en de kop van het Weense model is iets spitser dan die van de Sperwer / VT1.
Het onderstel van de Weense modellen is zo ontworpen dat de motor in het draaistel zit, daardoor zit er een in de bodem een gat van 17 (ja, zeventien) millimeter, jij bouwt H0e. Ook de motorloze draaistellen zijn zo. Het Weense draaistel hiervoor aanpassen lijkt mij bijna niet te doen en zou op nieuwbouw neerkomen, dus aan de onderstel heb je niet veel.
Als ik op de site van Halling kijk dan ligt de motor toch echt tussen de draaistellen, met cardanassen verbonden met de draaistellen. Je opmerking snap ik dus niet helemaal, ik ben met je eens dat deze variant niet het beste is. Zelf vind ik het storend dat de vliegwielen naast de motorhouder zitten waardoor ze zichtbaar worden. Dat is voor de Sperwer niet nodig dankzij de motorwagen.
Jouw probleem met de vliegwielen begrijp ik niet!
Als je de aanhangrijtuigen niet van een motor voorziet, heb je volgens mij, geen motor en dus geen cardanassen en dus geen vliegwielen (die je overigens probleemloos zou kunnen verwijderen) of vergis ik mij?
Als je de aanhangrijruigen niet van een motor voorziet, heb je volgens mij, geen motor en dus geen cardanassen en dus geen vliegwielen (die je overigens probleemloos zou kunnen verwijderen) of vergis ik mij?
De draaistellen zijn voor 9 mm geschikt te maken.
Bij de Lima kappen moet je er wel aan denken, dat de vensters, de wanden en het dak één geheel zijn, je kunt de vensters er dus niet uithalen.
Wat betreft het verschil in de koppen tussen het Weense model, de Bielefelder en de VT 1, moet je letten op het voorraam onder het ventilatie strookje.Dit is bij de Bielefelder en de VT 1 breder dan dat het hoog is en bij het Weense model is dit vierkant.
Ik vraag me alleen af hoe je na buigen ook nog een knik kan maken. Stel dat ik de Sperwer kop wil maken, buig je dan eerst de kop in model? Hoe maak je daarna de knik in de kop? (Het raam van de machinist helt immers iets naar achter.) Hoe pak ik dat het beste aan?Sorry voor de wellicht stomme vraag maar ik zie het niet voor me. Groeten,Marcel
Het wachten is begonnen, ik heb 1 bouwset bestelt van de DÜWAG Großraumtriebwagen. Ik heb gekozen voor de Bielefelder uitvoering. Levertijd is drie tot vier weken, dit hoor ik overigens al twee keer achter elkaar. Het is blijkbaar normaal bij de kleine fabrikanten maar ik wacht rustig af, het is immers een hobby.
Als de bouwset binnen is zal ik foto's plaatsen en dan gaan we maar eens aan de slag.
Even lage kwaliteit foto kan niet aan de iPad liggen, maar eerder aan de slechte verlichting van het model.