Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Wim1969
Vandaag
om 18:16:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 18:06:26
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
Vandaag
om 18:05:12
Raadplaatje
door
mdjr78
Vandaag
om 18:05:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 17:51:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:50:31
Overstap naar HTM
door
skiptram
Vandaag
om 17:49:40
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
Ben
Vandaag
om 17:46:21
Modelspoorbaan van Einte
door
Paul1969
Vandaag
om 17:36:22
zoeken waar een draad zit op de baan
door
Dirk
Vandaag
om 17:34:38
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:10:54
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
henk
Vandaag
om 17:08:44
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 17:07:58
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Paul1969
Vandaag
om 17:03:09
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ben
Vandaag
om 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ?
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:22:28
Show je realistische treinsamenstelling
door
1200blauw
Vandaag
om 16:12:37
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:55:04
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 15:24:25
Leubachtalbahn
door
einte
Vandaag
om 14:16:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0)
door
NS264
Vandaag
om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:57:57
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 12:56:52
Kato ETA 515
door
Quinzeedied
Vandaag
om 12:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
basjuh1981
Vandaag
om 12:17:38
C12c rijtuig
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:59:19
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië
door
NS264
Vandaag
om 11:50:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Aansluiting engelswissel SLE390F
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Aansluiting engelswissel SLE390F (gelezen 1975 keer)
Wikky
Offline
Berichten: 28
Aansluiting engelswissel SLE390F
«
Gepost op:
07 November 2013, 10:14:21 »
Hallo mede treinen liefhebbers,
Ik ben splikspinter nieuw op dit forum, maar durf toch mijn eerste vraag stellen.
Ik werk met Peco code 55 railmateriaal, heb onder meer vijf maal een Peco SLE390F kruiswissel, bemerk echter dat de wisseltongen af en toe geen contact met de buitenrail maken.
Bij de gewone wissels heb ik de tongen met een stroomdraadje rechtstreeks verbonden met het puntstuk, echter bij de Engelsman is dit zo ontzettend dicht op elkaar dat ik er niet met een soldeerbout tussen kom.
Misschien iemand ervaring met dit probleempje?
Bedankt vast,
Wikky
«
Laatst bewerkt op: 07 November 2013, 11:04:01 door guest7823. Reden: Titel aangepast
»
Gelogd
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18186
Modelrailroading is fun!
Re: Kruiswissel
«
Reactie #1 Gepost op:
07 November 2013, 10:55:51 »
Hoi Wikky,
Welkom op het forum. Het wissel waar jij het over hebt is geen kruiswissel maar een engels wissel. Om die goed te voeden is de volgende site misschien een goeie voor jou:
-
http://www.wiringfordcc.com/
En dan kijken bij:
-
http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm
Helemaal onderaan over "double slip switches". Wat daar staat is:
Except for adding bonds, which you would do to improve reliability whether DCC or not, Dale is basically saying that you don't need to do anything special to use the Peco Electrofrog Double-slip with DCC. Just follow the instructions that come with the turnout. - Allan
Je moet eigenlijk hewoon de instructies volgen die bij het wissel zelf zitten. Peco levert er altijd een blaadje bij waar op staat wat te doen en hoe aan te sluiten. Ik zal eens kijken of ik die hier nog heb liggen
«
Laatst bewerkt op: 07 November 2013, 10:58:16 door Ronald Halma
»
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26835
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
«
Reactie #2 Gepost op:
07 November 2013, 11:09:57 »
Ronald, het verhaal op de site wiringfordcc gaat over H0 wissels.
Maar Wikky heeft een N wissel, en daar is alles net even wat kleiner.
Ik weet ook niet hoe je dat makkelijk op kan lossen. Misschien is het een optie om een wisselaandrijving te monteren die de tongen wat steviger aandrukt.
Anders is het misschien mogelijk om een draadje tegen de onderkant van de tong te solderen, tussen de dwarsliggers door. Maar ook daar wordt het waarschijnlijk knoeien op de vierkante millimeter.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18186
Modelrailroading is fun!
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
«
Reactie #3 Gepost op:
07 November 2013, 11:28:11 »
Oke, kwestie van niet goed lezen
Denk dat een aandrijving die echt aandrukt een goeie is zoals Klaas al aangeeft. Een Tortoise misschien, die blijft de tongen aandrukken als deze omgelegd is.
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
Wikky
Offline
Berichten: 28
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
«
Reactie #4 Gepost op:
07 November 2013, 12:01:55 »
Dank voor uw reacties, het probleem schijnt niet zo zeer in het aandrukken van de tongen te zitten, maar meer bij het schanierpuntje waar de tong bij het hartstuk vast zit.
Daaronder zit een vierkant stukje metaal wat de verbinding met de tong moet maken?, blijkbaar komt daar aanslag/corrosie/slijtage? tussen en dan is het gebeurd met de verbinding.
Ik hoop dat het me lukt om de gemaakte foto mee te zenden, om mijn tekst te verduidelijken.
Ik heb met plaatje uploaden de foto verzonden (dkw-tong), maar geloof dat ik dat niet zo had moeten doen, alles moet je leren, dus misschien kan iemand me vertellen hoe ik dat plaatje hier wel moet toevoegen?
Waarschijnlijk ben ik helemaal abuis en wordt de elektrische verzorging van de tong alleen maar verzorgd door de aandrukkracht en contact met de buiten rail?
Vandaar mijn vragen.
Gelogd
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18186
Modelrailroading is fun!
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
«
Reactie #5 Gepost op:
07 November 2013, 12:30:15 »
Links in het menu van deze site; plaatje uploaden, en handleiding plaatje uploaden
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
Wikky
Offline
Berichten: 28
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
«
Reactie #6 Gepost op:
07 November 2013, 12:55:05 »
Dank voor de reactie, moet echt naar mijn werk, zal binnenkort weer gaan stoeien met dit forum.
O ja, ik heb nog even gemeten bij het engelse wissel, maar ook die tongen die NIET aanliggen geven een doorverbinding, dus de aandrukkracht van de tongen heeft geen invloed op de verbinding, die komt dus echt van het schanierpunt af.
Hopelijk kan iemand met een geweldig idee.....
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Aansluiting engelswissel SLE390F