Getrokken intercity-materieel is meestal ICRm (verbouwd), ICR (onverbouwd) of ICM (Koploper).
IRM-IV zie ik niet zo vaak, eerder IRM-4. Dat is Interregio-materieel (dus het dubbeldektreinstel), niet verbouwd (dat is namelijk de VIRM) met vier bakken (rijtuigen).
Bij de ICM zie je wel ICM-III en ICM-IV. Overigens heeft dat eerder met de serie te maken, als ik me niet vergis, dan het aantal bakken.
Bedoel je soms iets als dit?ICR - InterCity RijtuigICRm - InterCity Rijtuig ModernisedICR BDs - InterCity Rijtuig 2e klas, dienstruimte, stuurrijtuigTD-BLR - TrekDuwBeneluxICK - InterCity Rijtuig Korte termijnICM - InterCity MaterieelDD-IRM - DubbelDeks InterRegio Materieel V-IRM - Vervolgserie/Verlengde InterRegio MaterieelMat '64 - Materieel '64SGM - StadsGewestelijk MaterieelSGMm - StadsGewestelijk Materieel ModernisedSGM-II - StadsGewestelijk Materieel 2 bakken (citypendel)SM-'90 - Stoptrein Materieel '90A32 - Lightrail materieel Alphen aan den Rijn - Gouda DDM1 - DubbelDekker MaterieelDD-AR - DubbelDekker Agglo-RegiomDDM - Motorbak (wagen) DubbelDekker MaterieelDM '90 - Diesel Materieel '90