

Auteur Topic: Märklin h0, NS 1200  (gelezen 4899 keer)

lokpaint

  • Gast
Märklin h0, NS 1200
« Gepost op: 14 January 2014, 10:16:56 »
Toch wel leuk om te zien dat Märklin nooit iets aan de motor kon doen en nu Roco komt opeens een stille motor in het model zet.

Onzin

Märklin is al veel langer bezig om oudere modellen van een middenmotor te voorzien. De 189 en Taurus bijvoorbeeld.

Bart
« Laatst bewerkt op: 14 January 2014, 11:37:32 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6441
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #1 Gepost op: 14 January 2014, 10:28:47 »
Bart,
Dat klopt niet helemaal.
De laatste NS 1200 serie van Marklin komt uit de tijd dat Marklin al reeds bezig was met het plaatsen van middenmotors in nieuwe modellen.
En de betreffende 1200 was toen een nieuwe ontwikkeling.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22522
Re: Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #2 Gepost op: 14 January 2014, 10:42:55 »
Maar op een bestaand (Amerikaans) onderstel.
Blijft het feit dat Mätrix het al die tijd niet nodig vond de aandrijving aan te passen en dat dat nu opeens wel kan.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #3 Gepost op: 14 January 2014, 11:08:09 »
Onzin

Märklin is al veel langer bezig om oudere modellen van een middenmotor te voorzien. De 189 en Taurus bijvoorbeeld.

Bart
Ja dat bedoel ik is toch opvallend dat ze het al eerder konden maar schijnbaar de moeite niet vonden maar nu opeens kan het wel. Ze hadden het veel eerder al kunnen en in mijn ogen al moeten doen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #4 Gepost op: 14 January 2014, 11:26:18 »
Er staat middenmotor, dat is niet hetzelfde ;D
Maar dan zijn er nog steeds geen assymetrische draaistellen en veel te dikke handgrepen. En ik ben erg benieuwd welk prijskaartje er aan zal hangen ten opzichte van de aangekondigde Roco, ik geloof er niets van dat hij met nieuwe techniek gunstiger geprijsd zal worden.

Resumerend: het is de fraaiste serie-1200 tot nu toe, maar er is hoop op beter.

Prijskaartje is al bekend hoor:

329,95 EUR inkl. Mwst.
Unverb. Preisempfehlung

Praktijk is dus 296,96 en wellicht nog wat goedkoper bij voorbestelling.....

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #5 Gepost op: 14 January 2014, 11:38:48 »
Beste allen,

Deze berichten zijn afgesplitst uit het Roco 2014 draadje. Graag hier verder gaan als je de Marklin NS1200 wilt bespreken.

Gr, Bert

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #6 Gepost op: 14 January 2014, 12:24:19 »
Hmmmmm, blijkbaar afgesplitst ineens.....

Wel jammer dat het nu niet meer klopt, want ik sprak in mijn geval over de TRIX 1200 in relatie tot de Roco 1200 en niet de pukkeltjesspoor variant (is ook appels met peren vergelijken....)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #7 Gepost op: 14 January 2014, 12:30:08 »
Dan start je een draadje waarin je de Roco 1200 vergelijkt met de Marklin 1200.

Gr, Bert

lokpaint

  • Gast
Re: Re: Roco h0, NS 1200
« Reactie #8 Gepost op: 14 January 2014, 15:26:21 »
Ja dat bedoel ik is toch opvallend dat ze het al eerder konden maar schijnbaar de moeite niet vonden maar nu opeens kan het wel. Ze hadden het veel eerder al kunnen en in mijn ogen al moeten doen.

Hoi

Zijn ze ook pas ongeveer 2 jaar geleden mee begonnen  ::)

En dat de 1200 zo laat volgt doen ze alleen maar om de DC rijders te pesten. 8)
Die maken zich er namelijk druk om.  :(
Die hebben nu allemaal spijt dat ze een koffiemolen in de kast hebben staan, die ze toen blijkbaar goed genoeg vonden.

Bart
« Laatst bewerkt op: 14 January 2014, 15:27:52 door Lokpaint »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22522
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #9 Gepost op: 14 January 2014, 15:51:09 »
Dat klopt. Waar niet beter is, houdt het op. Om die reden is het hier wel altijd bij twee exemplaren gebleven en altijd uit de dump.
Maar binnenkort is er dus wel beter. We zijn benieuwd. Voldoet de een of de ander, dan heb ik daar wel de hoofdprijs voor over.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #10 Gepost op: 14 January 2014, 15:55:11 »
Ach, voordeel van de koffiemolen is dan wel weer dat er geen soundmodule in hoeft  ;D
Bij mij mag ie in ieder geval blijven, vind het een mooi ding!

Peter54

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #11 Gepost op: 15 January 2014, 15:16:41 »
Ben benieuwd naar de geluidsniveau's met de middenmotor icm de metalen 1200-kast.
Overigens hebben ze voor de plaatjes in de nieuwighedenfolder de bestaande 3712x serie gebruikt: duidelijk te zien aan de doorkijk tussen de bak en het niet-motordraaistel.
Dus ben benieuwd in hoeverre dit idd een in 2014 leverbare nieuwigheid zal zijn, of alleen een reactie op Roco.
Heb ik een aankondiging van levertijden gemist?

Peter  (een (redelijk) trouwe Märklin-1200-volger  ;D)


een goed (modelbaan)plan vandaag is beter dan een perfect (modelbaan)plan morgen

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #12 Gepost op: 15 January 2014, 16:41:57 »
Geen een fabrikant gaat roepen en publiceren dat de aandrijving wordt aanpast en gaat het dan niet doen.
Ook niet om de concurrentie een hak te zetten. Marklin projecten lopen meestal al een aantal jaar voor dat het dan eindelijk op de markt komt. De roep om een aanpassing van de koffiemolen is er al een tijdje en enige tijd geleden blijkbaar opgepakt en nu eindelijk uitgevoerd. Dit is een kostbare aanpassing, dus er moet geld en draagvlak binnen een organisatie voor beschikbaar zijn.

De nieuwe plaatjes zijn gewoon fotosoep van bestaande plaatjes.

De nieuwtjes zijn nog zo vers, dat een levertijden lijst spoedig zal volgen.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2886
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #13 Gepost op: 15 January 2014, 21:53:18 »
De laatste Märklin 1200, de NVBS-variant (1254), voldeed in mijn ogen al veel beter dan de eerdere varianten. Hij loopt mooier en heeft bovendien full-sound. Deze variant is bij mijn weten niet in tweerail uitgebracht, wat op zich jammer is omdat dat de mogelijkheid tot kapwissel beperkt. Zelf heb ik de kap geruild met de 1211 (grijsgeel post-reno), die nu naar volle tevredenheid rondrijdt. Zou ik het helemaal goed willen doen, dan zou ik dat ook met de draaistellen moeten doen vanwege de gele trapjes op de 1254, maar dat is nog niet gebeurd. Ik ben benieuwd waarmee Roco komt. Ik denk niet dat de verbetering dusdanig is, dat er nog een post-reno grijsgeel exemplaar bijkomt hier.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • Modelspoor is emotie...
Re: Märklin h0, NS 1200
« Reactie #14 Gepost op: 16 January 2014, 11:29:13 »
Geen een fabrikant gaat roepen en publiceren dat de aandrijving wordt aanpast en gaat het dan niet doen.
Ook niet om de concurrentie een hak te zetten. Marklin projecten lopen meestal al een aantal jaar voor dat het dan eindelijk op de markt komt. De roep om een aanpassing van de koffiemolen is er al een tijdje en enige tijd geleden blijkbaar opgepakt en nu eindelijk uitgevoerd. Dit is een kostbare aanpassing, dus er moet geld en draagvlak binnen een organisatie voor beschikbaar zijn.

Het zou me niet verbazen als dit een gevolg is van de nieuwe bezems van de Simba-Dickie groep die een beetje af willen van het verstokte conservatieve aandrijfconcept waar M* nu al decennia mee behept is en waar in toenemende mate kritiek op is...

Grtz,
Rob
Tbinnebarretije…