Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 20:22:11
De prachtige reeksen van Bemo door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:50
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
Vandaag om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
C12c rijtuig door Pauldg
Vandaag om 19:46:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:24:10
Een leuke vrachtwagen door Forever Rocofan
Vandaag om 19:09:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:05:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Palisade Canyon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:39:38
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Huup
Vandaag om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
  

Auteur Topic: Herstart van Lautreux in N-spoor  (gelezen 1901 keer)

Honk uit Rucphen

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
    • Lautreux; Work in Process
Herstart van Lautreux in N-spoor
« Gepost op: 18 November 2013, 18:07:02 »
Even een samenvatting van de afgelopen 6 jaar. Net als een echt spoorprojekt heeft ook dit projekt gigantische vertraging opgelopen.
De eerste foto laat zien hoever is was in november 2007. Daaronder de situatie na de verlenging van de tafel.
Ik heb daarna nog wel het een en ander geknutseld, maar niet gefotografeerd. En toen werd het stil.
Eerst kreeg ons huisje in Frankrijk veel aandacht en daarna volgde een grote verbouwing in ons huis in Nederland.
Het huis is nu levensloop bestendig en is het gevaar geweken dat ik met mijn hele treinenboel zou moeten verhuizen naar een of andere seniorenwoning.
Dit hield in dat er boven wat ruimte vrij kwam en kon ik o.a. een vaste kast op de "treinenkamer" afbreken.
Vervolgens heb ik besloten de gehele tafel in de lengte te verschuiven naar de andere hoek van de kamer.

De stand van zaken in november 2007


Zo was het in maart 2008


En in oktober 2013 heb ik de tafel verschoven; dat was een projekt op zich.


Tot slot drie foto's van het stadsgedeelte.
Allereerst het station, dan het hotel. Let op de reclame van mijn vroegere werkgever op de zijgevel van het grijze gebouw.
In Zwitserland mag dat nog. Tot slot de de bank en een winkel voor sport-artikelen.







Een iets uitgebreider verslag op mijn site http://lautreux.vanmuiswinkel.eu

« Laatst bewerkt op: 18 November 2013, 18:09:47 door Honk uit Rucphen »
N-spoor, moderne tijd, Kanton Vaud, Zwitserland.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Herstart van Lautreux in N-spoor
« Reactie #1 Gepost op: 20 November 2013, 00:19:19 »
Ziet er goed uit. Ook je eigen website geeft leuke informatie. Succes met je herstart.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Honk uit Rucphen

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
    • Lautreux; Work in Process
Re: Herstart van Lautreux in N-spoor
« Reactie #2 Gepost op: 22 November 2013, 15:26:21 »
Omdat ik mijn kleinzoon heb beloofd dat er bij de volgende logeerpartij treinen zullen rijden, ben ik weer hard aan het werk. Mijn treinenverzameling(etje) staat te springen op de rails op te mogen. Ik maak gebruik van het systeem van Mecktronics. Deze keuze heb ik indertijd gemaakt omdat het me te kostbaar leek om alle locomotieven te laten ombouwen naar digitaal. De tweede foto laat een deel van elektronica zien. Ik heb alle kaartjes plat liggen, zodat ik makkelijker de de regelingen kan instellen.
Aan beide kanten van de baan komt een berg, om de bochten aan het zicht te onttrekken. De ingang na het station was wat lastig om daar aparte tunnel-ingangen te maken, zodat ik besloten heb om één grote tunnel-ingang te maken. Berg-uit zijn de banen inmiddels beter gescheiden, zodat ik daar aparte tunnel-portalen kon plaatsen.

Hier mijn trein-verzameling.


De elektronica.


Tunnel berg in.


Tunnels berg uit.
N-spoor, moderne tijd, Kanton Vaud, Zwitserland.

Honk uit Rucphen

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
    • Lautreux; Work in Process
Re: Herstart van Lautreux in N-spoor
« Reactie #3 Gepost op: 03 December 2013, 13:33:27 »
Hoewel er op de foto's nog geen grote verschillen zijn te zien, onder de tafel is wel een boel werk gedaan. Bijna alle baanvakken zijn inmiddels bedraad en kunnen er nu twee treinen tegelijk rijden. Verder zijn nu alle tunnelportalen geplaatst en kan dus de bouw van een berg over de bochten ter linker zijde beginnen. Dat wordt nog een heel klusje. Er zal veel geleerd worden. http://forum.beneluxspoor.net/Smileys/classic/grin.gif.
De zijkant van de berg wordt gewoon een schotje, dat ik weg kan halen, mochten er ongelukken in de berg gebeuren.





Die twee witte tunnel-uitgangen zijn bedoeld als autoweg. Het is de tunnel de Glion. De twee rijbanen die er uitkomen, gaan via een heel lang en hoog viaduct boven Montreux langs.
Zie hier de echte tunnel

N-spoor, moderne tijd, Kanton Vaud, Zwitserland.

Ronaldp

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Herstart van Lautreux in N-spoor
« Reactie #4 Gepost op: 04 December 2013, 19:45:53 »
Wat voor materiaal heb jij onder je rails liggen?(blauw)

mvg Ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper

Honk uit Rucphen

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
    • Lautreux; Work in Process
Re: Herstart van Lautreux in N-spoor
« Reactie #5 Gepost op: 04 December 2013, 20:34:41 »
Ja Ronald,

Dat lichtblauwe spul van de gamma. Ik heb van de grote platen smalle repen gesneden en die op de ondergrond geplakt. Is niet echt geluid-dempend, maar dat is niet zo'n probleem .
N-spoor, moderne tijd, Kanton Vaud, Zwitserland.

Honk uit Rucphen

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
    • Lautreux; Work in Process
Re: Herstart van Lautreux in N-spoor
« Reactie #6 Gepost op: 25 January 2014, 14:10:11 »
Ook deze maand weer het nodige gedaan aan mijn baan. Inmiddels worden nu alle baanvakken aangestuurd door van Meekeren electronika.



De handbediening van de baan is wat verplaatst, om meer ruimte maken voor printjes van van Meekeren. Ook is zichtbaar een artistieke impressie van mijn baan, gemaakt door mijn zeven-jarige kleinzoon.



Ook zichtbaar een rijtje schakelaars om de treinen in het schaduwstation te laten stoppen of vertrekken. De elektronika hiervoor staat voorlopig nog even nutteloos te wachten op aansluiting. Nu kan de kleinzoon (onder toezicht) zelf kiezen welke trein naar boven moet komen. Er zijn vijf sporen. Helaas nu nog maar drie bezet. Andere locs hebben onderhoud nodig en ik kan niemand vinden die ze kan schoon maken. Diverse zaken hier in de buurt doen geen N-spoor onderhoud meer. De man in Roosendaal kan met zijn handen het kleine spul niet meer hanteren en in Breda bleek de N-monteur problemen met de ogen te hebben en is (voorlopig?) uit de running. We wachten af.


Hier staan de operationele treinen te wachten.


Het eerste sein is geplaatst. Twee anderen zijn vandaag binnen gekomen en zullen weldra op de baan verschijnen.
N-spoor, moderne tijd, Kanton Vaud, Zwitserland.