Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Railpassie
Vandaag om 22:51:35
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
Vandaag om 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
Vandaag om 21:43:57
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Eric B
Vandaag om 21:43:35
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 21:25:56
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:14:40
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 21:11:55
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:11:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 20:02:43
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
Vandaag om 19:17:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
Vandaag om 18:15:23
Lima plan E bankjes door klusser
Vandaag om 18:02:28
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 17:26:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
Vandaag om 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
Vandaag om 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
Vandaag om 13:06:06
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 12:56:42
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door robin binsbergen
Vandaag om 12:39:39
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
  

Auteur Topic: Exacttrain 2014 (h0)  (gelezen 30944 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2869
  • Twentelijn 1968-1980
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #15 Gepost op: 26 January 2015, 11:53:34 »
Zo jammer dat die Hondekop-4 nu weer bij een stel beginners terechtkomt. Die moeten weer eerst uitvinden hoe je zo'n ding maakt, aandrijving en motortje maken dat betrouwbaar is, alles ontdekken... Eindigen we straks weer met een goedbedoeld experiment dat een handjevol mensen koopt, teleurgesteld is, dat hier meldt en hop, weg klandizie. Niemand blij. Kan er geen ervaren bedrijf dat viertje maken? Ik nodig Artitec alsnog van harte uit het viertje netjes in elkaar te zetten. Ik wil er wel twee in mijn tp.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #16 Gepost op: 26 January 2015, 11:58:07 »
Je hebt de discussie kennelijk niet gevolgd...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22496
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #17 Gepost op: 26 January 2015, 12:10:25 »
Wat heeft 1200blauw dan gemist?
Volgens mij zou dit de eerste keer zijn dat de heren achter Exacttrain onder eigen verantwoordelijkheid een aangedreven model laten produceren. De ervaring leert dat een aangedreven model weer een apart leerproces voor een bedrijf is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
  • Nooit uitgeklust....
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #18 Gepost op: 26 January 2015, 12:14:48 »
Denk dat de heren voldoende ervaring hebben opgebouwd bij oa LSM. Dus helemaal nieuw is het niet en beginners zijn het ook niet.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4247
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #19 Gepost op: 26 January 2015, 12:26:09 »
Merkwaardige redenering. Dus 'nieuwe' fabrikanten mogen zich hier niet aan wagen? Überhaupt niet of omdat het de hondekop is? Waar moeten ze dan mee beginnen? Een drieassig locomotiefje?

Ik denk dat de heren heel goed op de hoogte zijn van de eisen die menig modelspoorder stelt. Of ze dat gaan halen is hun bedrijfsrisico. Bovendien, Artitec is ook ergens begonnen toch?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #20 Gepost op: 26 January 2015, 12:30:03 »
Je hebt de discussie kennelijk niet gevolgd...

En deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren!

Gr, Bert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5335
  • Team Mitropa - OHMB
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #21 Gepost op: 26 January 2015, 12:37:02 »
Een trein aandrijven is niet zo heel moeilijk, als ik zie hoe goed een Lima HK4 al loopt met een Roco-Br215 draaistel en de loading motor uit een oude videorecorder. Maar zaken als afwerking van de mal (gietnaden), zuiverheid van het spuitwerk en opschriften, materiaalgebruik (korrelig kunststof, snel oxiderend goedkoop zamac) en pasvorm van bv ingezette ruiten zijn veel belangrijker. Maar bovenal is het merkwaardig wat zich achter de schermen rond vermeende rechten op tekeningen heeft afgespeeld. Ik zeg dit op persoonlijke titel, maar de achtergrond van een ontwerp weegt voor mij wel degelijk, in een eerder geval is dat ook zeer terecht gebleken. Ik ben dus wat terughoudend in mijn enthousiasme.
RETROBAHN A.G.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #22 Gepost op: 26 January 2015, 15:35:34 »
Maar bovenal is het merkwaardig wat zich achter de schermen rond vermeende rechten op tekeningen heeft afgespeeld.

Ik herhaal nogmaals: deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren!
Andere referenties en berichten betreffende dit verhaal gaat voortaan rechtstreeks de zamboni door..

Gr, Bert

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #23 Gepost op: 26 January 2015, 15:36:34 »
Stel je voor dat het ontbreken van een naad in de neus niet past bij de gangbare Piko tweetjes....  :-X
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #24 Gepost op: 26 January 2015, 15:43:43 »

Oef!  ;D  ;D

Gerard
« Laatst bewerkt op: 26 January 2015, 17:35:24 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop. »

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9399
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #25 Gepost op: 26 January 2015, 15:46:41 »
Grappig, een 3D tekening aankaarten als nieuw en in de prijslijst zetten dat het 2016 wordt  ???

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #26 Gepost op: 26 January 2015, 16:19:54 »
 ;D ... dat duurt inderdaad nog wel even. Maar ja, we hebben al vaker op een zelfde manier de HK4 aangekondigd gezien en het is er nog niet van gekomen. Losse wagentjes in China laten produceren is een ding, maar een treinstel uitbrengen met de hele service (garantie, onderdelen, etc.) er omheen is een tweede. Kijk maar eens hoe een gerenomeerd bedrijf als Artitec door schade en schange wijs is geworden.

Eerst zien (en meer dan een 3D plaatje ... die kan ook ook in elkaar flanzen) en dan geloven.

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 694
  • DCC 1:87 NS (1996)
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #27 Gepost op: 26 January 2015, 16:21:17 »
Mag hopen dat er geen naad in de neus zit ::)
Gelijkstroom 1:87 NS(1981)