Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 05:51:42
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Hans van de Burgt
Vandaag om 03:46:41
Schrootplaats door ruudns
25 april 2024, 23:48:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
25 april 2024, 23:09:03
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
25 april 2024, 23:01:07
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
25 april 2024, 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
25 april 2024, 22:10:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 april 2024, 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
25 april 2024, 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
25 april 2024, 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
25 april 2024, 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
25 april 2024, 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
25 april 2024, 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
25 april 2024, 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
25 april 2024, 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
25 april 2024, 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
25 april 2024, 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
25 april 2024, 19:20:28
Aachenau West door wob
25 april 2024, 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
25 april 2024, 19:04:37
20 en 21 april MobExpo door class 37
25 april 2024, 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
25 april 2024, 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
25 april 2024, 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
25 april 2024, 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
25 april 2024, 15:58:27
  

Auteur Topic: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e  (gelezen 18103 keer)

Bergland express

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:09:55 »
@Silvolde: Ik had nog nooit van Ferivan gehoord maar ze hebben een site. De Sperwer staat er niet op maar ik zal kijken of ik ze kan bereiken voor meer informatie.

@Tramkees: Bedankt voor je toelichting nu weet ik tenminste waar ik moet kijken. Overigens lijkt het mij het makkelijkste om met de bijwagens te beginnen en daarna de motorwagen te doen.

en de kop van het Weense model is iets spitser dan die van de Sperwer / VT1.
Het is lastig om foto's uit dezelfde hoek te vinden om de trammetjes te vergelijken. Als ik deze http://de.wikipedia.org/wiki/RTM_M_17 met deze vergelijk http://www.flickriver.com/photos/27862259@N02/6038152646/ dan is de kopvorm te verschillend. De C1 is te smal aan de voorzijde, waardoor het raam ook niet te gebruiken is. De hoogte van het raam is wel hetzelfde als de Sperwer bij wagens.

Dan lijkt de tram uit Bielefeld toch qua kopvorm beter. Zie deze foto http://www.bahnbilder.de/1024/ein-duewag-grossraumwagen-vestischen-strassenbahn-solingen-kohlfurt-423179.jpg

Het onderstel van de Weense modellen is zo ontworpen dat de motor in het draaistel zit, daardoor zit er een in de bodem een gat van 17 (ja, zeventien) millimeter, jij bouwt H0e. Ook de motorloze draaistellen zijn zo. Het Weense draaistel hiervoor aanpassen lijkt mij bijna niet te doen en zou op nieuwbouw neerkomen, dus aan de onderstel heb je niet veel.
Als ik op de site van Halling kijk dan ligt de motor toch echt tussen de draaistellen, met cardanassen verbonden met de draaistellen. Je opmerking snap ik dus niet helemaal, ik ben met je eens dat deze variant niet het beste is. Zelf vind ik het storend dat de vliegwielen naast de motorhouder zitten waardoor ze zichtbaar worden. Dat is voor de Sperwer niet nodig dankzij de motorwagen. 8)

Als ik de motorloze variant bekijk dan lijkt het mij mogelijk om de zijkanten van de motorhouder te dichten, dan hebben de twee bijwagens een passend chassis. Bij de motorwagen van de Sperwer kan ik de motor iets hoger leggen en met cardanassen alsnog verbinden. Wat betref de assen, H0e is dezelfde spoorbreedte als N. Aanpassen van draaistellen is altijd nodig want dit tramtype heeft volgens mij niet gereden op 760 millimeter.

Voor een complete Sperwer heb ik toch 6 koppen nodig en als ik van de Grossraumwagen uit Bielefeld steeds maar 1 kop kan gebruiken dan ben ik 12 donormodellen verder... :( Dan word het toch interessant om Lima kappen te verzamelen. :-\

Mijn kennis van het zelf gieten met giethars is te beperkt maar zou dat een goed alternatief zijn? Ik heb namelijk geen idee of dat te doen is voor een complete kap.

Toch lastiger dan ik had gehoopt, de komende dagen ben ik minder online maar ik zal wel verder zoeken. Ik waardeer jullie input, toch handig zo'n forum. (y)

Groeten,
Marcel
Zillertalbahn in H0e, fijn maar klein.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:35:56 »
Je kunt overwegen om de zijwanden van styreenplaat 0,75 mm of 1 mm te maken.
Gebruik je twee lagen van 0,5 mm op elkaar dan kun je zelfs heel eenvoudig de deuren verdiept realiseren.
DE koppen zou je laag voor laag uit 1 mm styreen kunnen opbouwen waarna je de overtollige styreen aan de binnenzijde weg freest/ vijlt.
Met styreen profielen is een hoop te doen.
Voor de motorwagen zou ik een oude spoor N loc met dubbele aandrijving zoeken.
Als er hier RTM motorwagens van karton in Ho getoond kunnen worden op dit forum geeft het al aan dat er diverse wegen (karton, styreenplaat, messing) naar Rome of een RTM model leiden.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50608.0.html

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2013, 22:13:44 »
Als ik op de site van Halling kijk dan ligt de motor toch echt tussen de draaistellen, met cardanassen verbonden met de draaistellen. Je opmerking snap ik dus niet helemaal, ik ben met je eens dat deze variant niet het beste is. Zelf vind ik het storend dat de vliegwielen naast de motorhouder zitten waardoor ze zichtbaar worden. Dat is voor de Sperwer niet nodig dankzij de motorwagen. 8)

De Weense C1 heeft oorspronkelijk de draaistellen die Kees noemde, maar Halling heeft in de laatste jaren een heruitgave gedaan met een nieuwe bodemplaat met kardanmotor. De kap is nog steeds hetzelfde, maar alleen opnieuw bedrukt en hij heeft ingezette ramen gekregen.

Groeten, Mark
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Bergland express

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #18 Gepost op: 29 oktober 2013, 22:37:41 »
@ MMTB: Duidelijk. Het huidige chassis is al beter maar de oplossing van de vliegwielen is jammer, maar nu snap ik de opmerking van Kees tenminste. (y)

@Henk: Ik heb eerder aangegeven dat zijwanden uit styreen geen probleem zijn, hoekige modellen heb ik vrij snel in elkaar gezet. De oplossing die je aandraagt om de koppen te maken is een optie die niet mijn voorkeur heeft. Er moeten koplampen gemaakt worden en boren door laagjes zorgt nooit voor strakke gaatjes, er zal altijd iets spelling in de laagjes komen. Dit werkt op zit bij daken prima maar bij ronde koppen had ik toch het gevoel dat er betere methoden moeten zijn.

Buigen en styreen is voor mij lastig, wellicht bij gebrek aan goede tips hoe dit het beste te doen is. :-[ Verwarmen met heet water en dan buigen, zo had ik begrepen dat je dit moest doen. Maar zodra de tape eraf gaat boog het langzaam weer terug. :-X :-\ :'( Na een aantal pogingen kwam ik toch de conclusie dat daken en koppen op een andere manier gemaakt moeten worden. Tenzij iemand mij een masterclass styreen buigen kan geven ;D
Karton lijkt mij veel te fragiel en messing beschouw ik als hogeschool modelbouw, ik ben net uit de brugklas. :P ;)

Een N lokje die zijn motor af moet staan? Het zal met de motor van een klein H0 lokje ook wel gaan, de motorwagen heeft plek zat. Ik heb nog een taurus van Hobbytrain liggen dus die kan ik altijd gebruiken.

Groeten, Marcel
Zillertalbahn in H0e, fijn maar klein.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #19 Gepost op: 29 oktober 2013, 22:46:07 »
Over styreen buigen heb ik in het verleden eens een draadje gestart; klik.
No dress rehearsel, this is our life.

Tramkees

  • Offline Offline
  • Berichten: 113
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2013, 12:28:41 »
Marcel,

Jouw probleem met de vliegwielen begrijp ik niet!
Als je de aanhangrijruigen niet van een motor voorziet, heb je volgens mij,  geen motor en dus geen cardanassen en dus geen vliegwielen (die je overigens probleemloos zou kunnen verwijderen) of vergis ik mij?

De draaistellen zijn voor 9 mm geschikt te maken.

Ook als je de Halling aandrijving in de aanhangrijuigen zou gebruiken, zie je die vliegwielen niet of nauwelijks, de rijeigenschappen worden er wel beter van. (Je kunt ze altijd nog zwart verven)

Bij de Lima kappen moet je er wel aan denken, dat de vensters, de wanden en het dak één geheel zijn, je kunt de vensters er dus niet uithalen.

Wat betreft het verschil in de koppen tussen het Weense model, de Bielefelder en de VT 1, moet je letten op het voorraam onder het ventilatie strookje.
Dit is bij de Bielefelder en de VT 1  breder dan dat het hoog is en bij het Weense model is dit vierkant.

Groeten, Kees

Wendeheim, wo sich Ost und West treffen

Bergland express

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2013, 20:45:09 »
@Marc tramt: Dit topic heb ik gemist maar ik zie al wel dat ik te voorzichtig met het styreen ben geweest. Ik heb warm water uit de kraan gebruikt zonder koud water erbij. Dat was al warm zat voor mijn vingers :-X, aan kokend water heb ik nooit gedacht. :-[
Ik vraag me alleen af hoe je na buigen ook nog een knik kan maken. Stel dat ik de Sperwer kop wil maken, buig je dan eerst de kop in model? Hoe maak je daarna de knik in de kop? (Het raam van de machinist helt immers iets naar achter.) Hoe pak ik dat het beste aan?
Sorry voor de wellicht stomme vraag maar ik zie het niet voor me. :-[ :-[

@Tramkees:
Jouw probleem met de vliegwielen begrijp ik niet!
Dan probeer ik het te verduidelijken. :)

Als je de aanhangrijtuigen niet van een motor voorziet, heb je volgens mij,  geen motor en dus geen cardanassen en dus geen vliegwielen (die je overigens probleemloos zou kunnen verwijderen) of vergis ik mij?
Ik weet niet of je weet dat Halling nu een chassis aanbied met en zonder motor? Voor de bijwagens van de Sperwer kan ik het beste tweemaal de versie zonder motor bestellen. Voor de motorwagen zou ik een set met aandrijving van bus-und-bahn-und-mehr kunnen bestellen. Dan heb ik in ieder geval 1 model met de juiste kopvorm. De aandrijving zal ik in de Sperwer motorwagen verwerken.

Het onderstel van de Weense modellen is zo ontworpen dat de motor in het draaistel zit, daardoor zit er een in de bodem een gat van 17 (ja, zeventien) millimeter, jij bouwt H0e. Ook de motorloze draaistellen zijn zo. Het Weense draaistel hiervoor aanpassen lijkt mij bijna niet te doen en zou op nieuwbouw neerkomen, dus aan de onderstel heb je niet veel.

Als je de aanhangrijruigen niet van een motor voorziet, heb je volgens mij,  geen motor en dus geen cardanassen en dus geen vliegwielen (die je overigens probleemloos zou kunnen verwijderen) of vergis ik mij?
In het bericht van 29-11 geef je aan dat het onderstel niet bruikbaar is. Je hebt het hier vooral over het gemotoriseerde chassis van de Weense C1. En vandaag is hetzelfde chassis wel bruikbaar?  ??? Dan is het voor mij ook niet duidelijk wat je precies bedoeld en wellicht begrepen we daardoor elkaar niet?

Waarom zou ik drie gemotoriseerde onderstellen aanschaffen als ik de motor, cardanassen en vliegwielen niet ga gebruiken? Dan is het chassis zonder aandrijving toch een beter keuze. Wat ik lelijk vind aan het Halling chassis met motor probeer ik met onderstaande foto duidelijk te maken.


De blauwe pijl geeft de rand van de apparaatkast aan die in het midden onder het chassis hangt. De motor is mooi onzichtbaar weggewerkt. De oranje pijl geeft de vliegwielen aan de er naast hangen en daardoor zichtbaar zijn. Als de kap erop zit zal het zeker minder zichtbaar zijn. Deze oplossing zal voor een grossraumwagen de beste en mooiste oplossing zijn, maar in de motorwagen van de Sperwer moet de motor helemaal weg te werken zijn. Naar gelang de ruimte die ik over hou, kan ik altijd nog kijken of beide vliegwielen erop blijven of 1 vliegwiel. Met een decoder met een UPS eraan kan je overigens ook goede resultaten als de motor geen vliegwielen heeft.
In de versie zonder motor hoef ik dit vlak alleen maar te dichten en de draaistellen aan te passen.

De draaistellen zijn voor 9 mm geschikt te maken.
Gelukkig zijn er ook voordelen aan de donor modellen, dat zal sneller gaan als het omsporen bij Zillertalbahn  8)

Bij de Lima kappen moet je er wel aan denken, dat de vensters, de wanden en het dak één geheel zijn, je kunt de vensters er dus niet uithalen.
Dat lijkt me een stuk lastiger om de kappen strak te krijgen, dan twijfel ik sterk of ik dan op jacht moet naar Lima kappen. :-\

Wat betreft het verschil in de koppen tussen het Weense model, de Bielefelder en de VT 1, moet je letten op het voorraam onder het ventilatie strookje.
Dit is bij de Bielefelder en de VT 1  breder dan dat het hoog is en bij het Weense model is dit vierkant.
Dat zag ik pas na heel lang kijken, had dit eerder gezegd! :P  ;) Dat laat eens te meer maar zien dat het goed is om eerst goed te zoeken naar goede informatie voordat je een model gaat bouwen. :D

Groeten,
Marcel
Zillertalbahn in H0e, fijn maar klein.

Bergland express

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #22 Gepost op: 30 oktober 2013, 20:58:45 »
Plan van aanpak dusver:
  • 1x bouwpakket aanschaffen met aandrijving van de bielefelder grossraumwagen bij bus-und-bahn-und-mehr
  • 2x onderstellen/chassis van de C1 bestellen bij Halling, uiteraard zonder motor

Dan maar eens kijken of ik de kop van de grossraumwagen kan dupliceren, hoe weet ik nog niet. Lima kappen verzamelen of alleen maar bielefelder grossraumwagens bestellen voor de koppen, word wel kostbaar. De zijwanden en daken zullen niet zo'n probleem zijn als ik deze uit styreen platen maak. Komend weekend maar eens wat bestellingen de deur uit doen. (y)

Dank voor jullie bijdragen en mocht jullie nog info/tips/foto's hebben dan hoor ik het graag.

Groeten,
Marcel
Zillertalbahn in H0e, fijn maar klein.

Tramkees

  • Offline Offline
  • Berichten: 113
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #23 Gepost op: 30 oktober 2013, 22:17:48 »
Marcel,

Er zijn twee versies van de Weense C1.

Ooorspronkelijk is dit model door het Weense vervoersbedrijf als souvenier model uitgebracht. Deze kun je nog bij de tramshop van de museumtram in Amsterdam kopen voor € 25,00 (motor en bijwagen, uiteraard zonder motor). Hierin zit het onbruikbare draaistel.

Het bruikbare draaistel zit in de versie die de firma Halling ervan heeft gemaakt. De kappen zijn hetzelfde, zoals Mark al eerder had vermeld in dit draadje.

Groeten Kees
Wendeheim, wo sich Ost und West treffen

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #24 Gepost op: 31 oktober 2013, 06:24:53 »

Ik vraag me alleen af hoe je na buigen ook nog een knik kan maken. Stel dat ik de Sperwer kop wil maken, buig je dan eerst de kop in model? Hoe maak je daarna de knik in de kop? (Het raam van de machinist helt immers iets naar achter.) Hoe pak ik dat het beste aan?
Sorry voor de wellicht stomme vraag maar ik zie het niet voor me. :-[ :-[

Groeten,
Marcel

Kijk eens bij onze onvolprezen burgemeester van Hespendam.
De kop van de HTM 200 serie heeft iets vergelijkbaars met een hellende frontruit.
http://www.hespedam.nl/page19.html
Eerst in vorm maken en daarna de bovenzijde aan de zijkant doorsnijden.
Niek bouwt in messing maar het principe blijft gelijk.

Bergland express

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #25 Gepost op: 20 november 2013, 20:49:44 »
Het wachten is begonnen, ik heb 1 bouwset bestelt van de DÜWAG Großraumtriebwagen. Ik heb gekozen voor de Bielefelder uitvoering. Levertijd is drie tot vier weken, dit hoor ik overigens al twee keer achter elkaar.  :-\ Het is blijkbaar normaal bij de kleine fabrikanten maar ik wacht rustig af, het is immers een hobby.  :)

De aandrijving van de motorwagen zal een BA aandrijving worden die op maat gemaakt wordt, op deze manier kan ik de draaistellen van de motorwagen makkelijk op de juiste afstand maken. 16 mm afstand tussen de assen is behoorlijk klein maar wel de juiste afstand in schaal H0. Er is een BA aandrijving met een as afstand van 16mm maar deze variant heeft geen stroomafnemers. De stroomafnemers worden pas gemonteerd op de versies vanaf 17 mm en groter. Voor mij is het een compromis die ook veel gemak gaat geven en 1 mm verschil zal de verhouding niet verstoren. De motor is een Mashima 10x20mhk en die zou sterk genoeg moeten zijn voor het complete treinstel.
GM&S is echt een aanrader, ze denken goed mee als je op zoekt bent naar oplossingen! (Geen aandelen!) (y)

Als de bouwset binnen is zal ik foto's plaatsen en dan gaan we maar eens aan de slag.

Groeten,
Marcel
Zillertalbahn in H0e, fijn maar klein.

Bergland express

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #26 Gepost op: 23 maart 2014, 22:53:04 »
Kuche, kuche, wat een stof in dit draadje zeg. ;)

Het wachten is begonnen, ik heb 1 bouwset bestelt van de DÜWAG Großraumtriebwagen. Ik heb gekozen voor de Bielefelder uitvoering. Levertijd is drie tot vier weken, dit hoor ik overigens al twee keer achter elkaar.  :-\ Het is blijkbaar normaal bij de kleine fabrikanten maar ik wacht rustig af, het is immers een hobby.  :)

Zaterdag kwam het model binnen, "een maand..." ::) :-\

Als de bouwset binnen is zal ik foto's plaatsen en dan gaan we maar eens aan de slag.

Even een foto met de aaipet gemaakt, daardoor een lagere kwaliteit.

Het model ziet er goed uit, geen gaatjes of vliezen. Handleiding is verzorgt en alle toebehoren zijn van goede kwaliteit. Helaas zijn de draaistel zijkanten erg gevoelig voor beschadigingen, bij beide draaistellen zijn ze verbogen. Ik heb inmiddels al vervangende onderdelen toegezegd gekregen, ze moeten binnen weken binnen zijn. Goede service. (y)

Het model is een goede basis voor de ombouw, ik ga de komende dagen bekijken hoe ik het model verder ga verbouwen. Zoals eerder gemeld is de kop van de voorzijde verschillend van de achterzijde. Bij de sperwer zijn beide koppen qua vorm gelijk, in het begin heeft de VT1 ook gereden met 2 eenheden i.p.v. de gebruikelijke 3. Of dit ook voorkwam bij de RTM is mij niet bekend.

Er is genoeg vijl werk te doen, de meeste sierstrips kunnen weg. De lampen moeten ook aangepast worden en op het dak kunnen ook een aantal dingen weg.

Waar ik mijn vraagtekens over heb is het rijgedrag van het model. Dit is de H0m variant en ik vind hem nu al erg wiebelig, 1 keer niezen en het wiebelt al. ;D Dit zal volgens mij alleen maar erger worden als ik er H0e assen onder zet. Iemand tips om dit zoveel mogelijk te verbeteren?

Groeten,
Marcel
Zillertalbahn in H0e, fijn maar klein.

Jan1947

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #27 Gepost op: 24 maart 2014, 18:31:35 »
Inderdaad heeft de Sperwer ook bij de RTM als tweewagenstel gereden. Nadat de lijn naar Oostvoorne in september 1965 werd opgeheven kwam de Sperwer in Hellevoetsluis in depot en sleet het stel de laatste RTM-dagen op het korte traject Spijkenisse-Hellevoetsluis. In die periode raakte begin 1966 de 1702 defect en kwamen de 1701 en de 1700 samen op de baan, totdat het stel op 6 februari 1966 helemaal defect raakte. Herstel was op dat moment niet echt urgent omdat er nog voldoende ander materieel was om de twee trams te rijden, die dagelijks nodig waren. En dus werd het defecte stel naar de centrale werkplaats in Rotterdam gesleept.
Overigens moet er nog heel wat aan je motorwagen worden verbouwd voordat hij lijkt op de 1701 of 1702! Veel succes daarbij!

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7848
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #28 Gepost op: 24 maart 2014, 18:33:47 »
Even lage kwaliteit foto kan niet aan de iPad liggen, maar eerder aan de slechte verlichting van het model.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Bergland express

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: RTM Sperwer in Zillertalbahn (VT1) uitvoering H0e
« Reactie #29 Gepost op: 24 maart 2014, 20:15:13 »
@Jan1947: Klopt maar ik denk dat dit model een goede basis is. Beter dan een Roco tram(duur) of Lima tram(Bedrukking op doorzichtig plastic). De nieuwe zijwanden zijn zo gemaakt met styreen en de grotere ramen zijn zelfs met cristal clear te maken. Dat zal wel goed komen, de 1700 wordt een grotere uitdaging.
Ik ga eens kijken of het me lukt om een mal te maken van de kop, het zou mooi zijn als ik deze in resin kan gieten. Als ik de 1701 en 1702 klaar heb ben ik al over de helft. ;D ;D

@Sven:
Even lage kwaliteit foto kan niet aan de iPad liggen, maar eerder aan de slechte verlichting van het model.
Ik kan op de Ipad geen langere sluitertijd instellen. Meer licht had ik niet beschikbaar en de Ipad heeft nu eenmaal geen flitser om snel een plaatje te maken. Voortaan maak ik de foto's wel met mijn DSLR, dat gaat me beter af. Nu weer terug naar de VT1! :)
Zillertalbahn in H0e, fijn maar klein.