Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 04:54:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 00:54:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
MOVisser
03 October 2025, 23:50:00
Minibaan Visserskaai H0
door
HenkN
03 October 2025, 23:48:44
NS 3502 van zwart naar groen
door
Ivo tB
03 October 2025, 23:00:47
Seinschakelaar
door
bask185
03 October 2025, 22:55:51
Märklin 2025
door
puntenglijder
03 October 2025, 22:36:49
Modelspoorbaan van Einte
door
raymond erdtsieck
03 October 2025, 21:59:18
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
03 October 2025, 21:29:08
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
03 October 2025, 20:54:25
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
03 October 2025, 20:00:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
03 October 2025, 19:48:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
03 October 2025, 19:32:14
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
03 October 2025, 19:31:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Simplex
03 October 2025, 18:57:06
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
grossraumwagen
03 October 2025, 18:53:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
03 October 2025, 18:03:41
Led verlichting knippert
door
Menno
03 October 2025, 18:02:59
't Boemeltje
door
Huup
03 October 2025, 17:54:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
03 October 2025, 17:19:04
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308
door
klusser
03 October 2025, 17:18:57
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
eemstede
03 October 2025, 15:29:57
Roco wagon openen
door
Henk Veenstra
03 October 2025, 15:16:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
03 October 2025, 15:03:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
03 October 2025, 14:02:51
Raadplaatje
door
chrvdv37402
03 October 2025, 13:43:17
De wijntrein
door
spoorijzer
03 October 2025, 13:39:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falkenberg
03 October 2025, 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
03 October 2025, 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
03 October 2025, 07:54:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Reizen met China Railways (mini reportage)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Reizen met China Railways (mini reportage) (gelezen 785 keer)
ivanzon
Offline
Berichten: 1587
Reizen met China Railways (mini reportage)
«
Gepost op:
25 October 2013, 20:48:51 »
Heb in mijn recentste vakantie meerdere keren in de trein gezeten in China... hier een paar kleine raportages over die reizen. Geen foto's want het was niet duidelijk of dat mocht en het was absurd druk wegens de vakantie periode (Gouden week)
1e rit. Beijing West - Luoyang
Materieel: CRH380AL, de 16 wagen versie
Reisduur: 6 uur oid.
Beijing west is een kolossaal station, en het verkeer eromheen een totale chaos. De oprit naar de vertrekhal stond helemaal vol, en de hekken die voor de veiligheid van de voetgangeers geplaatst zijn staan vooral in de weg als je met koffers reist.
Procedure in het Beijing gaat als volgt
Alle personen en bagage wordt door een metaaldetector gestuurd voordat je verder de hal binnen mag
Onze kaartjes waren altijd van tevoren gekocht, dus het was niet nodig om daarvoor nog in de rij gaan staan
Als de kaartjes gekocht zijn ga je naar de wachtruimte, een enorme hal waar gemakkelijk de 1000 personen die met een CRH380AL vervoerd kunnen worden in passen.
Op het moment dat de trein klaar is voor vertrek mag iedereen naar het perron en ga je met je baggage bij de pijlen staan voor de wagon die op je ticket staat.
De treinrit
We hadden de stoptrein, die op meerdere stations werd ingehaald door de sneltrein. Ondanks het verzoek om niet uit te stappen om te roken stapte bij elke langere stop een hele club Chinezen uit om hun nicotine behoefte te stillen.
Gedurende de rit werd er op de beeldschermen in de wagon reclamefilmpjes getoond van de attracties op de route, en werd er op de muur aan het begin en einde van de wagon aangegeven wat het volgende station was in het Chinees en Engels.
De stoelen zijn te vergelijken met vliegtuigstoelen, maar met veel meer beenruimte.
Gelogd
roco
Offline
Berichten: 1978
Re: Reizen met China Railways (mini reportage)
«
Reactie #1 Gepost op:
25 October 2013, 20:57:35 »
Graag ook foto's plaatsen .
gr Jos
Gelogd
ivanzon
Offline
Berichten: 1587
Re: Reizen met China Railways (mini reportage)
«
Reactie #2 Gepost op:
25 October 2013, 21:03:48 »
Deel 2
Volgende rit vas van Luoyang naar Xián. Dit keer met twee gekoppelde CRH380A treinen, met 8 wagons per trein. Dit gaf het effect dat de wagon nummers op het perron niet meer kloppen want de deuren komen dan net iets anders uit dan bij een trein die 16 wagons heeft. Xi'an was het einde van de rit, hier kwam gelijk een schoonmaakploeg het perron op om de trein te wassen.
3e rit, de nachttrein van Guilin naar Guangzou
Deze treinen zijn enorm lang (meer dan 20 wagons) en om het instappen soepel te laten verlopen wordt bij ieder station de deur naar de volgende wagon dicht gedaan.
Bij elke deur zit er een houdertje waar het personeel bij iedere stop een bordje met het wagon nummer insteekt. Ook wordt er bij elke stop een loopplank neegelegd. Per wagon is er 3-4 man personeel die hiervoor zorgt.
De rit zelf was niet echt comfortabel, want er was een probleem met de remmen waardoor je bijna uit het bed viel bij iedere remactie.
De regel dat er naar elke trein in tegengestelde richting getoeterd moet worden is ook niet bevorderlijk voor de nachtrust.
Ik heb geen fotos omdat het overal wemelde van beveiligingspersoneel, in uniform en in burger. Ik heb het risico niet genomen, ook omdat de gidsen niet in het station mochten komen en er dus niemand Chinees kon verstaan (en Engels verstaan ze niet, meeste Engelse teksten zijn rechtstreeks uit Google Translate gekomen)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Reizen met China Railways (mini reportage)