Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door GerardH
Vandaag om 02:49:04
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 02:23:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 01:58:54
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door MOVisser
Vandaag om 00:25:52
'Permaloog' met electronenbuizen door Martin Hornis
Vandaag om 00:19:41
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
22 December 2025, 23:53:34
Rondom Charlois door Alewijn
22 December 2025, 23:07:40
Goede wensen voor 2026 door Hans Reints
22 December 2025, 22:58:54
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
22 December 2025, 22:53:11
Roco 42616 door Ronald69
22 December 2025, 22:39:39
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
22 December 2025, 22:21:30
Vreemd verschijnsel BR 80 017 (startset) Roco door wob
22 December 2025, 22:11:59
Aachenau West door wob
22 December 2025, 22:00:45
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
22 December 2025, 21:45:50
Raadplaatje door Sikko
22 December 2025, 21:36:57
Au bord de la Cèze door Frank 123
22 December 2025, 21:17:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
22 December 2025, 19:35:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
22 December 2025, 19:00:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
22 December 2025, 18:57:14
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door sncf231e
22 December 2025, 18:55:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
22 December 2025, 18:48:37
Modelspoorbaan van Einte door NS264
22 December 2025, 18:45:05
herrmann door Eric B
22 December 2025, 18:42:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
22 December 2025, 18:35:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
22 December 2025, 18:34:54
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door RdJ
22 December 2025, 16:25:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 December 2025, 16:21:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
22 December 2025, 15:52:51
Zee. Land. door Huup
22 December 2025, 15:46:46
Mijn geweatherde modellen door Paulus
22 December 2025, 15:43:44
  

Auteur Topic: Aansluiting engelswissel SLE390F  (gelezen 2039 keer)

Wikky

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Aansluiting engelswissel SLE390F
« Gepost op: 07 November 2013, 10:14:21 »
Hallo mede treinen liefhebbers,

Ik ben splikspinter nieuw op dit forum, maar durf toch mijn eerste vraag stellen.

Ik werk met Peco code 55 railmateriaal, heb onder meer vijf maal een Peco SLE390F kruiswissel, bemerk echter dat de wisseltongen af en toe geen contact met de buitenrail maken.

Bij de gewone wissels heb ik de tongen met een stroomdraadje rechtstreeks verbonden met het puntstuk, echter bij de Engelsman is dit zo ontzettend dicht op elkaar dat ik er niet met een soldeerbout tussen kom.

Misschien iemand ervaring met dit probleempje?

Bedankt vast,

Wikky
« Laatst bewerkt op: 07 November 2013, 11:04:01 door guest7823. Reden: Titel aangepast »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Kruiswissel
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2013, 10:55:51 »
Hoi Wikky,

Welkom op het forum. Het wissel waar jij het over hebt is geen kruiswissel maar een engels wissel. Om die goed te voeden is de volgende site misschien een goeie voor jou:

- http://www.wiringfordcc.com/

En dan kijken bij:

- http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm

Helemaal onderaan over "double slip switches". Wat daar staat is:

Except for adding bonds, which you would do to improve reliability whether DCC or not, Dale is basically saying that you don't need to do anything special to use the Peco Electrofrog Double-slip with DCC. Just follow the instructions that come with the turnout. - Allan

Je moet eigenlijk hewoon de instructies volgen die bij het wissel zelf zitten. Peco levert er altijd een blaadje bij waar op staat wat te doen en hoe aan te sluiten. Ik zal eens kijken of ik die hier nog heb liggen ;)
« Laatst bewerkt op: 07 November 2013, 10:58:16 door Ronald Halma »
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27069
    • Pagina van klaas
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #2 Gepost op: 07 November 2013, 11:09:57 »
Ronald, het verhaal op de site wiringfordcc gaat over H0 wissels.
Maar Wikky heeft een N wissel, en daar is alles net even wat kleiner.

Ik weet ook niet hoe je dat makkelijk op kan lossen. Misschien is het een optie om een wisselaandrijving te monteren die de tongen wat steviger aandrukt.
Anders is het misschien mogelijk om een draadje tegen de onderkant van de tong te solderen, tussen de dwarsliggers door. Maar ook daar wordt het waarschijnlijk knoeien op de vierkante millimeter.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #3 Gepost op: 07 November 2013, 11:28:11 »
Oke, kwestie van niet goed lezen ;D Denk dat een aandrijving die echt aandrukt een goeie is zoals Klaas al aangeeft. Een Tortoise misschien, die blijft de tongen aandrukken als deze omgelegd is.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Wikky

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #4 Gepost op: 07 November 2013, 12:01:55 »
Dank voor uw reacties, het probleem schijnt niet zo zeer in het aandrukken van de tongen te zitten, maar meer bij het schanierpuntje waar de tong bij het hartstuk vast zit.
Daaronder zit een vierkant stukje metaal wat de verbinding met de tong moet maken?, blijkbaar komt daar aanslag/corrosie/slijtage? tussen en dan is het gebeurd met de verbinding.
Ik hoop dat het me lukt om de gemaakte foto mee te zenden, om mijn tekst te verduidelijken.
Ik heb met plaatje uploaden de foto verzonden (dkw-tong), maar geloof dat ik dat niet zo had moeten doen, alles moet je leren, dus misschien kan iemand me vertellen hoe ik dat plaatje hier wel moet toevoegen?
Waarschijnlijk ben ik helemaal abuis en wordt de elektrische verzorging van de tong alleen maar verzorgd door de aandrukkracht en contact met de buiten rail?
Vandaar mijn vragen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #5 Gepost op: 07 November 2013, 12:30:15 »
Links in het menu van deze site; plaatje uploaden, en handleiding plaatje uploaden :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Wikky

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #6 Gepost op: 07 November 2013, 12:55:05 »
Dank voor de reactie, moet echt naar mijn werk, zal binnenkort weer gaan stoeien met dit forum.
O ja, ik heb nog even gemeten bij het engelse wissel, maar ook die tongen die NIET aanliggen geven een doorverbinding, dus de aandrukkracht van de tongen heeft geen invloed op de verbinding, die komt dus echt van het schanierpunt af.

Hopelijk kan iemand met een geweldig idee.....