Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Biessendorf
Vandaag
om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0)
door
roadster36
Vandaag
om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
bask185
Vandaag
om 00:41:29
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 00:03:55
Schrootplaats
door
ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0
door
Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI
door
Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje
door
Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen
door
defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
Piko 2014 (G-h0-TT-N)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
Omlaag
Auteur
Topic: Piko 2014 (G-h0-TT-N) (gelezen 92730 keer)
raymond erdtsieck
Offline
Berichten: 3581
N Spoor Freak
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #255 Gepost op:
14 december 2014, 19:45:20 »
Vanmiddag maar even een Railmagazine gehaald (van december), staat een mooi verslag in van de bruine NS 2297 van Piko n-spoor in
Groet,
Raymond
Gelogd
No Pain No Gain!
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8063
Spoor N
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #256 Gepost op:
14 december 2014, 23:08:02 »
Bij een 2200 denk ik vooral aan plan E als reizigersmaterieel al is de rest ook niet verkeerd. Een Piko blokkendoos in 2015? Graag
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #257 Gepost op:
14 december 2014, 23:10:57 »
Ik heb Piko zojuist een mail gestuurd, met het verzoek de demper zo te ontwerpen, dat hij op het oer model over de uitlaatmond geklikt kan worden.
Scheelt ze qua kap ontwerp/aanpassing, maar maakt het ook mogelijk de 2297 zelf naar believen met demper uit te rusten.
Gelogd
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8063
Spoor N
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #258 Gepost op:
14 december 2014, 23:28:05 »
En dat heeft nog zin als in de komende dagen al de rode met demper uitgeleverd wordt? Het lijkt me dat ze dat zelf ook bedacht hebben, op de onderdelenlijst is de uitlaat ook een los onderdeel. Anders is het wat knutselen maar het zal geen moeite zijn om ze te wisselen.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 4849
Modelspoor is emotie...
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #259 Gepost op:
15 december 2014, 04:13:19 »
Probleem is alleen dat wanneer je een demper zou kunnen zetten op het dak van de bruine 2287 je weer een probleem hebt met het seinbeeld. En dat beperkt dan weer de inzet van je loc qua tijdsbeeld ( of je moet gelijk met de bestelling van je demper ook nieuwe verlichtingsprintjes bestellen met een .: seinbeeld. Ben je ook gelijk een klap geld kwijt en je moet gaan lopen solderen
) Rijst de vraag wat handig is: gewoon nog wat geduld hebben en wachten op de gewenste versie die ZEKER zal gaan komen of het hierboven geschetste scenario...
Grtz,
Rob
Gelogd
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)
Daafs128
Offline
Berichten: 233
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #260 Gepost op:
15 december 2014, 07:08:56 »
Hopelijk maakt PIKO in 2015 een betaalbare blokkkendoos
David
Gelogd
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #261 Gepost op:
15 december 2014, 07:22:30 »
Dat er ook een bruine 2200 met demper komt is pas afgelopen zondag hier voor het eerst gemeld en zaterdag heb ik juist net mijn 1e 2297 gekocht.
Ik hink qua baan tijdperk een beetje op 2 gedachten.
De eerste: eind jaren 50.
Met bruine oer 2200, de Mesu 2000 (indien nog verkrijgbaar en nu net DE reden voor dit tijdperk), de groene bloedneus Hondekop en de groen/creme Hondekop.
De tweede: eind jaren 60/begin jaren 70.
Met bruine 2200 met demper, groene Hondekop en gele Hondekop.
Probleem is hierbij eigenlijk dat bij de 1e variant de 2 groene Hondekoppen goed samen gereden kunnen hebben, maar bij de 2e variant in mijn beleving de groen/creme en gele Hondekop niet. De gele samen met een groen/creme plus reclamebanen wel, maar die versie is niet uitgebracht.
Is er ergens bekend welke Hondekop versies er nog meer gaan komen?
Met vriendelijke groet,
Michel
«
Laatst bewerkt op: 15 december 2014, 07:26:52 door Michel van den Hof
»
Gelogd
Besselspoor
Offline
Berichten: 5017
Team Mitropa - OHMB
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #262 Gepost op:
15 december 2014, 09:14:23 »
Groen/creme hondekoppen kunnen prima samen met gele hoor, ze hadden echt niet allemaal blauwe reclamebanen, zeker niet in de beginjaren van de 'vergeling'.
Als je de jaren '50 wil uitbeelden zou ik trouwens alleen voor bloedneus-hondekoppen gaan, de creme snor is een jaren '60 uitvinding, uit m'n hoofd 1962 als ik het me goed herinner (heeft iemand ff dat boek binnen handbereik
)
Gelogd
RETROBAHN A.G.
mpol
Offline
Berichten: 388
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #263 Gepost op:
15 december 2014, 17:00:30 »
Piko is lekker bezig
grt,
Marcel
Gelogd
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #264 Gepost op:
15 december 2014, 18:27:24 »
Hebben bloedneus en geel samen gereden? Geel is vanaf 1968 toch? Vanaf wanneer geel/grijs 2200?
Met vriendelijke groet,
Michel
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2452
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #265 Gepost op:
15 december 2014, 19:27:53 »
Citaat van: Michel van den Hof op 15 december 2014, 18:27:24
Hebben bloedneus en geel samen gereden?
Alleen tussen 1995 en 1997
Citaat van: Michel van den Hof op 15 december 2014, 18:27:24
Geel is vanaf 1968 toch?
Ja, en de laatste bloedneus kreeg in 1967 de creme snor.
Citaat van: Michel van den Hof op 15 december 2014, 18:27:24
Vanaf wanneer geel/grijs 2200?
Vanaf 1971 met grijze bodem, vanaf 1972 met gele bodem.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Besselspoor
Offline
Berichten: 5017
Team Mitropa - OHMB
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #266 Gepost op:
15 december 2014, 19:29:18 »
Voorjaar '68 kwam de laatste bloedneus in revisie, dus die heeft geen geel gezien. De eerste geel/grijzegrijze 2400 vermoed ik in '69, maar ik heb geen bewijs
Gelogd
RETROBAHN A.G.
dh3201
Offline
Berichten: 2452
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #267 Gepost op:
15 december 2014, 19:55:47 »
Voor de 2400 gelden dezelfde jaren als de 2200: vanaf 1971 met grijze bodem, vanaf 1972 met gele bodem.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1490
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #268 Gepost op:
15 december 2014, 20:36:40 »
Dank je wel dh3201.
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3786
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: PIKO 2014 (N)
«
Reactie #269 Gepost op:
15 december 2014, 22:42:09 »
2416 was de eerste gehuisstijlde 2400 in 1971 met grijze voetplaat. Het laatste groene Hondekoptweetje 350 werd in 1980 geel.
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
16
17
[
18
]
19
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
Piko 2014 (G-h0-TT-N)