Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DDAR op basis van een Artitec DDM door Corné81
Vandaag om 09:37:12
Tams app door rvredebregt
Vandaag om 09:28:18
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:26:03
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 09:09:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 08:58:27
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 08:45:09
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door grossraumwagen
Vandaag om 08:35:09
Site Uhlenbrock door Ben
Vandaag om 08:34:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 08:10:39
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door puntenglijder
Vandaag om 08:07:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
  

Auteur Topic: Oh nee he, de zoveelste keerlus-vraag?!?  (gelezen 1045 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Oh nee he, de zoveelste keerlus-vraag?!?
« Gepost op: 14 November 2013, 23:13:41 »
Jawel... Zie plaatje van mijn testbaan hieronder. Blokbeveiliging met Digitrax BDL168 stroomdetectie en JMRI op de computer, werkt prima. De rode strepen zijn blokken en treinlengtes van min. 7 bakken.
Op het moment is het nog een schone "hondebot" dus zonder de oversteekwissels 112, 113, 120 en 121 (en ook nog zonder de kopspoortjes) maar met de dubbele sporen 1, 2, 4 en 5. Volledig automatisch een trein tegen de klok in laten rijden en de ander met de klok mee heeft al voor vele uurtjes genot gezorgd. Maar... nu verder!
Ik denk dat ik weet hoe de keerlus in "HIN" (links op de tekening) te schakelen, nl door het zwarte stuk op een keerlusschakelaar aan te sluiten. Tot zover snap ik het.
Maar "WIEDER"?  Tussen de wissels 120 en 122 en tussen 121 en 124 zit maar heel weinig lengte, 70 cm hoogstens. Moet ik dus keerlusschakelaars op zowel spoor 4b als op 5b aansluiten? Drie van die dingen aanschaffen?
Heb een beetje gezocht op BNLspoor maar ben dit probleem niet tegengekomen - misschien niet goed gezocht?
Uw kundig oordeel wordt alvast zeeeer op prijs gesteld!



Diederik
***********
"Everybody has a plan, 'til they get punched in the mouth" (M. Tyson)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26686
    • Pagina van klaas
Re: Oh nee he, de zoveelste keerlus-vraag?!?
« Reactie #1 Gepost op: 14 November 2013, 23:24:36 »
Je hebt in Wieder inderdaad 2 keerlusmodules nodig.
Dat zou je kunnen vermijden door de lus in Wieder ook gedeeltelijk enkelsporig te maken, dus als het ware het spiegelbeeld van Hin. Dan heb je er maar 1 nodig.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Oh nee he, de zoveelste keerlus-vraag?!?
« Reactie #2 Gepost op: 14 November 2013, 23:33:29 »
Goed plan, dat gedeeltelijk enkelsporig maken! Enorm bedankt daarvoor! Want waarom ook niet, het is toch maar een test-set-up. Goed te weten dat ik hier rekening mee moet houden bij het ontwerpen van schaduwstations.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26686
    • Pagina van klaas
Re: Oh nee he, de zoveelste keerlus-vraag?!?
« Reactie #3 Gepost op: 14 November 2013, 23:42:07 »
Het voordeel bij deze vraag was dat je het complete sporenplan liet zien, met een goede beschrijving. Als alle keerlusvragen zo goed gedocumenteerd werden, dan zouden we vaker een snelle oplossing zien. (y)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Oh nee he, de zoveelste keerlus-vraag?!?
« Reactie #4 Gepost op: 14 November 2013, 23:47:38 »
Tja ach... We blijven mensen nietwaar. En misschien zijn al die misverstanden ook een vorm van entertainment?  ;)