Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door Ascona
Vandaag om 20:40:40
Lokpilot 4 defect door MadhouseNL
Vandaag om 20:18:19
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 19:15:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 19:10:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:06:40
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05

Auteur Topic: Stad Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg )  (gelezen 33114 keer)

opa-bullcat

• De maat doet er wel degelijk toe.
  • Offline Offline
Re: Stad Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg )
« Reactie #105 Gepost op: 22 February 2014, 15:03:16 »
Wel mooi hele lange opstel sporen Martin, wel ruimte voor 2 stammen achter elkaar denk ik dan
Hans is op 12 april 2017 overleden.

Vriendelijke groet,

Hans

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 8 webcams op 1 pagina. :D

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #106 Gepost op: 24 February 2014, 23:12:37 »
Avond mannen,

Er is vanavond weer hard gewerkt aan de baan dsu weer tijd voor een mooie update:

De eerste 4 servo's zijn ingesteld en aangesloten. Het was even puzzelen om de servo's perfect werkend te krijgen icm de microswitchen. Als eerste hebben we de servo standen ingeregeld op de OC32. Vervolgens ingevoerd en getest in iTrain alvorens we met de switchen aan de slag gingen. Omdat dit vrij goedkope switchen zijn geven ze wat weerstand tegen de servo aan het eind. maar dat bleek bij 1 servo een issue te zijn. Er was een kleine brom te horen, de overige drie hadden er geen last van. Maar dat is geen probleem want in OC32 Config kan je aan de servo een instructie toevoegen "suspend servo" waarmee hij de aansturing na een instelbare tijd uitschakeld.

Na het plaatsen van de switchen en het afstellen van het schakelmoment had ik nog tijd over om twee switchen aan te sluiten.

Een overzichtje:

Ook hebben we meteen de bedrading aangebracht voor de relaisschakeling van de wisselstraat. Dit moeten we nog fatsoeneren.

Gisteren stonden broeder en ik op de stand van Mischa (9mm-shop.nl). dat was echt super gezellig en bij hem zijn er aan mijn vinges 4 mooie ertzwagens blijven kleven. Bij Hans Lubbers (N-spoorstore) heb ik een bijna puntgave Fleischmann 1657 weten te scoren. Het gaat lekker met het lokbestand.

Maar het opmerkelijkste vond ik wel de aanschaf van de Sprog DCC. Iets waar ik tegen aan liep bij het programmeren van de decoder was dat ik telkens de profi-boss moest pakken, aansluiten. En via een scherm die ik vrij onoverzichtelijk vind kan ik de cv waardes instellen. Voorheen was er een alternatief in de vorm van DECPROG om de decoders via de PC te programmeren. Een waardeloos apparaat!!

Nu is er de Sprog-DCC en natuurlijk moest ik die even proberen. Meteen viel me op dat de mogelijkheden vrij groot zijn waardoor de software wat complex over komt. maar na een kleine toer door de handleiding en wat gezond verstand had was ik de eerste loc al vrij snel aan het uitlezen. Tot nu toe werkte het feilloos en leest hij alle cv waardes uit die je vervolgens kan opslaan in een bestand en kan aanvullen met extra informatie. Dit word opgeslagen in een database zodat je via een net overzicht de locs kan zien en aanpassen. En gaaf pluspunt je kan tot 3A (ik heb de 1A versie) een loc besturen, dus ook een kleine modelbaan!!!!

Ofwel, tot op heden bevalt hij goed. De komende tijd ga ik me eens verder verdiepen in het kleine apparaatje en zal ik er een testverslag van schrijven. Hij is te verkrijgen via PicommiT en heeft ook een website: www.sprog-dcc.co.uk

Zoooo tot dusver dit verslagje :)

Stay tuned
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

gvandersel

• HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
« Reactie #107 Gepost op: 25 February 2014, 10:53:10 »
Schakelt de microswitch niet te snel het puntstuk. Of te wel is de tong in beide richtingen al los van de rail als de microswitch het puntstuk ompoold?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #108 Gepost op: 25 February 2014, 13:18:01 »
Ja dat is wel handig, anders krijg je sluiting. Of in het geval van dinamo een spookmelding.
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Kees V

• Offline Offline
« Reactie #109 Gepost op: 25 February 2014, 20:38:33 »
Nu is er de Sprog-DCC en natuurlijk moest ik die even proberen. Meteen viel me op dat de mogelijkheden vrij groot zijn waardoor de software wat complex over komt. maar na een kleine toer door de handleiding en wat gezond verstand had was ik de eerste loc al vrij snel aan het uitlezen. Tot nu toe werkte het feilloos en leest hij alle cv waardes uit die je vervolgens kan opslaan in een bestand en kan aanvullen met extra informatie. Dit word opgeslagen in een database zodat je via een net overzicht de locs kan zien en aanpassen. En gaaf pluspunt je kan tot 3A (ik heb de 1A versie) een loc besturen, dus ook een kleine modelbaan!!!!

Ofwel, tot op heden bevalt hij goed. De komende tijd ga ik me eens verder verdiepen in het kleine apparaatje en zal ik er een testverslag van schrijven. Hij is te verkrijgen via PicommiT en heeft ook een website: www.sprog-dcc.co.uk

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Ik wist al van het bestaan er van en heb hem zaterdag ook maar mee genomen van de beurs omdat ik verder alleen een lokmaus heb en dus geen cv's kon uitlezen. De 1A versie leek mij verder ook genoeg omdat ik hem vooral aan een rollenbank hang die ik ook als programmeerspoor gebruik.

Groeten,
Kees

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #110 Gepost op: 02 March 2014, 22:55:03 »
Ola boys,

Er is de laatste week wel weer hard gewerkt al blijft het even onzichtbaar. Zo heb ik geexpirimenteerd met de Sprog wat me uitstekend bevalt dusver.

Al vanaf het begin ben ik nog niet helemaal tevreden over het paradespoor en het industriegedeelte in ons plan. Dit weekend heb ik eens lekker veel gespeeld in Anyrail en na heel wat brainstormen en verloren ideeën hebben we nu idee wat ons uitstekend zal bevallen.

Mooi hoor!!! Wat is er gewijzigd:

Als eerste springen de bruggen natuurlijk in het ook. Een grote wens van ons was wat water. De industrieaansluiting vanachter het emplencement langs is vervallen alsmede wat opstelsporen. Door de nieuwe opzet van het paradespoor is een nevenspoortje mogelijk gemaakt met een industrieaansluiting. Veel mooier dan wat we eerst getekend hadden.

het nevenspoortje kent een stationmet goederenloods, de industrie een kolenmijn en houtzagerij. Een lekker lokaal spoortje met armseinen en kleine locs. Vanuit het centraal station zullen de locs rechtsonderin achter de helix langs rijden het nevenstation in. Hier kan gerangeerd worden naar het industriespoor. Als de trein verder rijd komt hij uit in het nieuwe SS3 (derde schaduwstation) vanuit hier kan hij door naar SS1 en SS2 of keren en terug naar CS of naar het nevenstation.

SS3 is een nieuw schaduwstation boven onze werktafel buiten de kamer. Het is hoofdzakelijk voor het nieuwe paradespoor bedoeld. De trein verlaat CS rechtsbovenin, rijd 1 omwenteling in de helix om dan het SS3 door te rijden over het paradespoor. Als het paradespoor is verdwenen keert het spoor terug naar de helix om verder te zakken naar SS1 en SS2.

SS3 heeft een extra spoor voor het opstellen van treinen tijdens en na service, programmeren via Sprog maar kan ook dienst doen als IJkspoor.

Kortom we hebben wel een flinke plus behaald in het ontwerp zo vind ik :)

Groetjes Martin

Thurbo

• Offline Offline
« Reactie #111 Gepost op: 03 March 2014, 10:47:59 »
Word een flinke uitdaging in iTrain mannen!
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

opa-bullcat

• Offline Offline
« Reactie #112 Gepost op: 03 March 2014, 11:02:36 »
Ziet er beter uit zo Martin, foto is wat klein, ik zat al te kijken of je rechts bovenin door de muur ging, maar na je verhaaltje snap ik het.

En in iTrain word het inderdaad een beste klus, ik heb mijn baan er van de week net ingezet, nu de blokken en seinen enzo nog "FF":(

Succes met de bouw trouwens, nog verder gekomen daarmee ?

Hans

Vriendelijke groet,

Hans

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #113 Gepost op: 03 March 2014, 21:06:44 »
itrain is voor mij geen probleem, denk eerder dat iTrain zich zorgen zal maken om Erlebniswelt  (y)

Ben immers een van de testers van iTrain

Groetjes

opa-bullcat

• Offline Offline
« Reactie #114 Gepost op: 03 March 2014, 21:12:58 »
ha weer een reden om je te volgend dan :D:D

Ja zit ook op forum van iTrain hoor.

Vriendelijke groet,

Hans

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #115 Gepost op: 05 March 2014, 18:44:47 »
Het is weer dinsdag geweest dus er is weer gewerkt aan het mooie poject. Als eersteeven inhakend op mijn vorige update, ik heb de wisselstraten in het plan aangepast dus bij deze het laatste ontwerp:

Zoek de verschillen

Maar gisterenavond zijn we verder gegaan met de aanleg van SS2. Chris heeft de laatste sporen gelegd op de rechter module:

Ondertussen gaat mijn opdracht langzaam maar gestaag vooruit. Er zijn weer vier servo's geplaatst hihi. Welke halve zool heeft er bedacht een SS te gaan maken met 100 wissels?? Afschieten die kerel en rap wat  :lol:

Volgende keer alleen nog de switchen solderen en inregelen. Daarna pak ik de volgende 4. Chris kan gaan beginnen met de blokbedrading van dit deel.

Stay Tuned

opa-bullcat

• Offline Offline
« Reactie #116 Gepost op: 05 March 2014, 19:02:43 »
Hallo Martin, ja wie tekend er nu een banenplane met 100 wissels in het schaduw station :) , ik vergeet schaduw station voorlopig maar de wissels niet.

Alleen jammer dat de foto's zo klein zijn hier, kan ze wel uitvergroten maar dan vervagen ze ook weer.

Maakt Chris ook foto's van dat blok gebeuren, ben ik ook wel benieuwd naar hoe jullie dat gaan aankleden.

Hans

Vriendelijke groet,

Hans

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #117 Gepost op: 05 March 2014, 19:04:21 »
ja het is inderdaad vervelend, zou zelf niet weten hoe ik ze hier groter kan krijgen  :-[

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #118 Gepost op: 13 March 2014, 22:39:41 »
Rustig niet :) Geeft niks het is veels te mooi weer om met treintjes bezig te zijn. Toch hebben we vanavond weer wat productie gemaakt. Chris is verder gegaan met de blok bedrading. Ik heb de servostraat wat uitgebreid:

Groetjes

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #119 Gepost op: 23 March 2014, 16:57:33 »
Ola,

Ondanks dat het update verkeer rustig is staan we niet stil. Deze fase is een langzaam proces van plaatsen, solderen en installeren. Dat is niet zo interessant om iedere week te updaten natuurlijk.

Maar inmiddels zit er al wel schot in de zaak. Ik heb bijna alle servo's geplaatst:

Ik hoef alleen nog de zes wissels bovenaan van servo te voorzien en dan zijn alle 32 wissels van dit deel aangedreven. Ik ben nu bezig om elke wissel te polariseren met draadjes. Zodra dat klaar is kan ik de wissels inregelen en de microswitch plaatsen.

Chris is ondertussen nog druk met de blok bedrading:

Nog een maandje verwachten we dan zal dit deel rijdend zijn en gaan we verder met het middendeel van dit SS.

Groetjes