Omdat ze niets aan het toeval wilde overlaten, kocht ze een dag voor de beladen treinreis alvast een kaartje. Dat werd niet de oude vertrouwde voordeelurenkaart, maar een nieuw abonnement gekoppeld aan een ov-chipkaart. Veldmeijer: 'De loketbediende legde de gebruiksvoorwaarden uit en registreerde me voor dinsdagmorgen. In de veronderstelling dat daarmee alles geregeld was, keerde ik terug naar huis. Een zorg minder, dacht ik.'
Gezien het gebrek aan ook maar enige vorm van inlevingsvermogen onder diverse posters hier lijkt het me beter om hier over op te houden (en het OV maar op te heffen...)
Als die treinbeheerfiguren nu hetzelfde maar hadden gedaan als de bus: inchecken in de trein zelf.
Los nog van het feit dat ik misschien alleen maar op een perron zou willen komen om naar treinen te kijken. Of mag dat straks ook al niet meer?
Het zwartrijden zal juist enorm toenemen met inchecken in de trein zelf.
Volgens de letter der wet mag dat nu al niet. "Op het perron moet u in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs". Vroeger had je zelfs perronkaartjes
Tenzij je het dus volledig automatiseert: de kaart checkt zichzelf in bij het betreden van de trein en checkt zichzelf ook weer uit als je uitstapt.Moet technisch mogelijk zijn. Conducteurs hoeven dan alleen nog maar te controleren of reizigers een kaart hebben.In het geval van de bewuste bejaarde dame was er dan helemaal niets aan de hand geweest.
O, nou dan ben ik heel af en toe een wetsovertreder. Wat nu? Ga je me aangeven?