Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 18:49:54
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
Vandaag
om 18:47:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:33:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
Vandaag
om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
marco
Vandaag
om 18:06:22
Wat was jullie allereerste loc?
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:04:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 17:54:58
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:17:49
Nederlandse trams in HO tijdperk 3
door
Bart van der Meer
Vandaag
om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 17:13:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:10:54
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:41:52
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
FransW
Vandaag
om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
FransW
Vandaag
om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
MarcNL
Vandaag
om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
NS264
Vandaag
om 14:49:58
Vitrinekast
door
Hasenwald
Vandaag
om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Ben
Vandaag
om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen
door
Eric B
Vandaag
om 13:02:12
Da's Daz 2
door
Keska
Vandaag
om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101
door
bellejt
Vandaag
om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
RobbertJan
Vandaag
om 10:55:10
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
martijnhaman
Vandaag
om 10:34:01
Bauarbeiten im gange
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:32:05
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:48:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
Piko 2014 (G-h0-TT-N)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
Omlaag
Auteur
Topic: Piko 2014 (G-h0-TT-N) (gelezen 100553 keer)
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3708
N Spoor Freak
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #255 Gepost op:
14 December 2014, 19:45:20 »
Vanmiddag maar even een Railmagazine gehaald (van december), staat een mooi verslag in van de bruine NS 2297 van Piko n-spoor in
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8491
Spoor N
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #256 Gepost op:
14 December 2014, 23:08:02 »
Bij een 2200 denk ik vooral aan plan E als reizigersmaterieel al is de rest ook niet verkeerd. Een Piko blokkendoos in 2015? Graag
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #257 Gepost op:
14 December 2014, 23:10:57 »
Ik heb Piko zojuist een mail gestuurd, met het verzoek de demper zo te ontwerpen, dat hij op het oer model over de uitlaatmond geklikt kan worden.
Scheelt ze qua kap ontwerp/aanpassing, maar maakt het ook mogelijk de 2297 zelf naar believen met demper uit te rusten.
Gelogd
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8491
Spoor N
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #258 Gepost op:
14 December 2014, 23:28:05 »
En dat heeft nog zin als in de komende dagen al de rode met demper uitgeleverd wordt? Het lijkt me dat ze dat zelf ook bedacht hebben, op de onderdelenlijst is de uitlaat ook een los onderdeel. Anders is het wat knutselen maar het zal geen moeite zijn om ze te wisselen.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5386
Modelspoor is emotie...
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #259 Gepost op:
15 December 2014, 04:13:19 »
Probleem is alleen dat wanneer je een demper zou kunnen zetten op het dak van de bruine 2287 je weer een probleem hebt met het seinbeeld. En dat beperkt dan weer de inzet van je loc qua tijdsbeeld ( of je moet gelijk met de bestelling van je demper ook nieuwe verlichtingsprintjes bestellen met een .: seinbeeld. Ben je ook gelijk een klap geld kwijt en je moet gaan lopen solderen
) Rijst de vraag wat handig is: gewoon nog wat geduld hebben en wachten op de gewenste versie die ZEKER zal gaan komen of het hierboven geschetste scenario...
Grtz,
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Daafs128
Offline
Berichten: 233
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #260 Gepost op:
15 December 2014, 07:08:56 »
Hopelijk maakt PIKO in 2015 een betaalbare blokkkendoos
David
Gelogd
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #261 Gepost op:
15 December 2014, 07:22:30 »
Dat er ook een bruine 2200 met demper komt is pas afgelopen zondag hier voor het eerst gemeld en zaterdag heb ik juist net mijn 1e 2297 gekocht.
Ik hink qua baan tijdperk een beetje op 2 gedachten.
De eerste: eind jaren 50.
Met bruine oer 2200, de Mesu 2000 (indien nog verkrijgbaar en nu net DE reden voor dit tijdperk), de groene bloedneus Hondekop en de groen/creme Hondekop.
De tweede: eind jaren 60/begin jaren 70.
Met bruine 2200 met demper, groene Hondekop en gele Hondekop.
Probleem is hierbij eigenlijk dat bij de 1e variant de 2 groene Hondekoppen goed samen gereden kunnen hebben, maar bij de 2e variant in mijn beleving de groen/creme en gele Hondekop niet. De gele samen met een groen/creme plus reclamebanen wel, maar die versie is niet uitgebracht.
Is er ergens bekend welke Hondekop versies er nog meer gaan komen?
Met vriendelijke groet,
Michel
«
Laatst bewerkt op: 15 December 2014, 07:26:52 door Michel van den Hof
»
Gelogd
Besselspoor
Offline
Berichten: 5335
Team Mitropa - OHMB
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #262 Gepost op:
15 December 2014, 09:14:23 »
Groen/creme hondekoppen kunnen prima samen met gele hoor, ze hadden echt niet allemaal blauwe reclamebanen, zeker niet in de beginjaren van de 'vergeling'.
Als je de jaren '50 wil uitbeelden zou ik trouwens alleen voor bloedneus-hondekoppen gaan, de creme snor is een jaren '60 uitvinding, uit m'n hoofd 1962 als ik het me goed herinner (heeft iemand ff dat boek binnen handbereik
)
Gelogd
RETROBAHN A.G.
mpol
Offline
Berichten: 389
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #263 Gepost op:
15 December 2014, 17:00:30 »
Piko is lekker bezig
grt,
Marcel
Gelogd
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #264 Gepost op:
15 December 2014, 18:27:24 »
Hebben bloedneus en geel samen gereden? Geel is vanaf 1968 toch? Vanaf wanneer geel/grijs 2200?
Met vriendelijke groet,
Michel
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2514
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #265 Gepost op:
15 December 2014, 19:27:53 »
Citaat van: Michel van den Hof op 15 December 2014, 18:27:24
Hebben bloedneus en geel samen gereden?
Alleen tussen 1995 en 1997
Citaat van: Michel van den Hof op 15 December 2014, 18:27:24
Geel is vanaf 1968 toch?
Ja, en de laatste bloedneus kreeg in 1967 de creme snor.
Citaat van: Michel van den Hof op 15 December 2014, 18:27:24
Vanaf wanneer geel/grijs 2200?
Vanaf 1971 met grijze bodem, vanaf 1972 met gele bodem.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Besselspoor
Offline
Berichten: 5335
Team Mitropa - OHMB
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #266 Gepost op:
15 December 2014, 19:29:18 »
Voorjaar '68 kwam de laatste bloedneus in revisie, dus die heeft geen geel gezien. De eerste geel/grijzegrijze 2400 vermoed ik in '69, maar ik heb geen bewijs
Gelogd
RETROBAHN A.G.
dh3201
Offline
Berichten: 2514
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #267 Gepost op:
15 December 2014, 19:55:47 »
Voor de 2400 gelden dezelfde jaren als de 2200: vanaf 1971 met grijze bodem, vanaf 1972 met gele bodem.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #268 Gepost op:
15 December 2014, 20:36:40 »
Dank je wel dh3201.
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #269 Gepost op:
15 December 2014, 22:42:09 »
2416 was de eerste gehuisstijlde 2400 in 1971 met grijze voetplaat. Het laatste groene Hondekoptweetje 350 werd in 1980 geel.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
Piko 2014 (G-h0-TT-N)