Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rail away door Mark D.
Vandaag om 08:25:17
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 08:21:55
Piko blauwe 1000 door VAM65
Vandaag om 07:56:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 07:29:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:29:56
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door Lucien
Vandaag om 07:22:19
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Frank 123
Vandaag om 06:54:14
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ben
Vandaag om 05:57:51
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
  

Auteur Topic: Exacttrain 2014 (h0)  (gelezen 32866 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2950
  • Twentelijn 1968-1980
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #15 Gepost op: 26 January 2015, 11:53:34 »
Zo jammer dat die Hondekop-4 nu weer bij een stel beginners terechtkomt. Die moeten weer eerst uitvinden hoe je zo'n ding maakt, aandrijving en motortje maken dat betrouwbaar is, alles ontdekken... Eindigen we straks weer met een goedbedoeld experiment dat een handjevol mensen koopt, teleurgesteld is, dat hier meldt en hop, weg klandizie. Niemand blij. Kan er geen ervaren bedrijf dat viertje maken? Ik nodig Artitec alsnog van harte uit het viertje netjes in elkaar te zetten. Ik wil er wel twee in mijn tp.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #16 Gepost op: 26 January 2015, 11:58:07 »
Je hebt de discussie kennelijk niet gevolgd...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22734
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #17 Gepost op: 26 January 2015, 12:10:25 »
Wat heeft 1200blauw dan gemist?
Volgens mij zou dit de eerste keer zijn dat de heren achter Exacttrain onder eigen verantwoordelijkheid een aangedreven model laten produceren. De ervaring leert dat een aangedreven model weer een apart leerproces voor een bedrijf is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8611
  • Nooit uitgeklust....
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #18 Gepost op: 26 January 2015, 12:14:48 »
Denk dat de heren voldoende ervaring hebben opgebouwd bij oa LSM. Dus helemaal nieuw is het niet en beginners zijn het ook niet.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4311
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #19 Gepost op: 26 January 2015, 12:26:09 »
Merkwaardige redenering. Dus 'nieuwe' fabrikanten mogen zich hier niet aan wagen? Überhaupt niet of omdat het de hondekop is? Waar moeten ze dan mee beginnen? Een drieassig locomotiefje?

Ik denk dat de heren heel goed op de hoogte zijn van de eisen die menig modelspoorder stelt. Of ze dat gaan halen is hun bedrijfsrisico. Bovendien, Artitec is ook ergens begonnen toch?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #20 Gepost op: 26 January 2015, 12:30:03 »
Je hebt de discussie kennelijk niet gevolgd...

En deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren!

Gr, Bert

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5443
  • Team Mitropa - OHMB
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #21 Gepost op: 26 January 2015, 12:37:02 »
Een trein aandrijven is niet zo heel moeilijk, als ik zie hoe goed een Lima HK4 al loopt met een Roco-Br215 draaistel en de loading motor uit een oude videorecorder. Maar zaken als afwerking van de mal (gietnaden), zuiverheid van het spuitwerk en opschriften, materiaalgebruik (korrelig kunststof, snel oxiderend goedkoop zamac) en pasvorm van bv ingezette ruiten zijn veel belangrijker. Maar bovenal is het merkwaardig wat zich achter de schermen rond vermeende rechten op tekeningen heeft afgespeeld. Ik zeg dit op persoonlijke titel, maar de achtergrond van een ontwerp weegt voor mij wel degelijk, in een eerder geval is dat ook zeer terecht gebleken. Ik ben dus wat terughoudend in mijn enthousiasme.
RETROBAHN A.G.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #22 Gepost op: 26 January 2015, 15:35:34 »
Maar bovenal is het merkwaardig wat zich achter de schermen rond vermeende rechten op tekeningen heeft afgespeeld.

Ik herhaal nogmaals: deze discussie gaan we hier niet opnieuw voeren!
Andere referenties en berichten betreffende dit verhaal gaat voortaan rechtstreeks de zamboni door..

Gr, Bert

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2520
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #23 Gepost op: 26 January 2015, 15:36:34 »
Stel je voor dat het ontbreken van een naad in de neus niet past bij de gangbare Piko tweetjes....  :-X
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1283
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #24 Gepost op: 26 January 2015, 15:43:43 »

Oef!  ;D  ;D

Gerard
« Laatst bewerkt op: 26 January 2015, 17:35:24 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop. »

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9397
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #25 Gepost op: 26 January 2015, 15:46:41 »
Grappig, een 3D tekening aankaarten als nieuw en in de prijslijst zetten dat het 2016 wordt  ???

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #26 Gepost op: 26 January 2015, 16:19:54 »
 ;D ... dat duurt inderdaad nog wel even. Maar ja, we hebben al vaker op een zelfde manier de HK4 aangekondigd gezien en het is er nog niet van gekomen. Losse wagentjes in China laten produceren is een ding, maar een treinstel uitbrengen met de hele service (garantie, onderdelen, etc.) er omheen is een tweede. Kijk maar eens hoe een gerenomeerd bedrijf als Artitec door schade en schange wijs is geworden.

Eerst zien (en meer dan een 3D plaatje ... die kan ook ook in elkaar flanzen) en dan geloven.

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DCC 1:87 NS (1996)
Re: h0 - Exacttrain 2014
« Reactie #27 Gepost op: 26 January 2015, 16:21:17 »
Mag hopen dat er geen naad in de neus zit ::)
Gelijkstroom 1:87 NS(1981)