Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 17:02:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:09:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
Probleem met inloggen door Joz
Vandaag om 15:55:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 15:50:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
  

Auteur Topic: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam  (gelezen 7259 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #30 Gepost op: 22 November 2013, 12:18:36 »
 (y) Geniaal  (y)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #31 Gepost op: 22 November 2013, 12:49:24 »
Jammer alleen dat ze de referentie naar BNLS eruit gehaald hebben. Nu is het "het Internet"...  8)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #32 Gepost op: 22 November 2013, 13:17:40 »
ik heb m
leuk stukje
moet nog verder lezen, maar t is wel leuk om de modelletjes erbij te zien

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #33 Gepost op: 22 November 2013, 15:46:19 »
Leuk, moet binnenkort toch eens gaan beginnen aan mn module (en de Backertjes)

dirkjan

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #34 Gepost op: 22 November 2013, 15:48:00 »
Eerst de Backertjes, Dirkjan. Het is echt niet veel werk. Zo'n 6  uur, bij elkaar (geklokt). Ik deed er twee in 8 uur.  :)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #35 Gepost op: 22 November 2013, 15:55:39 »
wel nog ff het juiste schuurpapier in huis hebben..

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #36 Gepost op: 22 November 2013, 15:59:41 »
Stuur ik tegenwoordig gelijk met het setje mee. Juist omdat ik het vaker hoor dat er nog niet aan begonnen is. ;D
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1686
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #37 Gepost op: 22 November 2013, 18:43:21 »
Oeps  ;) - leuk stukje hoor .  (y) (y)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #39 Gepost op: 22 November 2013, 22:05:07 »
dit staat ook in hetzelfde blad,naar op pag dacht 2
dus effe de edities begin december volgen

dickt

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #40 Gepost op: 27 November 2013, 13:09:47 »
Wel weer een storende fout in het bijschrift van de foto van de elektrische tram :( :(:
Citaat
Trambestuurder Beets in Purmerend, jaren vijftig

In de jaren vijftig kwam de tram al niet meer in Purmerend, het gedeelte Purmerend-de Slochter werd in 1949 gesloten!

Dick

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: 125 jaar sinds opening tramlijn Amsterdam-Edam
« Reactie #41 Gepost op: 27 November 2013, 13:24:01 »
Ongetwijfeld heeft hij dat van de bron van de foto overgenomen. Dat dat dan niet klopt, is niet zo belangrijk. Alleen maar tramfanaten die zich er druk om maken.  8)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.