HoiVolgens mijn geheugen zit er een magneetje met een HALL sensor in. Ik zal het morgen nog eens nakijken, dan ga ik zo'n lok toch slopen. Bart
Wordt de 215 digitaal gebruikt of analoog? want het is een functie die ingeschakelddient te worden wanneer digitaal gereden wordt, deze is dus normaal niet te horen.Wellicht dat ESU in de decoder de functie onder analoogbedrijf heeft ingeschakeld.Deze waarden worden ingesteld in Cv 13 en 14.Het gepiep in de bogen werkt inderdaad met een Hall sensor, de wisselgeluiden worden door de "stroomafnemers" onder het draaistel gegenereerd d.m.v. die beugeltjes onder devoorste as van elk draaistel. Dit geluid zou boven een bepaalde snelheid moeten wegvallen.Gr.Robbert Jan
Met een complete reset van deze decoder in deze loc moet je oppassen. Ronald van Vierheim had daar slechte ervaringen mee, kan ik me herinneren.Groet,Ruud
HoiDe magneetjes zitten aan de voorzijde in de tandwielkasten.De Hall sensoren zitten op de desbetreffende plaats op het frame. Dus aan de voorzijde van de tandwielkasten net achter de verlichtingsprint.Bart
Oppassen moet je altijd, maar op basis van een wat mindere ervaring zou ik niet direct terugdeinzen. Het advies komt van ESU support team, dus zou ik niet te moeilijk over doen. Zit ook twee jaar garantie op, komt vast goed. Als je angst hebt ga je niet ver komen.
De vraag is alleen of de sensoren dichter naar het draaistel toe moeten om het geluid te activeren, of juist verder er van af?Groet, Bas