Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
grossraumwagen
Vandaag
om 23:51:19
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
the_gold
Vandaag
om 23:45:49
Contact gegevens Roco NL
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 22:48:29
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 22:43:55
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
B2
Vandaag
om 22:41:00
Modellbau Lingen 2026
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:27:56
Probleem met inloggen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren
door
B2
Vandaag
om 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:13:57
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 22:11:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
1200blauw
Vandaag
om 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
ChrisH
Vandaag
om 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
Vandaag
om 21:25:45
Onshape gebruikersgroep
door
Frank 123
Vandaag
om 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
Eric v C
Vandaag
om 21:14:33
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:57:38
Minibaan Visserskaai H0
door
gdh
Vandaag
om 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein
door
Pukkie
Vandaag
om 20:51:00
ESU V5 Decoder setting
door
ATSF2
Vandaag
om 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
Vandaag
om 20:32:43
Probleem met Trix wagon
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage
door
WimC
Vandaag
om 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Frank 123
Vandaag
om 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen
door
Floris Dilz
Vandaag
om 19:18:38
LS Models 2025
door
Corné81
Vandaag
om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
TonM
Vandaag
om 18:04:28
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht
door
R1954
Vandaag
om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:39:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Reizen met China Railways (mini reportage)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Reizen met China Railways (mini reportage) (gelezen 832 keer)
ivanzon
Offline
Berichten: 1587
Reizen met China Railways (mini reportage)
«
Gepost op:
25 October 2013, 20:48:51 »
Heb in mijn recentste vakantie meerdere keren in de trein gezeten in China... hier een paar kleine raportages over die reizen. Geen foto's want het was niet duidelijk of dat mocht en het was absurd druk wegens de vakantie periode (Gouden week)
1e rit. Beijing West - Luoyang
Materieel: CRH380AL, de 16 wagen versie
Reisduur: 6 uur oid.
Beijing west is een kolossaal station, en het verkeer eromheen een totale chaos. De oprit naar de vertrekhal stond helemaal vol, en de hekken die voor de veiligheid van de voetgangeers geplaatst zijn staan vooral in de weg als je met koffers reist.
Procedure in het Beijing gaat als volgt
Alle personen en bagage wordt door een metaaldetector gestuurd voordat je verder de hal binnen mag
Onze kaartjes waren altijd van tevoren gekocht, dus het was niet nodig om daarvoor nog in de rij gaan staan
Als de kaartjes gekocht zijn ga je naar de wachtruimte, een enorme hal waar gemakkelijk de 1000 personen die met een CRH380AL vervoerd kunnen worden in passen.
Op het moment dat de trein klaar is voor vertrek mag iedereen naar het perron en ga je met je baggage bij de pijlen staan voor de wagon die op je ticket staat.
De treinrit
We hadden de stoptrein, die op meerdere stations werd ingehaald door de sneltrein. Ondanks het verzoek om niet uit te stappen om te roken stapte bij elke langere stop een hele club Chinezen uit om hun nicotine behoefte te stillen.
Gedurende de rit werd er op de beeldschermen in de wagon reclamefilmpjes getoond van de attracties op de route, en werd er op de muur aan het begin en einde van de wagon aangegeven wat het volgende station was in het Chinees en Engels.
De stoelen zijn te vergelijken met vliegtuigstoelen, maar met veel meer beenruimte.
Gelogd
roco
Offline
Berichten: 2009
Re: Reizen met China Railways (mini reportage)
«
Reactie #1 Gepost op:
25 October 2013, 20:57:35 »
Graag ook foto's plaatsen .
gr Jos
Gelogd
ivanzon
Offline
Berichten: 1587
Re: Reizen met China Railways (mini reportage)
«
Reactie #2 Gepost op:
25 October 2013, 21:03:48 »
Deel 2
Volgende rit vas van Luoyang naar Xián. Dit keer met twee gekoppelde CRH380A treinen, met 8 wagons per trein. Dit gaf het effect dat de wagon nummers op het perron niet meer kloppen want de deuren komen dan net iets anders uit dan bij een trein die 16 wagons heeft. Xi'an was het einde van de rit, hier kwam gelijk een schoonmaakploeg het perron op om de trein te wassen.
3e rit, de nachttrein van Guilin naar Guangzou
Deze treinen zijn enorm lang (meer dan 20 wagons) en om het instappen soepel te laten verlopen wordt bij ieder station de deur naar de volgende wagon dicht gedaan.
Bij elke deur zit er een houdertje waar het personeel bij iedere stop een bordje met het wagon nummer insteekt. Ook wordt er bij elke stop een loopplank neegelegd. Per wagon is er 3-4 man personeel die hiervoor zorgt.
De rit zelf was niet echt comfortabel, want er was een probleem met de remmen waardoor je bijna uit het bed viel bij iedere remactie.
De regel dat er naar elke trein in tegengestelde richting getoeterd moet worden is ook niet bevorderlijk voor de nachtrust.
Ik heb geen fotos omdat het overal wemelde van beveiligingspersoneel, in uniform en in burger. Ik heb het risico niet genomen, ook omdat de gidsen niet in het station mochten komen en er dus niemand Chinees kon verstaan (en Engels verstaan ze niet, meeste Engelse teksten zijn rechtstreeks uit Google Translate gekomen)
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Reizen met China Railways (mini reportage)