Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
18 april 2024, 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
18 april 2024, 14:07:57
  

Auteur Topic: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind  (gelezen 11030 keer)

Bert Mengerink

  • SPOOR1HOBBY
  • Offline Offline
  • Berichten: 454
  • Het liefste stoom in module vorm
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #15 Gepost op: 07 december 2013, 10:19:44 »
Beste Ulco,

Gelukkig wil je alleen met DCC rijden, want anders zijn de IB's te beperkt.
Ik gebruik zowel een IB als een ECoS, maar de laatste heeft mijn sterke voorkeur. Je kunt ermee alle soorten decoders mee lezen en schrijven. ESU produceert ook regelmatig updates, dus blijf je bij.
Ook kun je te de ECoS wisselstraten aansturen en zelf automatische routes aanmaken, zoals pendeltreinen. Nu is de ECoS ook goed te gebruiken in combinatie met LocoNet. Bijna al mijn besturing is op basis van LocoNet. Ik doe dit via de printen van Hans Deloof, omdat ik dan heel veel flexibiliteit heb. Het is dan ook redelijk gemakkelijk om een bedieningspaneel te maken, die je rechtstreeks via LocoNet bedient, zonder computer.

Groet,
Bert
Met-1 is alles groter.
Veel succes met de hobby.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #16 Gepost op: 07 december 2013, 11:28:30 »
Bert,

Hoezo zijn de IB's te beperkt? Die spreken ook de protocollen Motorola en Selectrix.
Verder vind ik je opsomming over de Ecos prima, maar 80% van de info die je geeft kan de IB ook.

Wellicht dat je de Ecos wat gebruiksvriendelijker vindt???

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Bert Mengerink

  • SPOOR1HOBBY
  • Offline Offline
  • Berichten: 454
  • Het liefste stoom in module vorm
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #17 Gepost op: 07 december 2013, 11:31:00 »
Hoi Sander,

De IB geeft wel het Motorola-protocol, maar slechts 14 stappen en geen RailCom of MFX. Verder heeft de IB geen Selectrix.Aangepast, want was fout.

Groet,
Bert
« Laatst bewerkt op: 08 december 2013, 21:32:13 door Bert Mengerink »
Met-1 is alles groter.
Veel succes met de hobby.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9157
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #18 Gepost op: 07 december 2013, 11:39:19 »
Is Digitrax goed verkrijgbaar in Nederland?

Ik mis er wel meer maar sommige centrales zijn niet in Nederland te krijgen. Ik gebruik NCE, een van de twee grote merken in de VS maar helaas onbekend in Nederland. De NCE powercab zou een prima keuze geweest zijn.

Lolke

Yep, Inexspoor verkoopt het, geen problemen...

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #19 Gepost op: 07 december 2013, 11:43:16 »
Bert,

Wat dat betreft spreekt de Ecos idd meer protocollen.
Echter spreekt de IB zeker wel Selectrix.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

pmh1962

  • Gast
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #20 Gepost op: 07 december 2013, 12:02:33 »
Een in mijn beleving vervelend probleem van centrales die volledig als hardware doos geleverd worden (Ecos, IB, CS, etc.) is dat ze telkens achter lopen.
Dirk,

Weet niet of dat echt een nadeel is. Zelf rij ik met het Selectrix systeem (volgens mij uit 1992). Voldoet nog steeds prima (zonder software updates). Dus in mijn beleving is dat geen vervelend probleem.

Mvg
Paul.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #21 Gepost op: 07 december 2013, 12:27:10 »
Niet als je de centrale voornamelijk als een doos beschouwt die de digitale signalen met opwekken en met de buitenwereld moet kunnen communiceren.  Dan gaan de veranderingen niet zo snel. Selectrix kan dan na al die tijd nog prima mee en DCC is in de kern ook al bijna 15 jaar hetzelfde. Eventuele toeters en bellen hang je dan aan die doos, of niet natuurlijk.
Het wordt een ander verhaal als de toeters en bellen in de centrale zelf moeten zitten. Dan veroudert de boel een stuk sneller.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1398
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #22 Gepost op: 07 december 2013, 14:25:08 »
Weet niet of dat echt een nadeel is. Zelf rij ik met het Selectrix systeem (volgens mij uit 1992). Voldoet nog steeds prima (zonder software updates). Dus in mijn beleving is dat geen vervelend probleem.
Paul, of dat een nadeel is ligt eraan. Als jij alleen Selectrix decoders gebruikt zal dat niet zo zijn. Als je nieuwe loks en treinstellen koopt waar DCC decoders in zitten met de mooiste toeters en bellen, kan het maar zo gebeuren dat je oude DCC centrale dat wel kan laten rijden, maar dat je veel opties niet benaderen of gebruiken kunt, of soms wel maar dan alleen op een omslachtige manier.

En dat is wat Henk ook al aangeeft: we weten niet precies wat Ulco bereiken wil, en dan kun je onmogelijk zeggen wat het beste is.
Het is net zoiets als "wat is de beste auto". Het antwoord op die vraag kan nogal variëren, afhankelijk van of je ermee door de woestijn moet rijden, boodschappen mee moet doen, een record vestigen op de Nürnburgring, of 40 ton aardappelen vervoeren.
Een vriend van me wil alleen zijn N-spoor treinen laten rijden, met de mogelijkheid van computerbesturing. Geen gedoe met extra functies op de decoders of wat dan ook. Voor hem is de "oude" IB een geweldig apparaat. Ik wil van alles en nog wat met mijn treinen, en loop wel telkens tegen de veroudering van apparaten aan. Voor mij is de Z21 een prachtige oplossing. En blijkbaar is voor jou je Selectrix systeem perfect.

Voordelen of nadelen, wat is de juiste keuze: vragen die je alleen kunt beantwoorden als je weet wat iemand bereiken wil. "Als je niet weet waar je heen wilt, kom je ergens anders terecht." *

* De Cheshire cat in een van de Alice in Wonderland bewerkingen

UdV

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • h0, 2 rail, NS tijdperk IV
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #23 Gepost op: 07 december 2013, 17:56:41 »
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Jullie maken het er niet makkelijker op  ;D

Naar aanleiding van jullie commentaar heb ik mijn opsomming bovenaan iets aangepast: o.a. de prijs van een tablet die ik bij de Z21 noemde, dat ESU een L.Net converter heeft t.b.v. LocoNet en de omschrijving van de IB Basic.

Dan zal ik eerst even toelichten waarom ik digitaal wil rijden, wat wil ik er mee bereiken? Ik dacht dat dat wel bleek uit de opsomming, maar blijkbaar ging ik daarbij teveel van mezelf uit. Ik zal het hieronder expliciet opschrijven.
- Ik wil gewoon mijn treinen laten rijden  ;D Maar ja, dat kan ik nu als analoge rijder ook dus daar zit geen winst in. Als ik overstap naar digitaal, wil ik ook gebruik maken van de voordelen die dit biedt.
- Ik heb een vrij kleine baan dus meer dan 2 treinen tegelijk aansturen gaat toch niet. Of ik moet twee treinen rondjes laten rijden en met een derde gaan rangeren, maar dat is het dan ook. Dus dat ik met digitaal alle treinen tegelijk en onafhankelijk van elkaar kan aansturen biedt in mijn geval maar beperkt voordelen.
- Als ik digitaal ga rijden, wil ik wel alle voordelen t.a.v. geluid en lichtfuncties volledig kunnen benutten.
- Ik wil multitractie kunnen rijden.
- Zoals uit het overzicht wellicht al blijkt, ben ik analytisch ingesteld. Als ik digitaal ga rijden, wil ik dus de instellingen van mijn decoders kunnen zien. Ik wil wel mijn CV's kunnen lezen. Geen CV's kunnen uitlezen vind ik net zo iets als niet kunnen zien wat op de harde schijf van je computer staat.
- Ik wil per trein de maximum snelheid, remvertraging, aanzetversnelling e.d. programmeren.
- Ik wil een programmeerspoor uitgang, zodat ik mijn treinen niet van het spoor hoef af te halen als ik eentje wil programmeren.
- Wissels bedien ik voorlopig nog analoog dus daar wil ik nu niet teveel op focussen. Maar ik wil wel een systeem hebben dat naar de toekomst toe handig is. Dus wil ik een centrale die LocoNet ondersteunt vanwege TrackControl (voor de duidelijkheid: ik weet nu nog niet zeker of ik Track Control ooit ga ga kopen, maar ik wil er nu wel rekening mee houden).
- Dat gezegd hebbende, ik wil altijd mijn wissels en mijn treinen tegelijk kunnen bedienen. Ik wil niet door allerlei menu's hoeven te bladeren om van wisselbediening naar treinbediening te navigeren. Wisselbediening en treinbediening moet in een fractie van een seconde na elkaar kunnen. En ik wil altijd mijn wissels en seinen grafisch voor me zien zodat ik kan zien welk wissel welke stand heeft en intuïtief te bedienen is.
- Ik wil geen gebruik maken van een computer. Ik ga zelf rijden. Wellicht verander ik ooit nog van gedachten maar volgens mij heeft iedere centrale tegenwoordig wel een aansluiting naar een computer dus dat kan ik later altijd nog uitzoeken.

Waarom ik geen Digitrax, NCE of andere merken in het overzicht heb opgenomen heeft twee redenen. Ten eerste zijn veel van de merken die ik niet heb opgenoemd moeilijk verkrijgbaar in Nederland. Ik wil niet van één of twee winkels afhankelijk zijn. Stel, die ene winkel gaat failliet of stopt om een andere reden, dan ben ik mijn ondersteuning kwijt. Dat vind ik een kwetsbare positie. De tweede reden is dat als ik alle systemen opsom, mijn overzicht nog veel langer zou worden. Het waren nu al 3 A4'tjes (ik heb het eerst in Word getypt en daarna gekopieerd naar het forum). Als ik alle systemen opnoem die moeilijk verkrijgbaar zijn kan ik er nog wel 3 A4'tjes aan toevoegen.  ;)

@ Dirk J. Niet alleen bij de Z21 kan je de functietoetsen programmeren onder welke knop ze zitten, van een symbool voorzien en weglaten wat je niet gebruikt. Dat kan dus ook met de IntelliBox 2. Dat vond ik juist één van de voordelen van de IB2.

@ Henk.
En de app kan de multitractie gaan regelen. Weet niet of dat al kan, maar zo niet, dan komt dat nog. 

Nee, de Z21 kan nog niet met multitractie overweg. Zie http://www.z21.eu/FAQ-Support/FAQ , vraag 26 onder het kopje 'Sonstiges'.

@ Henk en Dirk J:
Jullie zeggen dat alles in één apparaten kunnen verouderen en je op een gegeven moment alles weer opnieuw moet kopen. Dat is zo. Maar de Z21 is toch ook een apparaat, een doos met daarin hardware en software, die op een gegeven moment zal zijn verouderd? Ja, ik snap ook als je ooit de Z21 moet gaan vervangen, dan hoef je geen nieuw beeldscherm of handregelaar aan te schaffen want die heb je nog. Maar dan ga je ervan uit dat dit soort basissystemen ook in de toekomst beschikbaar blijft voor het grote publiek. En je mist dus de ontwikkelingen op het gebied van beeldschermtechniek en handregelaar als je die altijd blijft doorgebruiken.

Al met al zie ik voor mezelf nu drie mogelijkheden:
1. Ik maak een keuze tussen de IntelliBox2 en de ECoS2. Doordat de ECoS2 blijkbaar ook met LocoNet is te koppelen, is de keuze tussen deze twee een stuk moeilijker. Ik heb me eigenlijk veel meer in de IB2 verdiept omdat ik de ECoS2  vrij snel had afgeschreven vanwege LocoNet (onterecht naar ik nu weet) en de hogere prijs.
2. Ik kan voor de Z21 kiezen. Ik geef toe, het heeft wel een nieuwe standaard gezet. Het heeft een fantastisch beeldscherm, is handig in gebruik en wat ik belangrijk vindt: het heeft zoveel verschillend uitgangen dat je hier bijna alles (op S88 na) op aan kan sluiten. En dat is handig voor mij omdat ik nog aan het begin sta en nu nog niet kan overzien wat ik later wil. Maar, en dit is het geinige van de Z21, als ik deze zou aanschaffen, dan kan ik deze met twee tablets bedienen, eentje voor de treinen en eentje voor de wissels. Dan hoef ik Track Control niet want dan heb ik ook mijn wisselstand en -bediening grafisch, intuïtief en onafhankelijk van mijn regelaar voor de treinen. Qua prijs is het concurrerend met de IB2 en ECOS2, dus dit vind ik wel een serieus punt.  En blijkbaar kan je bij de Z21 je spoorbaan wel natekenen en hoef je niet persé gebruik te maken van een foto van je baan zoals ik eerder dacht. Al met al vind ik de Z21 wel een goede centrale.
3. Omdat ik het nu nog niet weet, ga ik volledig tegen mijn eigen principes en wensen in, toch eerst voor de Multimaus. Het ding is lekker goedkoop en ik kan het met veel andere centrales later weer gebruiken, ik weet alleen niet zeker of hij ook bij een ECOS2 past. Voordeel is dat ik de ontwikkelingen even aan kan zien. Het nadeel van alle centrales is zoals Henk en Dirk al zeiden, het zijn in feite computers en de ontwikkeling daarin gaat nog steeds snel. Dus als ik nog even afwacht, kan ik straks wellicht weer iets mooiers kopen.

Ik ben er dus nog niet uit. Waar ik, door jullie reacties in elk geval wel uit ben, is dat ik niet meer nadenk over een tweedehands IntelliBox IR. Ik ga voor nieuwe centrales, vanwege het gebruiksgemak, de nieuwe technieken en het mooiere beeldscherm.

groeten van Ulco
« Laatst bewerkt op: 07 december 2013, 18:03:09 door UdV »

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #24 Gepost op: 07 december 2013, 20:23:07 »
De keuze is reuze in de digitale wereld. Als je toch aan het onderzoeken bent. ik mis verscheidene ook in europa goed verkrijgbare digitrax systemen, de Tams box, de Littfinski centrale, de Zimo met leuke handregelaars.

Ergens in je opsomming heb je het over de Viessmann commander en meldt dan is alweer van 2007, De IB is in de oer uitvoering nog veul ouder. Software updates zijn hier altijd een probleem.

In mijn specifiek geval heb ik mijn ib voor een Ecos ingeruild omdat ik domweg wil zien wat ik doe.
Een van de belangrijkste criteria voor keuzes vergeet je nl je leeftijd.
Herintreder dus ik schat zo in de reeks van 40 + Dat betekent dat je lerend vermogen minder is dan pak hem beet 20 jaar geleden. Mensen zijn daarnaast visueeel ingesteld en zullen dus veel meer hebben dan een goede grafische interface die hun die info geeft die ze willen hebben.

Een leuke combi waar mee je kunt starten is de volgnde reeks.
1 Digitale startset van Piko met infrarode regelaar ( handsfree)
2 Lokprogrammer van ESU om je lokdecoders goed te kunnen programmeren, uitlezen veranderen.
3 Lokprufstand in combinatie met 2
4 Ecos 2 met loconet optie

De handregelaar van Piko geeft je bewegingsvrijheid ( op de club bij ons hebben we er allemaal 1)
Later sluit je de piko box aan op een uitgang van de Ecos en je kunt nog steeds handsfree rijden en een aantal functies bedienen

Succes met je keuze!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Bert Mengerink

  • SPOOR1HOBBY
  • Offline Offline
  • Berichten: 454
  • Het liefste stoom in module vorm
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #25 Gepost op: 07 december 2013, 23:22:28 »
Hoi Ulco,

Nog een kleine aanvulling van mijn kant.
Als je graag multi-tractie wilt rijden, dan is het aan te bevelen om ook eens naar de decoders van T4T te kijken, want hierbij kunnen de locomotieven automatisch multi-tractie rijden. Bij de club in Den Bosch hebben ze b.v. 4 treinstellen op die manier gekoppeld, maar deze kunnen ook individueel rijden.

Groet,
Bert
Met-1 is alles groter.
Veel succes met de hobby.

Leen Stolk

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #26 Gepost op: 07 december 2013, 23:44:51 »
Goedeavond,

Ook ik heb de zwarte Z21, ben er tevreden over, het ding kan eigenlijk alles in combinatie met de app.
Multitractie is geen probleem en kan haarfijn worden afgeregeld.
Verder heb je voor gelijktijdige trein en wisselbediening geen twee tablets nodig.
Kan gewoon op 1 scherm horizontaal, en dan b.v. linker deel je trein bediening en rechts je wissels.
Ook het op de foto van je baan aan te brengen wissels e.d.  werkt uitstekend, en laat in een oogwenk zien hoe ze staan.

Met vriendelijke groet,

Leen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #27 Gepost op: 08 december 2013, 09:07:21 »
Ulco, de Z21, maar bijvoorbeeld ook de Lenz en nog wel een paar bevatten eigenlijk alleen de basis van digitaal en die verandert helemaal net zo snel. Het DCC protocol is al jaren vrijwel hetzelfde. Meer functies toevoegen bleek geen probleem en er wordt al jaren geëxperimenteerd met zoiets als Railcom zonder dat het erg opschiet. Het zijn allemaal zaken die met softwareupdates zijn te regelen en dat kan met geen enkel apparaat zo gemakkelijk als met die Z21. Met Xpressnet en Loconet ben je verder vrijwel klaar en die zijn ook al 15 jaar hetzelfde. De veroudering gaat vooral snel bij de toeters en bellen als beeldschermen, regelaars en ingebouwde besturingssoftware.

En verder heb ik zelf nog nooit een programmeeruitgang gebruikt geloof ik. Doe alles in Pom. Hoef je een loc ook niet van de baan te halen. Alleen het adres moet je eerst even apart invoeren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 517
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #28 Gepost op: 08 december 2013, 09:34:15 »
Als een tevreden multimuis gebruiker nog even een opmerking:
Multi-tractie is gewoon mogelijk met een multimuis.
Het alleen dat je er iets meer voor moet doen dan alleen simpel op een knopje drukken.
1. Je stelt je trein samen compleet met locs.
2. Je zet de multimuis in de POM modus.
3. Kies de eerste loc en programmeer het adres waarmee je de multitractie aan wil sturen in CV 19, bijvoorbeeld 99
4. Doe het zelfde met de tweede loc.
5. Als beide locs kop aan kont gekoppeld zijn kun je nu door adres 99 aan te sturen beide locs bedienen.
6. Als de locs kop aan kop of kont aan kont gekoppeld zijn verhoog je in 1 loc de waarde in CV 19 met 128(dus in het voorbeeld 99+128=227)
Als je klaar bent met de multitractie, zet je in beide locs de waarde in CV 19 weer op nul en reageren de locs weer op hun afzonderlijke adressen.

Dit klinkt allemaal omslachtig maar als je het een paar keer gedaan hebt dan kost het samenstellen van de trein meer tijd dan het programmeerwerk.
Het enige waar je echt aan moet denken is dat de multimuis in de POM modus staat. (anders reageren alle locs op de baan op het zelfde adres, ra ra hoe weet ik dat.)

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

UdV

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • h0, 2 rail, NS tijdperk IV
Re: Mijn zoektocht naar een digitaal systeem, met vragen aan het eind
« Reactie #29 Gepost op: 08 december 2013, 15:45:31 »
@ Leen Stolk
Dus multitractie is wel mogelijk met de Z21? Heb je daar zelf ervaringen mee? Werkt het makkelijk? Hoeveel treinen kun je maximaal aan elkaar koppelen?
Op de website van de Z21 staat dat het niet kan en daar ging ik van uit maar die is dan niet meer up to date zeker. Zie http://www.z21.eu/FAQ-Support/FAQ , vraag 26 onder het kopje 'Sonstiges'.