Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€172.50
Per saldo:
€-77.50
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Eerste kennismaking
door
Reinier Z.
24 januari 2021, 23:58:40
Wim Mesu NS 600/2000 in 0
door
roadster36
24 januari 2021, 23:49:53
Raadplaatje
door
GerardvV
24 januari 2021, 23:41:27
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
door
FritsT
24 januari 2021, 23:39:04
Roco NS 200/300 Sik groen, model 2020, bedrijfsnummer 288
door
Edsko Hekman
24 januari 2021, 23:30:35
Artitec in NOS journaal: 'Naar China verzenden is makkelijker'
door
Hans van de Burgt
24 januari 2021, 23:16:54
Diodeschakeling met stroomdetectie
door
Klaas Zondervan
24 januari 2021, 23:15:09
De Wadlander, een eilandbaan.
door
Noordernet
24 januari 2021, 23:09:45
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
hansberekvam
24 januari 2021, 23:09:42
Piko 2021, nieuws van de fabrikant
door
Spoors
24 januari 2021, 23:06:18
Model loco/DJH
door
Andries
24 januari 2021, 22:50:02
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
door
bosje77
24 januari 2021, 22:48:21
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
raymond erdtsieck
24 januari 2021, 22:34:44
Kellerstein; een nieuwe baan in H0
door
tuurtje
24 januari 2021, 22:33:05
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Carl
24 januari 2021, 22:29:05
De bouw van Schellenbach
door
Martin Domburg
24 januari 2021, 22:23:32
De knutsels van een badeend
door
Modellbahnwagen
24 januari 2021, 22:22:33
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
24 januari 2021, 22:21:37
BNLS-Werkspoor - NS 20 Kameel van Kleinspoor (en Artitec)
door
Robkop
24 januari 2021, 22:21:33
Lofzang op een Fleischmann BR 01
door
Ferdinand Bogman
24 januari 2021, 22:15:43
roco centrale 10761
door
Reinier Z.
24 januari 2021, 22:01:09
Hall sensoren type 49E
door
AlbertG
24 januari 2021, 21:51:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
24 januari 2021, 21:47:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
St00mboy
24 januari 2021, 21:34:41
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
24 januari 2021, 21:30:52
DAF YA 616 met M114 Houwitser
door
TEE-RAM
24 januari 2021, 21:26:34
PCC’s en andere trams voor Delft, h0
door
GerardvV
24 januari 2021, 21:10:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
BrightonBelle
24 januari 2021, 21:03:59
Viessmann 5077 rijtuigverlichting
door
Fritsprt
24 januari 2021, 21:01:50
Falkenheim
door
Falcon10
24 januari 2021, 20:56:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
Roco 2014 (h0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Vorige
-
1
...
12
13
[
14
]
Omlaag
Auteur
Topic: Roco 2014 (h0) (gelezen 80319 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2080
Re: Roco 2014 (h0)
«
Reactie #195 Gepost op:
19 november 2014, 16:37:41 »
Het deurraamverschil komt omdat de 1151-1160 oorspronkelijk deuren met kleinere ramen dan de 1101-1150 hadden.
Later kon dit door deurwisselingen bij individuele locs anders zijn.
Gelogd
Niels
Chris
Offline
Berichten: 18009
You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
Re: Roco 2014 (h0)
«
Reactie #196 Gepost op:
19 november 2014, 16:40:43 »
Gisteren na dit commentaar even gekeken.
1107 en 1137 zijn beide even groot. (en inderdaad op de 1137 iets hoger dan op de 1107)
Op alle broertjes en zusjes (botsneus en botsneusloos) zijn de nummers precies 1 mm in hoogte korter.
«
Laatst bewerkt op: 19 november 2014, 16:43:07 door Chris
»
Gelogd
Michael
Offline
Berichten: 325
Re: Roco 2014 (h0)
«
Reactie #197 Gepost op:
02 december 2014, 09:41:52 »
Verrassing van Roco, na eerst de CD Railjet te hebben geannuleerd vanwege te hoge productiekosten, komt ie komende week vanuit het niets ineens uit... In elk geval komende week verkrijgbaar in Tsjechië. Voorlopig wordt alleen een vierdelige set geleverd, geen idee of ook de resterende 3 bakken nog uitkomen.
Zie de site van AMB Modely voor foto's:
http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/jednotka-railjet-cd/
«
Laatst bewerkt op: 02 december 2014, 09:44:23 door Michael
»
Gelogd
Floris
Offline
Berichten: 4362
Re: Roco 2014 (h0)
«
Reactie #198 Gepost op:
02 december 2014, 15:24:21 »
De eerste beelden van de "neuheit" type facns 124
http://www.roco.cc/de/news/items/Vorserienmuster_Selbstentladewagen_67270_67271/index.html
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Gérard Drost
Offline
Berichten: 428
Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
Re: Roco 2014 (h0)
«
Reactie #199 Gepost op:
12 december 2014, 00:04:18 »
Vanavond nieuwe e-mail van Roco vertegenwoordiger ontvangen met enkele nieuwtjes voor maart 2015:
10815 Smart-Rail Schienenlaufband
56277 Offener Güterwagen, DB, Ep IV
62146 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV
BD Hannover, Bw Rheine - Ausführung 1977, mit silbernen Kesselspannbändern
62147 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV, SND
68147 Dampflok 043 903-4, DB, Ep IV, SND ~ AC
Korte geschiedenis van de laatste dagen van de loc.
De stoomloc is waarschijnlijk in de uitvoering zoals deze het laatste jaar gereden heeft.
Of Bw Rheine correct is, weet ik niet.
Wel weet ik dat de loc op 31-5-1973 in Rheine gesationeerd was (bron: Stoomlocs, Martin van Oostrom, de alk bv, 1973?).
De loc is buiten dienst gesteld op 6-10-1977 in Bw Emden. Deze loc heeft hierna nog gereden op 26 oktober 1977 in en rond Emden. De loc is voor een werktrein ingezet bij Oldersum bij de electrificatie van het traject aldaar. Na terugkomst in Emden om 15:45 uur is de werktrein afgekoppeld, de loc nogmaals gedraaid op de draaischijf met de voorzijde naar het zuiden en is naast de 043 315 op een zijspoor geplaatst.
"Regler zu, Steuerung auf Mitte, Brenner aus, zurückblasen, Bremse fest, die Taschen aus dem Kasten. Um 16:04 Uhr verlassen Lokführer und Heizer zum letzten Mal die Lok" (Bron: Eisenbahn-Kurier Special 65, 2002).
De zilverkleurige ketelringen kloppen, is te zien op foto's in EK Special 65, blz. 54.
Mvg,
Gérard Drost
Gelogd
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits
Chris
Offline
Berichten: 18009
You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
Re: Roco 2014 (h0)
«
Reactie #200 Gepost op:
12 december 2014, 00:16:06 »
mooi ! ze brengen eindelijk die rollenband los uit
Gelogd
Gérard Drost
Offline
Berichten: 428
Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
Re: Roco 2014 (h0)
«
Reactie #201 Gepost op:
12 december 2014, 19:56:04 »
Even noch 2 foto's gescand uit de EK Special 65 m.b.t. de Roco 043 903-4
Ik heb nog niet kunnen achterhalen wanneer de loc van Bw Rheine naar Bw Emden is gegaan.
De loc is bewaard gebleven en staat sinds 1981 als "Denkmal" tegenover het station van Emden.
Grz,
Gérard Drost
Gelogd
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Vorige
-
1
...
12
13
[
14
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
Roco 2014 (h0)