Citaat van: blackbird op 27 March 2013, 17:30:00Vraagje van mijn kant aan de machinist.Dienstregelingen van bijzondere ritten worden soms wel en soms niet aangekondigd op diverse fora's.Weet iemand wat de regels zijn, mag zo'n DRGL nu wel of niet gepubliceerd worden?Eigenlijk is het pure bedrijfsinformatie, waar een buitenstaander eigenlijk niets mee te maken heeft, tenzij reizigers van de trein gebruik maken.
Vraagje van mijn kant aan de machinist.Dienstregelingen van bijzondere ritten worden soms wel en soms niet aangekondigd op diverse fora's.Weet iemand wat de regels zijn, mag zo'n DRGL nu wel of niet gepubliceerd worden?
Maar echt een commercieel belang zit er ook niet aan, dus ik snap niet zo waarom daar zo moeilijk over gedaan wordt. 't Is niet zo dat een andere vervoerder snel die rit inpikt zodra je hem publiceert.- Peter
Het zal vast zo zijn dat het interne bedrijfsgegevens zijn, maar nogmaals, er zit geen commercieel belang aan vast.Als mijn werkgever (mobiele telefonie) met een actie komt, dan reageert de concurrentie binnen een week. Als dat soort informatie eerder naar buiten zou komen, zou dat dus financieel gezien een ramp zijn. Dat heb je met dienstregelingen niet.Dat er andere redenen zijn om ze geheim te houden, daar kan ik inkomen, maar "het is intern" vind ik weinig steekhoudend.- Peter
Je gaat uit Peter van het idee dat je recht hebt op informatie.
Als ik een trein huur omdat ik een bruiloft wil vieren en ik vind dat daar geen foto's van moeten worden gemaakt door derden, wie ben je als fotograaf dan om daar dan moeilijk over te doen?