Hoe zie jij dan via ertms dat er wat voor je zit,het enige wat ik daar kan zien is tot hoe ver mijn rijweg doorloopt. Ik ben wel benieuwd hoe dat routelint werkt, bij bediende seinen kan ik me wel wat voorstellen,die kun je via tableau van de trdl schakelen,maar P-seinen?
Routelint zou wel wat toegevoegde waarde hebben op het EZR (energie zuinig rijden).Hierdoor hoef je niet steeds af te remmen naar een geel zijn.Maar dan vind ik ERTMS een veel beter en veiliger systeem.Die geeft precies aan of er iets voor je zit en mag je ook vanuit gaan.Laten ze dat maar heel snel invoeren!!
ATB NG + VV is beter, betrouwbaarder en veiliger.
Ik denk dat routelint z'n gegevens direct uit TROTS haalt ( http://nl.wikipedia.org/wiki/TROTS ), welke de opvolger is van TNV (treinnummervolgsysteem). Feitelijk maakt het gebruik van dezelfde gegevens als TVN dat doet, maar het kan daarnaast nog veel meer en sluit het ook aan op ERTMS/ETCS.Groetjes,Emiel
Level 1 op de Havenspoorlijn (met seinen) waardeloos, updates krijg je per balise, verbeterd het seinbeeld kun je netjes blijven remmen (lekker voor energie verbruik en tijd) verslechterd het seinbeeld heb je niks in de gaten tot je weer een balise passeert.
Dat is niet een ETCS probleem, dat is een probleem met een implementatie keuze.ETCS kent namelijk behalve balises ook de mogelijkheid een loop aan te leggen. Hiermee kan een trein continue van updates voorzien worden.Het is echter goedkoper alleen balises neer te leggen. Op plaatsen waar vaak het seinbeeld verbeterd nadat een trein het blok is ingereden kun je alsnog een loop neerleggen.Het systeem kan het wel, maar blijkbaar wil men het niet.